AcasăDezvaluiriAncheteLui Ponta ii iese pe nas Forumul Romano-Chinez!

Lui Ponta ii iese pe nas Forumul Romano-Chinez!

Pe cand zambea atunci cand dadea mana cu premierul Li Keqiang, lui Victor Ponta nici prin cap nu ii trecea ce pocinoage i se vor trage de la organizarea Forumului Romano-Chinez. Care, in ciuda bunelor intentii de organizare, s-a dovedit in curand a avea un neasteptat efect de bumerang asupra carierei politice a liderului PSD.

Deocamdata, investitiile chinezesti promise de premierul Li Keqiang omologului sau Victor Ponta la Bucuresti sunt doar pe hartie
Liviu Dragnea a preluat fraiele operatiunii de atragere a investitiilor chinezesti prin vizita sa la Beijing

Iar principalii vinovati pentru aceasta „deturnare” nu trebuie cautati decat in propria ograda a PSD-ului, ai carui „baroni” s-au inghesuit deja sa-si imparta cate o felie cat mai mare din investitiile Beijingului. Care, fie vorba intre noi, nici macar nu au aparut, singurul castigator al grandiosului eveniment de la Bucuresti fiind premierul maghiar Viktor Orban, care a primit  de la chinezi 12 miliarde de dolari. Plus baietii de la Guvernul Romaniei, care s-au ales cu cate un telefon „inteligent” moca. Marca HUAWEI, bineinteles…

S-au napustit pe ciolan

In urma organizarii la Bucuresti a Forumului Economic Romano-Chinez, au fost anuntate public investitii totale de 16 miliarde de dolari in economia tarii noastre. Iar cu toate ca pana la atragerea efectiva a banilor promisi drumul se anunta unul indelung si din cale afara de anevoios de strabatut, hraparetii „baroni” locali nu s-au sfiit sa se inghesuie asupra neasteptatului „ciolan” vanzolit pe la nas de catre Victor Ponta. Ale carui apeluri repetate la calm nu au reusit sa-i tina in frau pe unii dintre liderii PSD, mai ales ca acestia au fost incurajati fatis de Liviu Dragnea ca „prajitura” chinezeasca va ajunge la toata lumea. Mai mult, se pare ca, pentru a nu se crea animozitati intre mai-marii Consiliilor Judetene, ministrul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a si arbitrat impartirea investitiilor chinezesti pe zone geografice, de la o cale ferata rapida spre Dobrogea si o hidrocentrala in Ardeal, pana la o termocentrala in Oltenia.

Presiunea „fondului de garantare”

Mai mult chiar, Liviu Dragnea, in cursul recentei vizite efectuate in China pentru a stabili ultimele amanunte cu privire la investitiile prioritare, le-a dat noi sperante „baronilor”, mai ales dupa ce, dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, ar fi adus in discutie formarea unui „fond de garantare”. Dar nu a investitiilor, ci a profitului estimat de catre investitorii chinezi! Aceasta aberatie le-a dat frisoane anchetatorilor care oricum erau „pe fir”, in alte spete,  in ceea ce-i priveste pe unii dintre „baronii” care asteptau deja „chinezariile”. Si comisioanele de rigoare, bineinteles.

Intre ciocan si nicovala

Este clar ca, daca aceste investitii s-ar fi facut si ele ar fost garantate de stat, un eventual prejudiciu ar fi devenit imposibil de recuperat, astfel ca, acum, procurorii anticoruptie impusca practic doi iepuri dintr-o lovitura prin accelerarea anchetelor in ceea ce ii priveste pe unii dintre „greii” adminsitratiei locale. Pe de o parte, odata declansata „Apocalipsa baronilor”, aceasta nu va mai putea fi oprita de nimeni. Si tot astfel sunt prevenite si eventualele „tunuri” de miliarde date bugetului de stat pe filiera chinezeasca si despre care anchetatorii considera ca sunt iminente. Iar in toata aceasta nebunie extrem de sifonat poate iesi si initiatorul Forumului Romano-Chinez. Pentru ca, pe de o parte, pentru credibilitatea sa politica, Victor Ponta are tot interesul ca investitiile straine atrase in urma eforturilor sale personale sa nu incapa pe mainile „baronilor”. Pe de alta parte, acestia din urma deja „maraie” tot mai fatis la premier, strangand in acelasi timp randurile in spatele lui Liviu Dragnea. Pe care, daca reusesc sa il urneasca pe Ponta in cursa pentru Cotroceni, il anunta deja drept premier si presedinte al PSD.

[poll id=”733″]

author avatar
Catalin Tache
2.966 afisari

4 COMENTARII

  1. Oare nu au si ei norocul sa fie toti intr-un avion, cum a fost ala de la „malaysia airlines”. Asa si Ponta poate fi ce vrea el chiar si Zeus din Olimp, Dragnea poate fi Hades si Basescu Hera si ducase dracu toti, ca au ingenuncheat tara si au pus jugul pe romani. Acum sau gandit ei ca ii prostesc si pe chinezi( nu ca ar fi prima oara-da sau saturat si aia) si deja impart zero la toti si cred ca si ei se minuneaza de ce le da doar cu zero.
    Domnule Tache da pe la mica primarie de la noi de la tara , la Mangalia, de ce nu faceti o vizita. Nea primarul e pe „iepe mari” si ii place sa fie plin de presa pe langa el. Nu prea miroase el prea curat si transparent …… Zic si eu asa de vara, sa iasa bulele din sprit.Poate explica si el cum e cu semnaturile pentru gazele de sist( el jura ca nu fura), cum e cu platile a pardon cu sponsorizarile primite(in contul personal). Nimicuri deastea. Poate ii mai scuturati, poate vorbiti cu domnul DNA sa il invite la un sejur.

    • Hotie la drumul mare?
      “Managerul privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei
      firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii
      automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
      Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de
      trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, managerul
      privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru
      pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul
      gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii
      feroviare.
      Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de
      semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”,
      pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar
      de călători.
      Practic, managerul de la CFR Călători a făcut demersuri
      serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia
      Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”

      • MINISTRUL TRANSPORTURILOR NU VREA SA FACA „CURATENIE” LA CFR CALATORI? Practici mafiote la conducerea CFR CALATORI ????? Dl. DAN SOVA , MINISTRUL TRANSPORTURILOR , AVETI O MARE PROBLEMA LA CFR CALATORI ACOLO UNDE CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI A INAINTAT UN RAPORT CU “IZ” PENAL CATRE DNA SI POLITIA TRANSPORTURI BUCURESTI DE PESTE 90 DE PAGINI DE UNDE REZULTA CLAR CUM A FOST DEVALIZATA ACESTA SOCIETATE IN MAI PUTIN DE UN AN DE ZILE SI DE CATRE CINE? MAI MULT ACEST RAPORT NU REFLECTA DECAT MAXIM 10 % DIN REALITATEA EXISTENTA IN ACEST MOMENT LA CFR CALATORI , SOCIETATE CARE ESTE CONDUSA DE MANAGERUL PRIVAT VALENTIN DOROBANTU , PLATIT DIN BANI PUBLICI, CU CIRCA 9000 DE EURO LUNAR? DECI VA REVENEA SARCINA SI OBLIGATIA SA FACETI CURATENIE LA CFR CALATORI IAR DIFERENTA DE PROCENTE RAMASA DE LA CONTROLUL PRECEDENT(ASCUNSA?) SA O “ANALIZATI IMPREUNA CU CORPUL DE CONTROL PE CARE-L PASTORITI. ACEST LUCRU NU S-A INTAMPLAT, PE CINE „PROTEJATI” DL. SOVA?

  2. MAFIA DE LA CFR CALATORI?
    Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor
    dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
    “Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat.
    De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba.
    Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles.
    Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
    Dupa mine, potopul!
    Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori.
    Astfel, in doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea de munca a fostului director, a desfiintat sute de trenuri .
    Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice…
    Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia.
    Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat.
    In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.”
    Carcotasii spun ca aceasta “caracatita” are azi alt nume…Nu este greu de ghicit.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger