Cauta

Ioan Rus, sinucidere asistata!

Este, de departe, unul dintre cei mai experimentati politciieni de la noi aflati inca in activitate. Mai mult, ca lider de facto al influentului „grup de la Cluj” este harjait in nenumarate conflicte politice, atat fratricide, dar si cu rivali de moarte. Dar, dincolo de toate acestea, Ioan Rus este perceput drept un adevarat „senzor” al sistemului, care de atata amar de vreme a stiut si sa ia pulsul, dar si sa transmita semnale subliminale initiatilor in ale dedesubturilor politice.

Ioan Rus, bănuit că a provocat scandalul „curvelor“

Mai mult, fostul ministru al Transporturilor beneficia si de o echipa de consilieri deloc de neglijat, cu o mare experienta si cu conexiuni in aproape toate mediile, de la serviciile secrete pana la influente grupuri transpartinice. Si, cu toate acestea, Ioan Rus a comis-o. Insa prea grosolan, ”prea ca la tara”, ca sa nu lase loc la interpretari. Cel putin pentru cei care banuiesc ca acesta ar fi putut sa recurga din nou la o iesire din scena spectaculaosa, asa cum s-a mai petrecut si pe cand era ministru de Interne, pentru a se retrage din nou in spatele frontului. Astfel ca s-a ajuns chiar sa se vorbeasca despre o laborioasa operatiune de extragere a lui Ioan Rus din Guvern, „sinuciderea” politica a acestuia fiind prin urmare una asistata.

Direct la tinta diasporei

Strategia lui George Maior pare să fi fost copiată și de Rus

Exista informatii ca, de ceva vreme, Ioan Rus ar fi resimtit puternice presiuni, mai mult din propria coalitie guvernamentala, decat din Opozitie. In plus, se pare ca, in ciuda eforturilor insistente, acesta nu ar fi reusit sa termine „curatenia” printre nenumaratele firme care capuseaza, de atata amar de vreme, Ministerul Transporturilor. Cel care, iata, se dovedeste cel mai fierbinte „cartof” din tot Guvernul. Mai mult, „batalia” autostrazilor devenea tot mai periculoasa, inclusiv servicii secrete occidentale fiind implicate in lupta pentru ca, din fonduri europene, sa construim ori autostrada Pitesti – Sibiu, ori pe cea dintre Brasov si Comarnic. Iar in tot acest context tensionat, Ioan Rus a ales sa mearga direct la tinta, diaspora fiind, fara indoiala, noua „vedeta” a vietii publice si politice romanesti. Asa ca, fara a fi provocat in vreun fel sau a cadea in vreo capcana jurnalistica, echilibratul Rus, in plin scandal al motiunii de cenzura, a mers la sigur, in cazul in care chiar a vrut sa iasa musai din Guvern. Le-a facut „curve” pe nevestele milioanelor de romani care muncesc in strainatate si „golani” pe copiii acestora. Iesire publica cu un final anuntat: s-a cerut demisia sa, iar Rus nu a intarziat sa se conformeze.

Pe urmele lui Maior

Deja in sistem se cauta explicatii nu pentru gestul prea necugetat al lui Rus, ci pentru resorturile care l-au putut impinge la aceasta solutie de a iesi din tavalugul guvernarii. Asa s-a si ajuns la identificarea similitudinii cu retragerea lui George Maior din fruntea SRI, intr-o vreme in care presiunile asupra acestuia erau tot mai crescande. Acesta a iesit atunci, tam-nesam, cu un interviu care a inflamat spiritele, dar fara nicio miza concreta. Dupa care a putut face pasul inapoi, ramanand „la incalzire”, in aceeasi „zona gri” din spatele actualului front care a cuprins de-a valma clasa politica romaneasca. Ceea ce nu a facut decat sa intareasca impresia unora ca „scenariile” celor doua misterioase retrageri ar fi putut proveni din acelasi laborator.

Sa vina banii!

Desigur, ramane de vazut ce jocuri va face in continuare Ioan Rus. Si daca acesta va mai reusi inca o data performanta de a se reintoarce sub reflectoarele scenei politice, dupa ce a avut grija sa-si retraga, o perioada de timp, „capul” vulnerabil in carapacea iesirii de la guvernare. Sau daca mai are aceasta forta, tinand cont si de faptul ca „falanga” informativa a „grupului de la Cluj”, reprezentata de oamenii fideli de la „Doi s’un sfert”, a fost aproape destructurata. Insa si asa ramane o mare intrebare: cum naiba de paraseste Ioan Rus Transporturile tocmai acum, cand se pune pe masa ministerului finantarea de aproape 20 miliarde de euro pentru proiectele de infrastructura din „Master Plan”? Ceea ce face din Transporturi cel mai valoros portofoliu din Romania. Ce-i drept, insa, si cel mai periculos portofoliu, unde vor exploda in curand marile dosare instrumentate de DNA inca de pe vremea mandatului lui Dan Sova.

 

Ultimele stiri

  • LIGA 1, program, rezultate LIVE și clasament ACTUALIZAT
  • Ce program au supermarketurile Kaufland, Lidl şi Carrefour, de Paşte 2024. Surpriză! Unele magazine sunt deschise şi duminică, 5 mai
  • Patriarhul Daniel, cu gândul la Diaspora în Pastorala de Paşte 2024: „Să arătăm semne de iubire frăţească şi tuturor românilor aflaţi printre străini”
  • Cât au ajuns să coste ouăle în pieţe, înainte de Paştele 2024. În supermarket, se găsesc şi la preţ dublu
  • Mesaje de Paște 2024. Felicitări, urări şi gânduri bune pentru cei apropiaţi cu ocazia Sărbătorilor Pascale
  • Guvernul vrea să mărească pensiile de la 1 septembrie, dar cine le mai apucă? Speranţa de viaţă, în România, s-a PRĂBUŞIT!
  • Dramă în judeţul Neamţ: un bărbat s-a aruncat în faţa trenului. A murit pe loc!
  • Jandarmii i-au căutat, pentru droguri, „la piele” pe petrecăreții din Mamaia. Unde au putut să le ascundă tinerii
  • Horoscop – sâmbătă, 4 aprilie 2024. Berbecii au idei ciudate, iar Racii au parte de întâmplări deosebite
  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Exit mobile version