AcasăDezvaluiriAncheteIoan Rus detoneaza „bomba” lui Sova cu „genistii” MAI

Ioan Rus detoneaza „bomba” lui Sova cu „genistii” MAI

Da, intr-adevar, sunt vremuri tulburi si situatia este exploziva in mai toate institutiile statului, iar DNA nici macar daca ar fi clonata n-ar reusi sa rezolve cu celeritate miile de dosare aflate in ancheta cu privire la politicieni si demnitari suspectati de fapte de coruptie. Insa niciunde  „explozia” nu este mai iminenta  decat la Ministerul Transporturilor, unde fitilul unei megaoperatiuni a procurorilor anticoruptie a fost deja aprins.

07.072014 - „National” a dezvaluit miscarea noului ministru al Transporturilor

Iar actualul titular al portofoliului, Ioan Rus, avand in spate o experienta demna de luat in seama, si-a luat toate masurile pentru a nu se arde si el cu focul lasat in urma de catre predecesorul sau, Dan Sova. Asa ca, pe sestache, a facut un transfer de marca, aducandu-l pe Nicolae Chesnoiu drept consilier personal. Sau, mai bine spus, acesta este de cateva saptamani eminenta cenusie fara de care nu misca niciun document si nu se semneaza nicio foaie in tot Ministerul Transporturilor. Iar dupa cum „National” a anuntat in exclusivitate, este de asteptat ca Ioan Rus sa nu-i faca niciun favor mai tanarului sau coleg de partid si sa il lase pe Sova, fara prea multe mustrari de constiinta, pe mana DNA. Chiar daca pentru asta a fost nevoit sa desparta cel mai trainic cuplu de consilieri din MAI, cel format din „nemuritorii” Nicolae Chesnoiu si  Nicolae Matei Stanciuc.

Se iau toate contractele la mana

Ioan Rus nu lasa loc de compromisuri

Dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, inceperea urmaririi penale impotriva „avocatului” Dan Sova in cazul traficului de influenta de la Rovinari este doar inceputul sfarsitului, subalternii Laurei Codruta Kovesi avand pe rol mai mult dosare, intr-un stadiu de cercetare extrem de avansat, cu privire la haosul lasat de acesta in urma sa, dupa ce a fost zburat din fruntea Transporturilor la insistentele personale ale lui Victor Ponta. Insa, in paralel cu ancheta DNA, Ioan Rus vrea sa stie si el, lucru absolut normal, de altfel, toate misculatiile facute de Sova la MT, cel mai probabil pentru a nu-i exploda in fata, pe post de mina antipersonal, vreun contract cu dedicatie lasat de acesta si pentru care continua sa se faca plati chiar sub nasul procurorilor.

Latul anchetelor se strange tot mai mult in jurul lui Dan Sova

Astfel ca toate, dar absolut toate documentele, indiferent de institutia din cadrul MT care le-a emis, sunt atent verificate acum, zi lumina. Iar cum operatiunea este una a naibii de complexa, normal ca activitatea Ministerului Transporturilor aproape ca s-a blocat, pentru ca niciun contract nu se mai reziliaza, nu se innoieste sau nu se semneaza fara girul personal al lui Nicolae Chesnoiu.

Control total

Astfel ca, dupa cum sustin sursele noastre, Nicolae Chesnoiu a luat la puricat  toate hartiile care circula prin minister. Plus ca inventariaza si toate informatiile cu privire la „biografia”, bineinteles, cea neoficiala, a sefilor de structuri din MT. Iar in acest sens, mai mult ca sigur, poate beneficia de sprijinul nemijlocit al bunului si vechiului sau amic, Nicolae Matei Stanciuc, care a ramas consilier la varful Ministerului de Interne, unde continua sa exercite o influenta considerabila in domeniul informatiilor, mai mult sau mai putin clasificate. Asa ca, desi a fost nevoit sa separe, fie si pentru o perioada nederminata de timp, acest cuplu de consilieri care se afla de atata amar de vreme la butoanele MAI, probabil ca Ioan Rus va reusi sa-si indeplineasca scopul propus. Si anume sa scape atat organigrama Ministerului Transporturilor, cat si bugetul institutiei de „capusele” implantate aici pe vremea lui Dan Sova. Cel care, desi are trecut profesia de avocat in CV, obisnuia sa semneze de-a valma contracte, orbit probabil de „praful” aruncat in ochi de secretarul general Elena Petrascu, prietena si colaboratoare apropiata cu mama vitrega a fostului ministru, avocata Ana Diculescu Sova.

