Debila clasă politică românească sărise din lac în puț! Astfel că, după ce nu mișcaseră în front ani de zile, permițând abuzivele protocoale secrete între serviciile secrete și Justiție – cele care de altfel au și dus la traumatizantele ”câmpuri tactice”! – politicienii se dovediseră apoi mai catolici decât Papa!

Și uite cum, cel puțin în cazul Serviciului Român de Informații, ofițerii operativi nu își mai puteau exercita nici măcar obligațiile prevăzute de chiar fișa postului. Astfel că, din punct de vedere legislativ erau pur și simplu legați de mâini și de picioare atunci când venea vorba de domenii cu adevărat sensibile pentru siguranța națională, precum spionajul sau terorismul.
Se pune în executare!
Iată însă că, în cele din urmă a făcut și Raluca Prună ceva bun. Aceasta aflându-se la baza Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 6/2016, privind unele măsuri pentru punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică dispuse în procesul penal. Proiectul de Lege privind aprobarea acestei Ordonanțe tocmai primind votul favorabil al deputaților, cu 283 voturi pentru, 10 împotrivă și 8 abțineri. Totul după ce Senatul, în calitate de primă Cameră legislativă sesizată, adoptase deja tacit respectiva inițiativă legislativă, încă din data de 9 mai 2016! Și chiar dacă o bună parte a propagandei operative s-a isterizat deja, urlând ca din gură de șarpe că SRI revine la anchetele penale, situația legislativă este de această dată cât se poate de clară.
Pentru că, într-adevăr, Serviciul Român de Informații va putea efectua acte de cercetare penală, dar numai în cazuri exprese de terorism, spionaj sau trădare națională! Ceea ce, după cum scrie negru pe alb în lege este cât se poate de rezonabil, mai ales la amenințările hibride de acest gen cu care chiar se confruntă statul român : ” Organele Serviciului Român de Informații nu pot efectua acte de cercetare penală, nu pot lua măsura reținerii sau arestării preventive și nici dispune de spații proprii de arest. Prin excepție, organele Serviciului Român de Informații pot fi desemnate organe de cercetare penală speciale conform art. 55, alin. (5) și (6) din Codul de procedură penală pentru punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică conform prevederilor art. 57 alin. (2) teza finală din Codul de procedură penală”.