AcasăDezvaluiriAncheteIncepe Jihadul intre procurori!

Incepe Jihadul intre procurori!

Pana acum s-a vorbit pana la saturatie despre o asa-numita „republica a procurorilor”. Insa, chiar daca aceasta exista cu adevarat, atunci ea este mai dezbinata decat orice alta „fratie” din Romania zilelor noastre. Iar situatia se va agrava si mai mult, cu fiecare zi cu care se apropie declansarea campaniei pentru alegerea noii formule a Consiliului Superior al Magistraturii.

Miza pentru controlul CSM este una uriaşă

Pentru ca se apropie vertiginos declansarea unui adevarat „jihad” intre diversele grupari de procurori care se lupta pe viata si pe moarte nu doar pentru preluarea controlului asupra CSM, a Inspectiei Judiciare si a conducerii Parchetelor, dar mai ales pentru a-si impune propria viziune cu privire la aplicarea prevederilor legale. Si, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia naostra, dezbaterea de idei aproape ca nici nu va conta, caci se va juca mai murdar ca oricand. Pentru ca intre cei care vor sa declanseze „rebeliunea procurorilor” impotriva sistemului si „fundamentalistii” care vor sa mearga pana la capat cu „cruciada” deja se poarta un razboi „fratricid”, care se va transforma insa cat de curand in „lupte de gherila” purtate prin dosare. Si cu victimele colaterale de rigoare, bineinteles …

„Focul la Gusti”!

Este greu de explicat si acum ce s-a intamplat de s-a „defectat” Raluca Pruna, de l-a pus pe Augustin Lazar drept Procuror General al Romaniei. Cert este insa ca dupa ce acesta s-a apucat „ardeleneste” de treaba si diversele cercuri de influenta si-au dat seama ca va fi destul de dificil sa-l „papuseasca” pe acesta, s-a declansat o lupta nebuna, cum nu a mai fost niciodata, pentru cine sa fie adjunctul celui cunoscut de apropiati drept „Gusti”.

Presiune imensă asupra Procurorului General, Augustin Lazăr

Si, parca pentru prima data, lupta nu a mai fost una subterana, ci s-a purtat la vedere, cu toate armele pe masa, fiecare candidat, fie el pe fata sau „pe burta” etalandu-si cohorta de protectori. Si desi lucrurile par sa se mai fi linistit, in urma pozitiei mai mult decat transante a noului procuror general, in sistem se vehiculeaza informatii tot mai alarmante cum ca batalia finala inca nu s-a purtat, ci doar a fost amanata. Asa ca presiunea este de asteptat sa creasca, mai ales ca membrii ambelor tabere stiu ca vor termina acest razboi al Justitiei doar „pe scut sau sub scut”. Asa ca sa nu uitam ca in fotbalul intern exista o vorba lansata de maestrul Florin Halagian, care atunci cand se apropia un meci de foc, anunta drept singura tactica de joc „focul la ei”!  Iar aceasta strategie se potriveste exact cu ceea ce se petrece in aceste zile in „republica procurorilor”, unde este de asteptat ca liderii ambelor tabere sa ordone „focul la Gusti”! Pentru ca, pana acum cel putin, procurorul general este vazut drept promotorul unei „a treia cai”, care cam incurca jocurile tuturor…

Miza pe evaziune

Parca niciodata n-a fost mai „fracturata” Justitia romana ca acum. Ce-i drept, de-a lungul ultimilor ani, deciziile care se bat cap in cap, luate de judecatori de la instante diferite au fost de-a dreptul halucinante, singura explicatie fiind ori ca unul dintre complete a fost „cumparat”, ori ca pregatirea profesionala a unor magistrati care impart dreptatea de-abia iesiti de pe bancile facultatilor particulare este pur si simplu sub orice critica. Numai ca, uite, deja ne-am obisnuit cu decizii ale unor judecatori care dau maximul de pedeapsa unor inculpati care tocmai ce fusesera achitati de alta instanta, fara ca la dosar sa ajunga vreo proba noua. Sau invers. Iar acum, pentru ca haosul din Justitie sa fie si mai inspaimantator, asistam si la o „falie” tot mai mare intre procurori. Astfel ca unele structuri de informatii au ajuns sa avertizeze ca justitia sta pe un adevarat butoi de pulbere, vorbindu-se chiar de o adevarata „rebeliune” a procurorilor care considera exagerata aplicarea „orbeste” a prevederilor noilor Coduri penale. Mai ales in ceea ce priveste infractiunile economice, procurori din vechea garda considerand „cruciada” pornita impotriva evaziunii fiscale drept una de fatada, bazata pe exagerarea interpretarii legii. Insa cum miza financiara din tot mai numeroasele dosare de evaziune fiscala este una de-a dreptul uriasa, aceasta atitudine a unor procurori care nu se dovedesc prea „entuziasmati” in rechizitoriile intocmite le-a atras acestora eticheta de „refractari” la „curatenia generala” declansata in mediul de afaceri. Asta in cel mai bun caz, asupra altora existand chiar suspiciuni de complicitate, ci in niciun caz una „ideologica”.

Plan de condamnari

Insa acuze cel putin tot atat de socante sunt scrasnite printre dinti si de catre procurorii din cealalta tabara, care sustin ca, pur si simplu, asupra lor se exercita presiuni de neinchipuit pentru indeplinirea unui draconic plan de condamnari. Asa ca  li s-ar cere sa dea drumul pe banda rulanta la cat mai multe inceperi de urmariri penale. Mai mult chiar, astfel ar fi nevoiti sa ceara in rechizitorii pedepse maxime, chiar daca infractiunile nu ar fi atat de grave, pentru a fi siguri ca astfel tot va „pica” o condamnare.

Cine pune mana pe CSM

Desi neoficial, campania pentru viitorul Consiliu Superior al Magistraturii a si inceput. Desigur, mai este ceva pana cand candidatii vor lua la picior toate judetele tarii, cautand prozeliti printre colegii procurori sau judecatori, insa numele grele implicate in „lupta pentru CSM” indica deja o desfasurare de forte fara precedent. Este suficient astfel sa ne gandim la ce ar insemna o confruntare, directa sau prin intermediari, intre Oana Haineala Schmidt si Codrut Olaru!

Si chiar daca imaginea CSM-ului nu mai este de mult una de garant total al independentei justitiei, resursele uriase care vor fi implicate in aceste alegeri sunt justificate de adevaratul tel al confruntarii, chiar daca este unul „cu manta”. Pentru ca Inspectia Judiciara pare a fi adevaratul tel, fiind vorba de o structura care fie poate scoate multi „scheleti” din dulapurile magistratilor, fie pune „batista” controlului intern pe orice „tambal”, fie el oricat de dezacordat…

author avatar
Catalin Tache
2.627 afisari

3 COMENTARII

  1. Pentru eliminarea deficienţelor existente in aplicarea JUSTITIEI in Ro este necesară, DEPOLITIZAREA (decuplarea ei de sistemul politic ticalosit) sau respingerea amestecului deciziei politice in functionarea sistemului judiciar. Drept urmare normele ce reglementează “compoziţia” Curţii Constituţionale a României(CCR) şi a Consiliului Superior al Magistraturii(CSM) precum şi unele proceduri judiciare trebuie revizuite astfel:
    A. Pentru normalizarea activităţii C.C.R. se impun următoarele modificări;
    – nr. membrilor să fie mărit de la 9 la 11, vârsta acestora să nu depăşească 65 de ani;
    – membrii să fie alesi pentru o perioadă de cel mult 5 ani, un singur mandat;
    – 8 din nr. total de 11 membrii, să fie desemnaţi de către cele 16 Curţi de Apel din România (prin unul din algoritmii existenti, fie primele 8 C.A. în primul mandat şi urmatoarele 8 în al doilea mandat, fie grupate câte două Curţi de Apel să-şi desemneze în comun cate un candidat de fiecare data), 1 candidat să fie desemnat de I.C.C.J. şi 2 din partea senatelor Universităţilor de Drept din Romania care se clasează în primele 2 locuri oferite de numărul mai mare de absolvenţi admişi la I.N.M. în ultimii 5 ani;
    B. Componenţa C.S.M. trebuie sa asigure “conectarea sau racordarea” justiţiei la nevoia socială de dreptate si ordine publică firească. Pentru aceasta este necesar ca cei 25 de membri să fie aleşi pe un termen de 3 ani, un singur mandat (unii cu prezenţă permanentă-funcţie de nevoile impuse de buna funcţionare a structurii, alţii doar atunci când sunt necesare, consultări, dezbateri ori adoptari de hotărâri în plen). Din motive de obiectivitate si eficienta se impune ca structura C.S.M. să aibă urmatoarea componenţă;
    -14 jurişti competenti si integri (situaţi pe funcţii de execuţie sau de comandă cu o vechime de cel puţin 5 ani în structurile respective) desemnaţi de către colegiile de conducere din fiecare minister şi de catre liderii de sindicat ;
    -2 şefii ai direcţiilor de personal (cadre) din M.J. şi respectiv din Parchetul General;
    – 3 membrii desemnaţi de colegiile de conducere ale Poliţiei Romane, S.R.I. şi S.I.E.;
    – 1 membru desemnat de forul superior al I.N.M.;
    – 1 membru din partea Uniunii Barourilor de Avocaţi din România;
    – 2 membri desemnaţi de Universităţile de Drept din România care se clasează în primele 2 locuri datorită numărului mai mare de absolvenţi admişi la I.N.M. în ultimii 5 ani;
    – 1 membru marcant desemnat de Clubul Roman de Presă;
    – 1 membru desemnat de instituţia Avocatul Poporului a cărui rol activ în societate lipseşte cu desăvârşire, deoarece are un statut confuz competenţele sale nu sunt clar delimitate, administrative sau de justiţie.
    Inspectiile judiciare pentru judecatori si procurori din C.SM. trebuie sa ramana cu acelasi statut existent in prezent.
    – Referitor la regimul disciplinar pentru eliminarea lacunelor care permit manifestarea subiectivismului, in aplicarea acestuia, la nivelul structurilor componente ale sistemului judiciar (valabil si pentru militari, functionari simpli sau cu statut special), reglementarile in cauza trebuie modificate si completate atat din punct de vedere al continutului in materie cat si al aplicarii procedurilor, in sensul ca abaterile disciplinare sa fie clar delimitate pe grade de gravitate (ex. cuprinse in trei categorii, usoare, grave si foarte grave), iar incadrarile juridice pentru aplicarea de sanctiuni sa fie strict stipulate pe fiecare tip si gen de fapta.
    Un aspect important in cadrul completarii reglementarilor pe linia regimului
    disciplinar il constituie cel privitor la prescrierea raspunderii disciplinare. Referitor la acest aspect modificarile la reglementarile existente trebuie sa prevada ca atunci cand fapta comisa atrage dupa sine si alte raspunderi, materiala, contraventionala sau penala, prescrierea abateri disciplinare sa aiba acelasi termen cu cel prevazut in cazul acestora sanctiuni. Altfel asistam la tot felul de paradoxuri, gen vinovatul rasunde penal dar fapta este prescrisa pentru a raspunde si disciplinar, etc. Controlul judiciar ierarhic (judecatori superiori pe judecatori inferiori acestia pe procurori iar ei pe politisti) din cadrul sistemului judiciar este ca si inexistent. Cei din sistemul judiciar condamnati pentru infractiuni de coruptie sau asimilate acestora trebuie sa nu mai primeasca pensie speciala ori alte facilitati. .
    – Pentru solutionarea cu obiectivitate si celeritate a dosarelor trebuie infiintata institutia judecatorului de instructie, pentru a se exclude procedura restituirii dosarelor prin invocarea exceptiilor sau a chichitelor avocatesti. Mersul infaptuirii actului de justitie trebuie sa aiba un singur sens care sa ofere celeritate. In baza procedurilor actuale in unele cazuri, Justitia nici nu poate fi urnita din loc. Modelul ce include institutia judecatorului de instructie functioneaza in toate statele europene, insa “maharii” justitiei romane se opun adoptarii acestuia din cauza ca el nu ar corespunde intereselor nelegitime ale celor care au mafiotizat sistemul judiciar;
    Sisitemul judiciar romanesc se poate eficientiza, FARA A SE APLICA MAI MULTE FAZE ALE PROCESULUI JUDICIAR, prin infaptuirea justitiei cu obiectivitate si celeritate precum si cu cheltuieli minime, aplicand modelul Sistemului de Justitie CANADIAN, a Tribunalului Electronic, bazat pe stiinta ciberneticii judiciare. Completul de judecata este format dintr-un IT-ist sau cibernetician instruit si din punct de vedere ala cunostintelor juridice, un judecator ce detine si cunostinte IT si un calculator performant cu softul adecvat.

  2. Aplicand modelul Sistemului de Justitie CANADIAN, a Tribunalului Electronic, bazat pe stiinta ciberneticii judiciare s-ar diminua CORUPTIA din SISTEMUL JUDICIAR si s-ar desfiinta MAFIA AVOCATILOR care impreuna cu JUDECATORII MARSAVI,LACOMI SI NECINSTITI batjocoreste poporul roman de secole FACAND DREPTATE DUPA CUM LE DICTEAZA LACOMIA, RAUTATEA SI INTERESEL LOR MATERIALE SAU FINANCIARE.

  3. “După ce s-a îmbolnăvit fix când un corp de control scotocea prin dulapurile CFR Călători Cluj, Vasile Secară a fost “uns” în funcţia de director CFR Călători la nivel naţional. Nu au contat neregulile găsite la Cluj, ci au fost mai puternice “pârghiile trandafirii” de care Secară s-a ajutat să ajungă în top. La Cluj, Secară se poate mândri cu un contract de închiriere încheiat între CFR Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au şi intabulat.
    Pe vremea comuniştilor, Vasile Secară a fost secretar de partid al complexului CFR Cluj. După anii 90, a devenit pesedist şi inginer şef în gara clujeană, apoi şef adjunct de staţie şi şef de gară. În momentul de faţă, la Vasile Secară au rămas neschimbate cel puţin două caracteristici: PSD şi şefia. Înainte de Paşte in 2014 , clujeanul a fost numit şef la CFR Călători în noua structură de conducere a companiei.
    Cu toate acestea, el a plecat de la conducerea CFR Călători Cluj în urma unor controale făcute de CFR CALATORI SA şi Ministerul Transporturilor. În timpul unuia dintre aceste controale, Vasile Secară s-a îmbolnăvit brusc şi a intrat în concediu medical. Mai amuzant este şi că verificările respective s-au “îmbolnăvit”, iar rezultatele lor nu au mai fost date publicităţii.
    Un audit degeaba
    Timp de mai bine de 10 ani la conducerea regionalei clujene a CFR Călători a fost menţinut Vasile Secară, iar demiterea lui a venit ca urmare a mai multor controale venite de la CFR CALATORI SA şi Ministerul Transporturilor. Conform unor informaţii, cireaşa de pe tortul fostului director Secară ar fi un contract de închiriere încheiat între CFR Călători Cluj și SC Energobit care a fost prelungit cu de la sine putere de către directorul Secară, care nu a mai organizat o licitație, iar cei de la Energobit au ocupat mai mult decât terenul respectiv şi l-au şi intabulat. Spre exemplu, unul dintre lucrurile care i se pot reproşa fostului director este faptul că, dacă anul trecut, CFR Călători Cluj a avut alocate fonduri în valoare de 543.000 de lei, a reuşit să cheltuiască 300.000 de lei.
    Reprezentanţii CFR de la Bucureşti au fost extrem de lacunari în ceea ce priveşte motivul controalelor, iar conform raportului de audit pe anul trecut, principalele nereguli depistate au constat în “- nereguli privind pregătirea tehnică a trenurilor de călători;- deficiențe privind respectarea și punerea în practică a ordinelor, dispozițiilor , instrucțiilor, reglementărilor în vigoare;- neconformități privind efectuarea controalelor la nivelul organelor cu sarcini de îndrumare și control din cadrul SRTFC Cluj, superficialitate privind întocmirea notelor de constatare și a rapoartelor de remediere;- aspecte privind nerespectarea programului de lucru și a disciplinei în serviciu; – nereguli privind repararea și întretinerea în exploatare a materialului rulant. În urma neregulilor constatate cu ocazia acestor controale s-au luat o serie de măsuri organizatorice, de remediere a neconformităților sau de tratare disciplinară a personalului vinovat, funcție de gravitatea faptelor”, se arată în raportul de audit pe anul 2012 al CFR Călători.
    Milioane de euro “trimise cu nașul” la CFR Calatori Cluj.
    Însă, aceste probleme pentru care regionala condusă de Vasile Secară a fost cercetata cercetată de oficiali din cadrul CFR CALATORISA nu au apărut acum. “Învârtelile” mai mici sau mai mari făcute de șefii clujeni ai acestei instituții se știu de ani buni însă, se pare, ordinul de schimbare a venit abia acum.
    Spre exemplu, conform unui raport oficial al Curții de Conturi, se știa că la CFR Cluj se fac afaceri cu terenuri. Conform raportului respectiv, la CFR Cluj prejudiciul a fost constant prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.
    “La SRTFC Cluj ,Curtea de Conturi a depistat plăţi nelegale pentru lucrări neefectuate, cheltuieli indirecte şi cota de profit aferentă acestora la obiectivele “Reparaţie pasaj trecere la nivel km. 12 + 908, linia CF Apahida-Dej, între staţiile Jucu-Bonţida” şi “Reparaţie pasaj trecere la nivel km. 8 +582, linia CF Apahida-Dej, între staţiile Jucu-Bonţida”. În timpul controlului prejudiciul constatat a fost recuperat şi virat în contul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii”. Tot la CFR Calatori Cluj, inspectorii Curţii de Conturi au descoperit că managerii nu au evaluat şi nu au înregistrat în evidenţa contabilă terenurilor în suprafaţă de 167.453 m.p.
    La nivel naţional s-a descoperit că cei de la CFR au cheltuit ilegal 13,4 milioane de euro. La CFR Cluj, prejudiciul a fost constatat prin neînregistrarea în evidenţa contabilă a contravalorii terenurilor din patrimoniu, deşi acestea au fost evaluate.
    Un teren pierdut în gară
    Controlul făcut la CFR Călători Cluj a survenit ca urmare a faptului că prin intermediul directorului Vasile Secară, CFR Călători Cluj a încheiat în 2008 un contract de închiriere pe cinci ani cu firma clujeană Energobit pentru un teren aflat în Jibou.
    După expirarea celor cinci ani, contractul a fost prelungit pentru încă alți cinci, fără ca Secară să mai ceară aprobarea SNTFC București și fără a mai face o licitație pentru terenul respectiv. Problema s-a “îngroșat” atunci când cei de la Energobit și-au extins halele și pe o parte de teren care nu intra în contractul de închiriere. Când juriştii CFR au început procedurile de intabulare a terenului respectiv, lucrurile s-au complicat pentru că o parte din teren era ocupat de firma clujeană, lucru posibil cu acordul și diligențele făcute de Vasile Secară la șefii CFR din zona Jiboului.”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger