AcasăDezvaluiriAnchete”Doi ș’ un sfert” redevine serviciu de informații!

”Doi ș’ un sfert” redevine serviciu de informații!

Apare din nou direcția de informații din cadrul DGPI

Este știrea momentului în sistem, după ce informațiile de ultimă oră intrate în posesia noastră arată că se lucrează deja în mare secret la modificările legislative aferente pentru ca actuala Direcție Generală de Protecție Internă din cadrul Ministerului Afacerilor  Interne să-și recapete linia operativă a muncii de informații. Astfel că va fi recreată structura de informații din cadrul serviciului secret al MAI, care va reveni astfel cel mai probabil și la vechea denumire de DGIPI. Chiar cea de dinainte ca fostul ministru tehnocrat Dragoș Tudorache să-și îndeplineacă în doi timpi și trei mișcări misiunea pentru care a fost adus de la Bruxelles. Este vorba, desigur, de ”amputarea” profesională a singurului serviciu secret din România căruia i-a fost retrasă sub pretextul ”reorganizării” atribuțiile legale în ceea ce privește strângerea și ”diseminarea” ulterioară a informațiilor obținute prin mijloace specifice.

Apare din nou direcția de informații din cadrul DGPI

Desigur, cum ”Doi ș’un sfert”-ul a fost încă de la crearea sa poate cea mai controversată structură informativă este de așteptat ca iminenta sa revenire în ”liga mare” a serviciilor să nască noi turbulențe. Dar, după ce a rezistat- fie și în genunchi, la un moment dat- asaltului total al Direcției  Naționale Anticorupție din ultimii ani, iată că acum ”renașterea din propria-i cenușă” informativă a fostei DGIPI ar putea surprinde pe multă lume. Oricum, justificarea reînființării structurii informative din actuala DGPI va fi dată, după cum susțin sursele noastre, în urma unei analize care ar putea fi mai curând decât se așteaptă unii pusă pe masa CSAT-ului, cu privire la ”cazul Caracal”. Și la faptul că ”haosul” în care s-au zbătut diversele structuri ale MAI implicate s-ar datora în mare parte lipsei unei Direcții specializate de informații în cadrul DGPI. Pentru că, așa după cum titram ”lovitura”  din 7 august, ”DGPI a dat Caracal-ul acum 7 luni”! Iar verificările ulterioare de la nivelul MAI au demonstrat pe deplin  veridicitatea acestei dezvăluiri. Numai că a lipsit ”veriga” care să asigure ”lanțul informativ” al raportului SIPI Olt, adică tocmai Direcția de informații care a fost ”destructurată” în mandatul lui Tudorache. Însă cum ”Doi ș’un sfert”-ul a fost sfâșiată la rândul său de ”războaiele fratricide” din interior,  ”frățiile” au simțit deja că se pregătește ceva… Astfel că în timp ce unele denunță ”atacul la arhiva DGPI”, pentru a se pune astfel mâna pe aceasta sub pretextul verificărilor legate de operațiunea de la Caracal, altele se tem că se va încerca chiar o nouă ”subjugare” politică a structurii. Cert este însă că până și la acest nivel al sistemului prea puțini se așteptau la mutarea -șoc care se pregătește  chiar în aceste zile.  Când, dacă  ”astrele” se așează așa cum trebuie la cele două Palate, atunci se va da verde proiectului de reînființare a Direcției de informații din cadrul ”Doi ș’un sfert”…

Se revine la forma de organizare de dinainte de Dragoș Tudorache

De la Caracal se trage…

”Panarama” de anchetă de la Caracal, motivul reînființării liniei informative din MAI