Lasat din brate de Ponta

Iar cum scopul este unul nobil, cu siguranta ca „trupa de soc” detasata de catre Ioan Rus de la Interne pentru a „detona controlat” veritabilele „bombe” lasate de Sova in urma sa va ajuta DNA sa intre in curand in linie dreapta cu ancheta de la Transporturi. Mai ales daca astfel se vor gasi probe suplimentare si acestea vor fi predate imediat procurorilor anticoruptie. Asa ca, mai ales ca Victor Ponta a facut deja pasul inapoi fata de o eventuala sustinere subterana a lui Dan Sova, dupa ce a fost informat oficial de ”boroboatele” facute de acesta, aproape ca sunt de inteles si crizele de nervi tot mai dese si mai acute ale celui care, in urma cu putina vreme, inca se zbatea sa ajunga ministrul Justitiei.

 

author avatar
Catalin Tache
4.954 afisari

4 COMENTARII

  1. Aceasta manevra facuta de RUS la ministerul transporturilor dovedeste clar ca atunci cand EL a fost in functia de ministru de interne (primul mandat) cei doi LINGAI (fara cinste si onoare) CHESNOIU N si STANCIUC M, au fost pionii de baza la efectuarea achizitiilor publice TRUCATE efectuate in cadrul MAI, ocazii cu care bugetul ministerului a fost grav prejudiciat iar cei doi lingai si-au facut VILE DE OFITERI la CORNU-PH si respectiv la IZVORANI-IF. Daca tot sunt nepotoliti sau poate santajati(bili) e bine ca DNA-ul sa analizeze si aceste piste infractionale si sa constate fraudele aduse MAI de cei trei farisei si nu numai……..

  2. Sub privirea neputincioasa a ministrului Ioan Rus , directorul general VASILE SECARA impreuna cu directoarea de achizitii CARMEN MARIA POPESCU isi fac de cap in continuare ?
    „SNTFC CFR Călători SA n-are un picior în groapă cum s-ar putea crede, ci foștii manageri au săpat în jurul ambelor picioare ale companiei ditamai canionul.
    Ei, și?
    Asta n-a împiedicat niciodată pe nimeni să spargă pușculița și să afunde și mai mult firma în datorii.
    Dar cum aceste datorii trebuie monitorizate cu precizie, CFR Călători tocmai a achiziționat servicii informatice în valoare de 7.210.844 de lei plus TVA.
    Dacă ați văzut cum arată site-ul CFR, cît de funcțional sau cît de bine merg serviciile de rezervare online ori computerele de prin gări, veți spune că da, era momentul pentru o schimbare de aproape două milioane de euro. Da, numai că serviciile informatice au fost atribuite, fără licitație, exact aceleiași firme care prestat și pînă acum: SC Informatica Feroviară SA.
    Adică așa e frumos: ăia sînt niște incompetenți, subsidiari ai CFR, dar le plătim două milioane de euro pentru că altfel nu au clienți și mor de foame.
    Așa, mai bine moare toată lumea de foame, într-o mare frăție a incompetenților”

  3. Achizitii “in totalitate legale” la CFR Calatori, marca inregistrata CARMEN MARIA POPESCU :
    Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”.
    Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului.
    Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă peste, repet, peste valoarea contractului de 34.467 de dolari”

  4. Tupeu si nesimtire la maxim ?
    “Prin intermediul Directiei de Achizitii de la CFR Călători, s-a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la multe milioane de euro.
    Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă,fostul manager CFR Călători, Valentin Dorobanţu et comp. a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare.
    Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători.
    Practic,fostul manager de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat si prin castigarea acestui contract?” DNA, DIICOT, Corpul de Control al Ministrului Transporturilor, Curtea de Conturi,ANRMAP, etc. sa controleze toate, deci , toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014 de la CFR Calatori? Ar fi interesant si nu numai…
    „Aflati in plina ofensiva anticoruptie, subalternii Laurei Codruta Kovesi sunt pe cale de a deschide un nou front de lupta, care va cutremura, cu siguranta, societatea romaneasca”
    Sa fie vorba si de CFR Calatori, oare s-a auzit de Dorobantu Valentin, Carmen Maria Popescu, Miu Ileana,Liliana Constantinescu,Claudiu Dumitrescu, Alexandrina Gatej,Dana Galben Rachila,etc?
    Dar pe unde „zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea „ireprosabila” a susnumitilor in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger