AcasăDezvaluiriAncheteEfectul Drulă: ”Călăul lui Dragnea”, călcat ”pe burtă” de DNA!

Efectul Drulă: ”Călăul lui Dragnea”, călcat ”pe burtă” de DNA!

După cum avertizam cu doar câteva zile în urmă, multă ”lume bună” tremură după ce ministrul Cătălin Drulă a fost ”cablat” de procurorii Direcției Naționale Anticorupție. Mai ales că există temerea majoră că ”la căști” s-ar putea afla un Florian Coldea care, odată ”recuperat” de SIE, este mânat acum mai mult decât oricând de dorința răzbunării totale.

Oare ce părere o mai avea Liviu Dragnea despre Bogdan Stan

Astfel că deja tremură toți liderii liberali care au încercat să își securizeze influența avută asupra Ministerului Transporturilor pe vremea când conducerea a fost asigurată de docilul Lucian Bode. Dar și oamenii președintelui, cei care au crezut că ”aerele de Cotroceni” vor fi suficiente pentru ca prezidențiabilul din mâneca serviciilor secrete externe franceze DGSE să nu miște în front. Ca să nu mai vorbim de oamenii de afaceri care deschiseseră deja șampania, așteptând miliardele de euro care ar urma să fie alocate Transporturilor prin PNRR.

Oare Curtea de Conturi o să bage din nou marfă la DNA

Numai că, după cum reiese din informațiile de ultimă oră intrate în posesia noastră, ”efectul Drulă” ar urma să fie unul de-a dreptul devastator asupra ”ultimului bastion” păstrat de oamenii lui Liviu Dragnea la vârful statului român! Este vorba, desigur, de Curtea de Conturi, de acolo de unde se așteaptă să fie reluată ”aprovizionarea” cu ”marfă angro” a Direcției Naționale Anticorupție. Mai ales că Bogdan Stan nu doar că a căzut pe tehnică în cadrul anchetei ”cu mantă” de la Ministerul Transporturilor, dar chiar a fost ”călcat” de procurorii anticorupție și ofițerii de poliție judiciară care lucrează la acest caz. Numai că, surpriză, informațiile despre perchezițiile efectuate atât la biroul, cât și la domiciliul fostului șef al ANAF, Bogdan Stan au fost trecute ”la secret”.

Momeala Drulă a prins tot

Semn clar pentru structura contrainformativă care documentează din umbră această operațiune că omul din conducerea Curții de Conturi care răspunde tocmai de segmentul Transporturilor trebuie să plătească acum ”prețul corect” pentru această ”discreție” care chiar nu îi caracterizează pe procurorii DNA. Mai ales că Bogdan Stan știe atât de bine ”regula jocului”, încă de pe vremea când el și doar el a scăpat ca prin minune nu doar de acuzare, dar a beneficiat și de ”audieri secrete” pe când era președintele Casei, în ”Lotul CNAS”. Și la fel ca atunci când, după excesul de zel dovedit în fruntea ANAF – cel care de altfel i-a și adus la acea dată eticheta de ”Călăul lui Dragnea” i s-a permis să se ”retragă ordonat” în board-ul Curții de Conturi. Procurorii DNA alegându-se în schimb cu un dosar ”TELDRUM” predat ”la cheie” și cu care îl poate bloca ”la mantinela” politicii pe Liviu Dragnea, oricând au ei chef!

Bogdan Stan stă pe 400 milioane de euro!

Acesta este avertismentul pe care îl trăgea un raport informativ încă din luna mai a anului trecut, atunci când ”beneficiarii legali” erau înștiințați printr-un ”plic galben” intrat și în posesia noastră că șeful Curții de Conturi responsabil cu verificarea a tot ceea ce mișcă pe segmentul Transporturilor ar fi dat semne de ”fraternizare” cu cei pe care ar fi trebuit să îi controleze ”la sânge”. Raportul respectiv documentând cum s-a ajuns la aberanta situație în care cel mai mare scandal privind ”schema financiară” în trei suspectată a masca un ajutor de stat de 400 milioane de euro dispărut în ”Triunghiul Bermudelor” CFR Infrastructură – CFR Marfă – ANAF să stea în pixul unui singur om. Fie el și Bogdan Stan, omul aflat parcă mai mereu în preajma unor scandaluri uriașe, cu mize financiare de zeci și sute de milioane de euro și anchete spectaculoase, cu audieri paralele, așa cum a fost și la Casa Națională de Asigurări de Sănătate.

Gruia Stoica știe cum a preluat GFR contractele pierdute de CFR Marfă

Sau atunci pe când se afla la președinția Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Și când, în scurtul său mandat a cam pus cruce definitiv proiectului cu Banca Mondială de Informatizare a ANAF. Rezultatele văzându-se mai mult decât oricând în chiar plină pandemie, atunci când informatizarea ANAF o fi fost ea sublimă pe hârtie, dar în realitate a lipsit cu desăvârșire. Ceea ce nu a făcut decât să întărească o dată în plus legendarea lui Bogdan Stan de ce tot cade mereu în picioare, fiind ”extras” întotdeauna la timp, exact înainte de declanșarea procedurilor judiciare la vedere.

Astfel că poziția sa în cadrul actualei anchete de la Ministerul Transporturilor este cu atât mai interesantă cu cât, ce-i drept, au fost efectuate percheziții care l-au vizat direct, numai că acestea și doar acestea au fost ținute în tăcere… Dar să revenim la rolul veșnic ”tinerei speranțe” a sistemului, Bogdan Stan, cel care a devenit șeful de facto al Comisiei care efectuează operațiunile de control ale Curții de Conturi pe cazul CFR Marfă – CFR Infrastructură – ANAF. Acesta fiind, pe scurt, circuitul, de fapt ”galeria subterană” care a făcut Comisia Europeană să preseze primirea unor răspunsuri de la București despre unde au ajuns de fapt cei 400 milioane de euro. Numai că toate autoritățile s-au ”exonerat”, ridicând impasibile din umeri și respectând astfel ”ordinul pe unitate” cu privire la așteptarea raportului Curții de Conturi. Cel care, coordonat de chiar Bogdan Stan, ar fi trebuit să lămurească următoarea situație de fapt… Mai întâi, dacă CFR Marfă avea datorii la CFR Infrastructură și la ambele companii statul român era acționar majoritar, prin Ministerul Transporturilor, atunci de ce nu s-a găsit o soluție transparentă de rezolvare la nivel guvernamental? Să zicem însă că opacitatea și dezinteresul meschin al funcționarilor publici aflați vremelnic la conducerea Ministerului Transporturilor au făcut ca factorii de decizie să nu își asume nicio responsabilitate.

Astfel că CFR Infrastructură a început să execute CFR Marfă, după ce o banală decizie care ținea de managementul companiilor din MT a fost pasată direct judecătorului. Și de aici începe toată nebunia, prin care CFR Infrastructură a ajuns peste noapte creditorul majoritar al CFR Marfă! Și prin care prima companie ba a preluat de la cea de a doua active importante, ba datorii, în cele din urmă reducându-se astfel datoria CFR Marfă către ANAF. ANAF care a înghițit și a avizat astfel toate operațiunile financiare prin care ”s-au dat jos” banii datorați. Și care a făcut ca înaltul comisar al Comisiei Europene să solicite explicit Guvernului României să  recupereze de îndată barem cele 400 milioane de euro ”plimbate” prin acte între cele două companii ale aceluiași minister, sub ochii visători ai ANAF-ului.

Toate șinele duc la Gruia Stoica!

Numai că ”bomboana pe coliva” CFR Marfă pare să fi fost la acea dată decizia cel puțin stranie prin care compania a fost aruncată direct ”în ghearele” concordatului preventiv, fără licitație sau orice alt procedeu transparent și legal de selecție! Conducerea CFR Marfă doar asumându-și oficial faptul că a ales CITR Filiala Ilfov SPRL, pentru că este ”compania de casă” cu care a mai lucrat în trecut!

Numai că inițiații sistemului știu bine că Bogdan Stan chiar nu putea descoperi acest document intrat în posesia noastră, nici dacă i l-am fi pus pe birou, datorită ”legăturilor primejdioase”, pe persoană fizică, cu respectiva casă de insolvență, despre care se vorbește în șoaptă până și în birourile structurilor de securitate din ANAF. Și astfel, cu un ”controlor” ca Bogdan Stan, i s-a permis și conducerii CFR Infrastructură să ia o decizie managerială cel puțin la fel de halucinantă. Prin care, deși are de luat mulți, foarte mulți bani de la ”sora” CFR Marfă, îi cere penalități și o dă astfel afară tocmai pe aceasta din licitațiile privind transportul de marfă pe calea ferată, clasând-o din start pe ultimul loc printre ofertanți. Și uite cum CFR Infrastructură refuză practic să își recupereze banii de la CFR Marfă, în timp ce astfel toate aceste licitații de sute de milioane de euro sunt câștigate pe bandă rulantă de favorizații operatori privați. Iar Gruia Stoica devine ”beneficiarul final” al contractelor pe care grupul său de firme le încheie cu statul român care în schimb își ”omoară” propriile companii.

Iar dacă Bogdan Stan a ținut ”în studiu” prezentarea publică a raportului despre circuitul CFR Infrastructură – CFR Marfă – ANAF atât ”cât a trebuit”, uite că barem structura contrainformativă  care a monitorizat cum se ”închide cercul” banilor a trecut la ”next level”, abordând subiecte și mai sensibile, precum ”Transilvania” sau ”GRAMPET”. Iar situația pare trasă la indigo și în dosarul navelor de salvare de la Transporturi, acolo unde rămâne doar de încadrat ”pasivitatea” lui Bogdan Stan. Cu singura diferență că, de această dată au căzut pe tehnică și niscai ”pițipoance”, așa după cum vom dezvălui atunci când dinamica oeprativă a anchetei o va permite…

author avatar
Catalin Tache