Dincolo de ”hârjoana” lui Gheorghe Dincă cu anchetatorii, tragedia de la Caracal ar putea avea cât de curând și o urmare cât se poate de practică. Și nu este vorba aici de candidatura ”unchiului” Cumpănașu la alegerile prezidențiale. Ci de faptul  că exponențial cu bâlbele repetate din ancheta oficială a crescut și ritmul operațiunii de lobby pentru ca ”Doi ș’un sfert”-ul să redevină serviciu de informații! Mai ales că, așa după cum dezvăluiam recent, se are în vedere și aplicarea unei noi strategii pentru combaterea influenței în creștere a clanurilor interlope. Și strict cronologic vorbind, după ce majoritatea celor mai temute grupări de crimă organizată au fost destructurate ”la pachet”, în locul acestora au apărut imediat altele noi, mai ales după ce DGIPI a fost ”ciuntită” în DGPI. Astfel că, deși hulită de mulți din sistem, Direcția de informații a MAI a ajuns să fie regretată de ”acoperiții” de la brigăzile pentru combaterea criminalității organizate, serviciile anti-drog sau cele de operațiuni speciale, ca să nu mai vorbim de polițiști judiciari detașați la DIICOT sau alte structuri de Parchet. Și uite că  acum de la vârful MAI s-ar fi cerut ”mână liberă” factorului politic  tocmai pentru a se putea reveni la mijloacele tradiționale de combatere a clanurilor și în care ”latura informativă” ocupă un loc primordial. Iar primele semnale arată că, într-adevăr, atât de la Palatul Victoria, cât și de la Cotroceni s-ar încuviința o astfel de măsură, urmând doar să se aștepte ”pregătirea” opiniei publice cu un raport care să explice de ce n-au funcționat lucrurile la Caracal. Deși, repet, o notă  informativă pe această temă fusese înaintată de către DGPI chiar la începutul acestui an.

Noaptea cuțitelor lungi…

Proiectul se va trece prin CSAT pentru avizare…

Există însă și voci interne care susțin că practic  toate presiunile, fie ele și ”amabile” din ultima vreme pentru a se colabora ”cam cu japca” pe subiectul Caracal nu ar avea drept scop final decât a se da astfel iama în arhiva DGPI. Una dorită, într-adevăr, cam de toată ”lumea bună” a sistemului. Apoi mai există o tabără care tocmai ce este pe cale să denunțe o operațiune de ”subjugare politică” a serviciului secret al MAI de către o grupare transpartinică, însă care funcționează sub ”pavilion pesedist”. Numai că, în ultimele zile a apărut și varianta  de lucru a pregătirii unei veritabile ”nopți a cuțitelor lungi” nu doar la DGPI, dar și la nivelul conducerii întregului minister… Astfel că prin reînființarea direcției de informații s-ar plăti vechi polițe din trecut, dar noua structură va furniza și ”muniția” necesară ”execuțiilor sumare” ce se anunță la nivelul majorității structurilor din MAI. Până atunci însă, cert este doar că se încearcă deja acordarea dreptului de a se face din nou ”muncă informativă”  la ”Doi ș’un sfert”.

author avatar
Catalin Tache
14.338 afisari

27 COMENTARII

  1. Ha ha ha …și Tache va conduce noua structura…când scriam aici ca nu i mai ajunge chestor și e propus și pt a doua stea,tot pe Usa din dos a dgpi… de aia au făcut o cu capul pe carmen Dan și s au debarasat pe urma și de sefii 2,15-ca sa Le ia locul…au trecut la butoane …

  2. Foarte bine ca de aia e serviciu secret!!!pai fără informații ce sa Facă?ori îl desființau cu totul,ori le lasă și informațiile .ca altfel uite ce jale e in tara după ce le a desființat Informatiile

  3. De fapt va fi 3in 1:le ia și arhiva, ai subjuga și politic și fac și noaptea cuțitelor lungi!lista neagra e gata!!!!tic-tac

  4. Sa vedem și dacă i lasă frățiorii mai mari…ca dacă da e clar ca ei de fapt vor fi beneficiarii finali ai noii structuri de informații

  5. Tache e director de pe 28 Iulie și nimeni nu se sesizează!!!!acum dacă l pune și la Infirmatii o sa se verifice singur???ca la DGIA de au zis generalii bogdaproste când au scăpat de el???

  6. Pai Tache e director in MAI din 28 Iulie și nimeni nu se sesizează!acum dacă îl pune și la Informații se verifica singur??pai uite de ce au zis bogdaproste generalii de la DGIA când au scăpat de el și a venit la 2,15 !!!vse știe de o luna in minister de numire…

  7. Bai labe triste pe voi va fu te grija de tache sau ca și face din nou MAI ul serviciu dezinformării?

  8. De la desfiintarea serviciului de informatii/contrainformatii al MAI s-a ajuns ca in prezent sa avemasa mare coruptie si mai ales lipsa masurilor preventive.

  9. Mentinerea structurilor existente D.G.A si D.G.I.P.I. au fost infiintate in mod discretionar si sunt supradimensionate, in scopul rezolvarii unor interese mai putin legitime de grup si nu pentru ca ar fi necesar sa corespunda nevoilor obiective impuse de realizarea performantelor în cele doua domenii, ordine publica si judiciar.
    Structurile organizatorice ale celor trei entitati D.G.I.P.I., D.G.A. din M.A.I. si D.N.A. din cadrul Ministeruilui Public sunt atipice de tip administrativ si nu operativ asa cum o cere realitatea obiectiva si stiintifica deoarece sunt infiintate subunitati corespndente in fiecare judet unde se mentine la nivel superior cardasia negocierilor intre faptuitori si justitiari. Aceasta stare de fapt determina interes din partea autoritatilor (organizatiilor) in cauza, pentru mentinerea vesnica a structurilor teritoriale si nu se va cauta solutii pentru diminuarea ori lichidarea fenomenelor atisociale vizate mai ales CORUPTIA care prin actualele structuri este stimulata si nu combatuta.
    Sub aspectul conflictului de interese este de retinut subordonarea D.G.I.P.I. si D.G.A conducerii ministerului, confera celor doua structuri un pronuntat caracter politic.
    Aceasta subordonare s-a dovedit, practic, a fi una nefireasca pentru bunul mers al sistemului judiciar, prin scandalurile mediatice care au avut loc in legatura cu acuzele aduse de conducerile celor doua unitati pentru presiunile politice exercitate asupra lor, dar si pentru modul cum sau in ce scop managerii acestor organizatii si nu numai au utilizat produsele munci lor specifice.
    Subordonarea celor doua structuri (D.G.I.P.I. si D.G.A) factorilor POLITICI nu are asemanare sau corespondenta in tarile din U.E. ori cu democratie reala. Situatia existenta nu permite aplicarea principiului separatiei puterilor in stat, cea judiciara, de cea executiva (referitor la gestionarea informatiei judiciare din punct de vedere legal-procedural numai procurorul poate sa dispuna, aceasta nu trebuie se fie supusa judecatii sau deciziei unor persoane aflate in sfera politica sau sub inflienta vreunui factor politic) si impiedica astfel infaptuirea cu celeritate si obiectivitate a actului de dreptate sau de justitie sociala.

  10. Directia Generala Anticoruptie este un consumator ineficient de resurse si potrivit art. 22 din Legea 78/2000 privind prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, se afla in conflict de competenta cu D.N.A.(este o struto-camila care de la infiintare a comis numai comedii judiciare. Structura este atipica, infiintata prin schimbarea abuziva, dupa 2 ani de la aprobarea data de Comisia Europeana, de catre un fariseu al timpului, a continutului initial al textului CONVENTIEI – pastrand nemodificat doar titlu – „Proiectului de twinning PHARE RO 02/IB/JH-07 Dezvoltarea MASURILOR anticoruptie in MAI” finantat prin Programul National PHARE 2002 ce a avut ca parteneri si coordonatori din Marea Britanie si Spania. Initial proiectul ponise cu scopul de a se infiinta Directia Afaceri Interne prin fuziunea DGIPI si Corpul de Control dar a esuat din cauza unor meschinarii puse in practica de un fariseu sef al DGIPI care a stopat derularea pt. 6 luni pana s-a aprobat reformularea propusa pe sest de catre el). Structura organizatorica pare a fi proiectata sa protejeze actele imorale interne pentru a-si justifica existenta si nu pentru a le combate. Existenta la nivelul judetelor a structurilor de tip servicii cu birouri subordonate, nu se justifica sub nici un aspect cu atat mai putin in scop operativ. Herupismul care a stat la baza hotararii de infiintare a D.G.A. si apoi de extindere a structurilor sale centrale si teitoriale, denota faptul ca in M.A.I. coruptia interna este prognozata ca fiind un fenomen social vesnic (etern) si se va manifesta continuu (fara intrerupere) la cote maxime. Aceasta viziune este facilitata de situatia ca la nivelul ministerului nu s-a initiat niciodata o abordare sistemica de analiza temeinica, privind combaterea sau reducerea in mod sistematic, pe cale manageriala, a amenintarilor sau vulnerabilitatilor care determina mentinerea sau intretinerea fenomenului coruptie. Rezultatele „bifate” de aceasta directie (cu configuratie organizatorica de unitate administrativa si nu operativa) constau in principal in autodenunturile facute de poltisti sau functionari si rareori de victime ceea ce nu implica decat formalism, care pot fi solutionate in mod normal de instantele comune si nu de cele exceptionale care sa impuna vreo „dibacie anume” in descoperirea faptelor.
    FOSTUL Departament de Informatii si Protectie Interna – actuala DGIPI
    este o structura de informatii, cu subordonare directa MAI a GUVERNULUI (situatie nemaintalnita in tarile din U.E. sau cu democratie reala), a fost infiintata dupa evenimentele petrecute in 1989, din motive istorice conjuncturale pentru a se oferi de munca unor cadre ce au apartinut vechiului sistem de informatii existent pana in 1990. La aceasta fosta U.M. 0962 sau U.M. 0215 Bucuresti au activat si multi indivizi „dubiosi” care au influientat in sens negativ cultura organizationala a institutiei uneori chiar au manifestat atitudini ostile fata de mersul natural democratic al unitatii in interesul societatii romanesti.
    Daca nu se vor intreprinde, pe baze stiintifice si obiective, un minim de masuri pentru reducerea riscurilor si vulnerabilitatilor care afecteaza independenta, integritatea si competenta profesionala a lucratorilor din structurile M. A. I., iar restructurarea se va amana sau nu va avea la baza rezultatele unui AUDIT EXTERN de SISTEM atunci cu siguranta intr-un termen scurt SISTEMUL DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA va SUCOMBA, generand efecte perverse deosebit de grave pentru existenta STATULUI de DREPT in Romania, ca si alte subsisteme (invatamant, sanatate, agricultura etc) ale sisitemului nostru social, deformate in numele reformei, dupa “pareri savante” care au avut ca scop satisfacerea unor interese nelegitime de grup sau individuale.

    • Vulnerabilitatea gigantica a acestei tari e reprezentata de PROSTIE! … si oricate infinit si-un sfert veti infiinta… Maladia se vindeca prin curiozitaea de a cunoaste!

  11. Va propun sa faceti si 3 1/4 si 4 1/4 si 5 1/4 si tot asa pana la … infinit si-un sfert! Maladia sfertului!

  12. @ Un articol care zice că ăia de prin birouri, cu burți, după cum remarca unul dintre miniștrii, o să facă și muncă de teren de aceeași bani, pentru a nu fi crescute cheltuielile instituției, ? Asta însemnând probabil că or să fie și consumatori și prin cârciumi în timpul programului de lucru, ?

  13. @Ce bă, ăștia au indivizi pe care doresc să îi mobilizeze în campaniile electorale de la alegeri și vor să îi pătească din bani de la serviciile de informații, instituții la care verificările referitoare la plata colaboratorilor sunt mai puțin probabile, ?

  14. @Considerați că s-ar putea verifica și dacă în perioadele alegerilor, locale, parlamentare, prezidențiale, cheltuielile decontate colaboratorilor, la serviciile de informații, au avut evoluții care să depășească nivelul obișnuit, ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger