AcasăDezvaluiriAncheteLicitatii „smenuite” chiar sub ochii DNA in ministerul lui Fenechiu!

Licitatii „smenuite” chiar sub ochii DNA in ministerul lui Fenechiu!

Fara putinta de tagada, Ministerul Transporturilor este cea mai monitorizata institutie a zilelor noastre. Mai ales ca titularul portofoliului este declarat public „inamicul numarul 1” al liderilor europeni.

Oamenii adusi de Relu Fenechiu de la Iasi la minister pentru organizarea licitatiilor comit numai „boroboate”

Drept urmare,  Relu Fenechiu, cel al carui cap oricum se afla strans in latul condamnarii definitive in dosarul „Transformatorul”, a ajuns sa fie aratat cu degetul ca fiind singurul obstacol care blocheaza accederea tarii noastre in Spatiul Schengen si „bomba” care poate dinamita in orice clipa coabitarea. Fara insa sa-i pese ca este „tinta” tuturor anchetelor posibile si imposibile, „Baronul de Iasi” continua sa gireze, in ministerul pe care il pastoreste, ilegalitati atat de fatise incat i-a lasat cu gura cascata pana si pe cei care au menirea de a le combate.

Pe sase ani

Dupa retinerea unuia dintre oamenii de incredere ai lui Relu Fenechiu, seful Serviciului de Licitatii din CFR, Virgil Tcaciuc, procurorii au continuat sa lucreze pentru depistarea tuturor celor implicati in ancheta. Insa, in timp ce ei incercau sa faca lumina in razboiul fratricid si cu iz penal declansat intre mai multi oameni de incredere ai ministrului, pe care acesta i-a adus de la Iasi in structurile centrale, in minister tocmai ce se „smenuiau” alte licitatii, apartinand Programului de transport 2013 – 2019. Iar conform legii, a doua sedinta de atribuire a curselor pentru urmatorii sase ani trebuia sa cuprinda exclusiv cursele ramase neatribuite in prima sedinta. Numai ca, spre surpriza zecilor de transportatori care au participat, acestia au aflat ulterior ca, in paralel cu licitatia la care ei au concurat legal, Minsiterul Transporturilor, prin intermediul Autoritatii Rutiere Romane, a scos din joben alte curse neanuntate pe site-ul oficial!

Trasee bagate din burta!

Si asta pentru ca programul afisat de ARR pe site-ul propriu nu corespunde programului transmis catre Centrul National de Management pentru Societatea Informationala (CNMSI) pentru atribuirea electronica a traseelor. Astfel, pe site-ul ARR transportatorii au avut la dispozitie o varianta de program ce cuprindea numai cursele ramase neatribuite, in timp ce, in baza unei alte formule de program solicitate intre timp tot de ARR, s-au introdus pe sestache noi curse pe traseul Iasi – Bucuresti. Urmarea este ca, pentru obtinerea licitatiilor pe urmatorii sase ani, doar cei care au avut pontul de la minister au putut castiga, ceilalti habar neavand de noile curse introduse.

Braila tine loc de Bucuresti!

La licitatia din 5.06.2006 codul 677 desemna traseul Braila – Ramnicu Sarat, iar la 16.06.2013, traseul Bucuresti –Vaslui – Iasi.

Mai mult, pentru a se pierde urma  „dedicatiei”, organizatorii au furat identitatea  curselor respective. Astfel, ei au trecut in licitatia smenuita traseul Iasi – Bucuresti sub numarul de cod 677, care inca din 2006 reprezinta simbolul de identificare al traseului Braila – Ramnicu Sarat. Deci, chiar daca ar fi vazut cineva ca s-au introdus noi curse, nimeni nu s-ar fi omorat sa se bata pentru a asigura transportul pe ruta dintre cele doua micute localitati. „Acoperirea” a fost folosita doar pentru a se acorda vechimea obligatorie prevazuta de lege. In schimb, dupa incheierea atribuirii electronice, s-a aflat ca „marele castigator” al buclucasului traseu 677 a primit de fapt cursele care leaga Iasiul de Bucuresti! Ceea ce l-a facut pe consultantul in transporturi Augustin Hagiu sa ne declare ca „este vorba de o incalcare flagranta, fara precedent, a Legii Transporturilor, nimeni nu a mai indraznit pana acum sa comita o asemenea ilegalitate, sa introduca in programul transmis CNMSI curse ce nu au facut parte din prima sedinta de atribuire. Este clar ca Ministerul Transporturilor nu urmareste altceva decat satisfacerea propriilor interese si nicidecum interesul pasagerilor si dezvoltarea unei piete concurentiale sanatoase”. Varianta pe care merg acum si anchetatorii, printre cei cu atributii in supervizarea atribuirilor de trasee si care, probabil, vor trebui sa explice „erorile” comise numarandu-se si secretarul de stat Cristian Ghibu, fostul manager CFR SA, si directorul general Sorin Supuran, ambii recunoscuti la Transporturi  drept oameni de incredere ai ministrului Fenechiu.

author avatar
Catalin Tache
2.136 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger