AcasăDezvaluiriAncheteÎncepe ”Marea reorganizare” a MAI! Avem planul Marin Lucian!

Începe ”Marea reorganizare” a MAI! Avem planul Marin Lucian!

Tot Irina Alexe mută căsuțele chestorilor

Gata, după cinci luni de zile în care în laboratoarele subterane ale Ministerului Afacerilor Interne, strategul Marin Lucian a muncit din greu la perfecționarea proiectului de suflet al lui Bogdan Despescu, se va da drumul la ”Marea Reorganizare”! Este vorba despre un proiect cu care secretarul de stat Bogdan Despescu nu s-a sfiit să îi scoată ochii în acest timp tot mai pasivului ministru Marcel Vela. Cel amăgit că prin această ”reașezare a căsuțelor”, funcțiilor de conducere și chiar structurilor subordonate Internelor, ministerul va reuși să facă față cu brio celei mai mari confruntări cu care se confruntă.

Bogdan Despescu își trage Poliție Națională din IGPR și hălci din IGJR IGPFR și alte structuri

Este vorba despre o criză de personal aboslut fără precedent. Apreciată inclusiv în notele informative care au inflamat spiritele la conducerea MAI și l-au scos din zona de confort pe ambițiosul chestor cu patru stele, Bogdan Despescu, la 30 la sută din totalul necesar! Asta cu toate că și cifra avansată chiar de către ministrul Marcel Vela, undeva la un procent care bate spre 20 la sută pentru corpul ofițerilor și undeva la ”doar” 9 -12 la sută pentru subofițeri era oricum una alarmantă. Numai că oricât ar reface calculele proaspătul chestor Valentin Minoiu pentru a ține ”gunoiul” crizei de personal sub ”preșul” resurselor umane, deficitul de personal al MAI este deja undeva la 30 la sută! Iar el va exploda din nou odată cu tsunami-ul de pensionări ale celor care chiar nu mai vor să riște și să creadă pe cuvânt actuala conducere a ministerului că nu se va schimba nimic în ceea ce privește politica de cadre cu privire la vârsta de pensionare. Desigur, atât Despescu, cât și ”locotenentul” său Vela s-au grăbit să asigure că organigrama MAI va mai fi ”peticită” pe ici, pe colo. Pe de o parte cu organizarea – deja în ceasul al 13-lea!-  a concursurilor de intrare a subofițerilor cu studii superioare în corpul ofițerilor. Dar Vela a aprobat ocuparea a doar 2.000 de astfel de posturi din totalul celor disponibile. Sub pretextul că urmează să ”vină din urmă” și noile generații de aboslvenți ai școlilor de Poliție. Una care nu trebuie uitat că în ultimul an de zile a învățat munca de Poliție strict on-line. Astfel că trimiterea lor direct pe stradă reprezintă de fapt doar un alt risc major, și care va adânci de fapt criza dep ersonal! Pentru că ”bobocii” vor trebui însoțiți în primele lor luni de misiuni pe stradă de cadre cu experiență, care oricum lipsesc. Și iată de ce Bogdan Despescu, după cum reiese din informațiile de ultimă oră intrate în posesia noastră și-ar fi dat deja OK-ul, imediat după alegeri, pentru implementarea ”proiectului Marin Lucian”! Unul care prevede și înființarea ”turnului de fildeș” unde Despescu să se poată retrage la oa dică ”pe viață”…

Despescu vrea ”noua Poliție Națională”! Doar pentru el!

Bogdan Despescu știe foarte bine că împreună cu cea de-a patra stea de chestor și –a mai tras încă un lot serios de adversari care se opun ca Ministerul Afacerilor Interne să ajungă să fie lăsat cu totul pe mâinile unui singur om. Mai ales atunci când acesta nu este barem ministrul de Interne, indiferent de numele acestuia! Astfel că neștiind cât va mai rezista pe funcția asumată politic de secretar de stat, Bogdan Despescu deja ”calcă apa” ministerului, pentru ca proiectul cu a cărui definitivare l-a însărcinat personal pe Marin Lucian să fie pus cât mai repede în ”transparență”, în ciuda ”dezminițirilor” oficiale cu jumătate de gură de până acum. Bineînțeles că în tradiționalul stil alambicat al ”stăpânilor căsuțelor” din MAI, noul proiect privind ”marea reorganizare” va cuprinde o sumedenie de ”reașezări de funcții”. Însă adevăratul motiv al ”marii reorganizări” rămâne totuși înființarea noii Poliții Naționale. Noua mega-structură care va fi condusă de același Bogdan Despescu, urmând a fi o ”struțo-cămilă” care să înglobeze actualul Inspectorat General al Poliției Române, precum și ”hălci” întregi desprinse din alte inspectorate generale, în frunte cu chiar Jandarmeria Română și Poliția de Frontieră. De asemenea, Despescu intenționează să treacă în subordinea sa directă, în cadrul noii Poliții Naționale și toate actualele structuri de combatere a crimei organizate, dar rămâne totuși de văzut dacă în actualul context va reuși să atingă și acest ”next level”.

Tot Irina Alexe e SG!

O altă mare problemă cu care se confruntă Ministerul Afacerilor Interne este actuala ”jale” în ceea ce privește absorbția fondurilor europene. Una de-a dreptul penibilă, pentru un minister de o asemenea anvergură. Cele mai bune exemple fiind clădirile care stau să cadă pe bucureșteni pe Calea Victoriei în lipsa unui expert care, cel puțin după îndepărtarea lui Paul Zai, să fie în stare să întocmească un proiect fiabil. În timp ce secretar general al Ministerului este ”ținută în funcție de aparate”, de către Bogdan Despescu, proaspăta posesoare a încă unei stele de chestor, Ioana Dorobanțu. Cu toate că inițiații sistemului știu foarte bine că aceasta este doar interfața Irinei Alexe, cel mai tânăr chestor pensionar din istoria MAI și cea care continuă să fie Secretarul General de facto al Internelor. Astfel că, prin permutările de Birouri, Servicii sau Direcții care urmează se va realiza doar o ”cosmetizare” care să ascundă gravele probleme precum lipsa absorbției fondurilor europene și criza teribilă de personal. Adevărata miză a ”marii reorganizări” fiind de fapt înființarea Poliției Naționale pentru Bogdan Despescu!

Ultima soluție, sursa externă!

Nici măcar la această oră nimeni din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în frunte cu chiar atotinfluentul Bogdan Despescu nu are habar cum se vor organiza examenele de admitere pentru 2021, indiferent că vorbim de viitorii agenți de poliție de la școlile din Cluj, Slatina sau Câmpina! Astfel că sistemul nu poate fi ”dimensionat” în timp real! Conducerea MAI refuzând să ia în calcul că deficitul de personal este unul atât de uriaș, încât angajările din sursă externă rămâne cel puțin la această oră și în lipsa unei alte strategii asumate ”ultima soluție” de a mai întâlni câte un polițist, jandarm sau pompier pe stradă, după ”tsunami”-ul de pensionări care urmează…

author avatar
Catalin Tache
12.665 afisari

5 COMENTARII

  1. Atat la nivelul central cat si in cadrul componentelor sistemului structura de personal nu este rezultatul unor dimensionari stiintifice (realiste), nu reflecta nevoile obiective pentru asigurarea functionarii acestora si nu raspunde totdeauna politicilor publice dictate de comanda sociala.
    Multe posturi infiintate fara just temei sunt ocupate de oameni care nu au abilitatile si pregatirea profesionala necesara. Sunt tolerate in mod nejustificat situatii in care, ofiterii executa sarcini de serviciu de compexitatea celor prevazute pentru agenti, iar functionarii cu statut special au doar atributii simple specifice administratiei publice, ceea ce afecteaza grav, imaginea politiei judiciare si statutul politistului, datorita abaterilor comise de catre acestia de la deontologia profesionala.
    Persistenta deficientelor pe aceasta linie organizatorica a condus la situatia in care, in unele cazuri, la nivelul structurilor centrale si teritoriale ale sistemului s-au putut cuagula „clanuri” ce au la baza relatii de rudenie, prietenie sau interese nelegitime.
    Astfel s-a ajuns ca in multe situatii, in sistem, sa activeze autoritati publice de tipul “dinastiilor”, gastilor sau grupurilor de interese compuse din indivizi ce apartin anumitor zone administrative sau promotii de absolvire a scolii, ceea ce a creeat premisele pentru a se isca tot felul de rafuieli si nu de a performa sau de a se instala spiritul de modernitate statala.
    Una din cauzele care a favorizat migrarea discretionara a cadrelor in interiorul sistemului pentru formarea de „gasti” se datoreaza si faptului ca la nivelul ministerului nu exista o metodologie standardizata care sa reglementeze mutarea (fara examen sau concurs) pe orizontala pe functii similare si cu acelasi indice de salarizare sau pe verticala la pozitii cu indici superiori, in interiorul aceleeasi structuri sau de la o formatiune la alta, in cadrul unei linii de munca, de la o unitate la alta in cadrul aceluiasi departament ori de la o arma la alta in cadrul sistemului. Asemenea anomalii au permis, in cele din urma generalizarea de practici paguboase, in domeniul gestionarii resurselor umane.
    Pentru optimizarea la maximum a functiei publice, unul din principiile de baza care trebuie respectat (asa cum se intimpla in statele civilizate) este ca in fiecare institutie a statului, numarul salariatilor sa fie minim posibil, proveniti dintre cei mai valorosi cetateni ai urbei, dar care (mai ales in cadrul aceleeasi structuri) sa provina din familii sau „neamuri” cat mai numeroase posibil, din motive lesne de inteles (pentru a fi satisfacuta o gama cat mai diversificata de nevoi sociale obiective si evident a oferi incredere maxima sistemului).
    In acest context se impune eliminarea situatiilor in care membrii aceleeasi familii fac parte din aceleasi structuri centrale sau de executie sau din esaloane diferite dar cu subordonare de control sau de coordonare (protejare), pentru eliminarea conflictelor de interese.
    Rechemarea in activitate (la initiativa rezervistilor, pentru a-si promova ei propriile fantasmagonii si fara de legi) a unor pensionari care au parasit sistemul pe “usa rusinii” sau care n-au valoare de specialist recunoscut public impiedica emanciparea si aduce grave deservicii sistemului.
    Perpetuarea unor deficiente privind activitatea de personal a condus implicit la nerespectarea principiilor competentei si moralitatii precum si la incalcarea restrictiilor referitoare a conflictele de interese sau incompatibilitati in ocuparea functiilor de catre politisti, ofiteri ori subofiteri, personal civil sau chiar demnitarii.
    Conceptul reorganizarii sau al modernizarii trebuie sa raspunda obligatoriu la cateva intrebari care pot justifica infiintarea, mentinerea sau modificarea unor structurii din componenta sistemului (subsistemelor) ori din contra desfiintarea si anume:
    – Care sunt produsele sau serviciile muncii obtinute de acestea?
    – Cine le valorifica sau cui folosesc?
    – Ce importanta au acestea pentru managementul sistemului?
    – Si cat de eficienta si oportuna mai este obtinerea acestora?
    Pentru eficientizarea activitatii administratiei de stat trebuie adoptate acte normative si STRATEGII care sa aiba ca efect pozitionarea normala a PIRAMIDEI TRIUNGHIULARE , NU CU BAZA IN SUS SI VARFUL IN JOS (distribuirea personalului de sus in jos), care reprezinta la nivelul administratiei de stat, dar si a fiecarui minister, unitate centrala, agentie, etc. din sistemul social romanesc, structura de personal si in acelasi timp pe cea a folosirii fondurilor bugetare.
    Mentinerea in pozitia actuala – rasturnata a acestei PIRAMIDE (adica cu virful in jos si baza in sus) conduce la risipirea de fonduri bugetare datorita permisivitatii discretionare pentru infiintarea de structuri centrale fara atributii obiective necesare administratiei de stat si implicit la ACUTIZAREA DISOLUTIEI INSTITUTIILOR STATULUI (SAU FUNCTIONAREA SOCIETATII FARA PRINCIPII, MORALITATE SI RESPECT FATA DE VALORILE UMANE SI SOCIALE) si diminuarea totodata la maximum a sanselor descentralizari sau modernizari reale.
    Vulnerabilitatile si amenintarile la adresa independentei, integritatii si competentei profesionale a personalului din M.A.I. pot fi reduse si eficienta sistemului imbunatatita si prin optimizarea organizarii structurilor din aparatul central al ministerului, a celor subordonate si a agentiilor institutiilor autoritatilor aflate sub coordonare (inclusiv cele teritoriale) tinand cont de modelele existente in tarile U.E cu democratie avansata si impuse de o administratie moderna.
    Pentru reducerea birocratiei excesive si realizarea unei descentralizari reale, la nivel central, trebuie analizata oportunitatea reducerii numarului, secretarilor si subsecretarilor de stat (din care unii au fost transformati in mod nejustificat in sefi de departamente), ori a secretarilor generali adjuncti. Reducerea directiilor generale, acestea pot fi transformate in directii simple cu cel mult 25 persoane (daca reprezinta cu necesitate obiectiva domenii ce strabat sistemul din varful piramidei pana la baza si au legaturi pe orizontala cu alte autoritati ale statului) conduse de un sef si un adjunct fara structuri interne de genul serviciilor sau a birourilor deoarece la acest nivel trebuie sa acceada doar elite (formatori si nu pentru a fi formati sau „slugi”) ale profesiei din diferite specialitati.
    Daca nu se justifica existenta lor ca si a directiilor simple aceleasi structuri pot fi desfiintate sau organizate in servicii independente.
    La nivelul managementului ministerului, pentru asigurarea unei performante maxime la nivel operativ, trebuie avuta in vdere indeplinirea conditiei de eficientizare privind reducerea ponderii cheltuielilor cu efectivele de personal auxiliar si de conducere, care nu trebuie sa depaseasca (10-15)% din totalul acestora.
    Avand in vedere considerentele mentionate si exigentele impuse de eficentizarea sistemului din punct de vedere al optimizarii fluxurilor functionale si structurii organizatorice precum si faptul ca pentru asigurarea obiectivitatii si confidentialitatii datelor si informatiilor judiciare trebuie intarit controlul judiciar si diminuat cel politic si administrativ

  2. Subiect care nu interesează cetățeanul.
    Nu există țară în lume în care problemele de organizare să fie atît de amplu relatate.De fapt este doar gargara care să dea iluzia unui stat democratic.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger