AcasăDezvaluiriAncheteDNA, pusa sa evolueze la exercitii impuse de Ministerul Justitiei

DNA, pusa sa evolueze la exercitii impuse de Ministerul Justitiei

In aceste zile, la Ministerul Justitiei se va declansa o operatiune cu o miza uriasa pentru viitorul imediat al societatii romanesti. Pentru ca, orice s-ar spune, coruptia, ca si combaterea acesteia, afecteaza pe toata lumea. Iar prioritatea absoluta a noului ministru Raluca Pruna este tocmai elaborarea unei noi Strategii Nationale Anticoruptie pentru perioada de gratie 2016 – 2020.

Se vor stabili noi prioritati pentru structura condusa de Laura Codruta Kovesi

Insa „prioritatea prioritatii” acestei strategii este reprezentata de punctul central al lucrarii, si anume „identificarea cat mai adecvata a domeniilor expuse riscului de coruptie”. Practic, din cate reiese din informatiile intrate in posesia noastra, aceasta este de altfel si esenta intregii strategii, restul punctelor fiind aspecte secundare. Drept urmare, in urma acestei „identificari” se va face si „foaia de parcurs” a procurorilor de la temuta Directie Nationala Anticoruptie. O foaie de parcurs pe care va trebui ca oamenii Laurei Codruta Kovesi sa o urmeze, vor, nu vor, in urmatorii patru ani. Lucrurile devin cu atat mai interesante cu cat, dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, premierul tehnocrat Dacian Ciolos a cedat conducerea Ministerului Justitiei unor oameni cunoscuti drept „macovisti” convinsi, in frunte cu chiar ministrul Raluca Pruna, care a fost consiliera Monicai Macovei. Asa ca in sistem se fac deja pariuri aprinse despre ce intentioneaza cu adevarat Raluca Pruna cu aceasta noua strategie, sa dea frau liber procurorilor anticoruptie sau, din contra, sa taie aripile DNA-ului…

Le dau „tintele”

Multi pun noua miscare pe seama influentei pe care Monica Macovei ar avea-o la actuala conducere a Ministerului Justitiei

Pentru ca, intr-adevar, stabilirea domeniilor prioritare pentru procurorii DNA inseamna ca lupta anticoruptie va fi de acum inainte canalizata tocmai spre aceste segmente de activitate, care or fi ele. Ceea ce inseamna implicit ca, in acest mod, noii sefi de la Ministerul Justitiei le vor trasa oamenilor Laurei Codruta Kovesi „tintele” pe care acestia sa le urmareasca. Asa ca procurorii vor putea de acum inainte sa traga doar in „talerele” aruncate de catre autorii noii Strategiei Nationale Anticoruptie. Bineinteles ca, asa cum este democratic, probabil ca la intocmirea strategiei, cei de la varful Ministerului Justitiei vor cere si parerea celor de la DNA. Ramane insa de vazut si in ce masura vor tine cont de aceasta. Pentru ca una este doar sa preia niste „lozinci” despre accelerarea luptei anticoruptie si alta este, de exemplu, sa omita dintre domeniile prioritare care vor fi identificate prin strategie tocmai pe cele considerate vitale de catre procurorii DNA.

Politicieni sau businessmani?

Prioritatea mandatului ministrului Raluca Pruna este identificarea „domeniilor prioritare” pentru lupta anticoruptie

Cam aceasta este marea intrebare in ceea ce priveste domeniul prioritar identificat drept „tinta in miscare” pentru procurorii anticoruptie. Pentru ca, daca principalul domeniu va fi, de exemplu, clasa politica sau administratia centrala sau locala, atunci este de asteptat ca anchetele spectaculoase de pana acum nu doar sa nu fie incetinite, dar chiar oamenii Laurei Codruta Kovesi sa apese si mai mult pe acceleratie. Sau, daca mediul de afaceri va fi identificat drept prioritar, atunci normal ca pe businessmani ii va apuca inca de acum frisoanele. Pentru ca, sa nu uitam, dupa intrarea in vigoare a noii strategii, viitorul procuror sef al DNA, indiferent cine va fi acesta, va fi nevoit sa aloce principalele resurse umane si logistice ale structurii catre „domeniile prioritare”. Si, daca din 100 de procurori, 80 vor fi canalizati sa se concentreze pe un anumit segment al societatii romanesti, normal ca va scadea vigilenta in ceea ce priveste combaterea coruptiei pentru alte domenii de activitate. Unde se va putea respira mult mai linistit.

Ruptura pe axa Bruxelles – Washington

De asemenea, in anumite cercuri bine informate, se fac deja conexiuni extinse cu privire la adevarata miza a noii Strategii Nationale Anticoruptie, vorbindu-se deja, tot mai insistent, de aparitia anumitor fisuri, daca nu chiar de o ruptura totala pe axa Bruxelles – Washington. Pentru ca, in timp ce administratia americana se declara in continuare o sustinatoare ferventa a actualei linii dure a DNA-ului, cerand insistent „curatenie totala”, cu orice pret, se pare ca semnalele in acest sens primite de catre autoritatile romane de la Bruxelles sunt ceva mai „moi”. Mai ales ca, sa nu uitam, mai marii Comisiei Europene sunt niste politicieni extrem de pragmatici, care nu uita niciodata sa ia in calcul si interesele mediului de faceri, mai ales atunci cand vorbim despre niste multinationale sau colosi economici mai influenti chiar decat unele guverne. Asa ca, pe de o parte, este de inteles patima ce se va naste cu siguranta in jurul „exercitiilor impuse” alese de catre Ministerul Justitiei pentru procurorii de la DNA.

author avatar
Catalin Tache
2.398 afisari

2 COMENTARII

  1. CORUPTIA si INCOMPETENTA contribuie la cresterea continua a saraciei si la furnizarea unor servicii publice de slaba calitate sau necorespunzatoare privind, asistenta sociala, cea medicala, de invatamint, accesul la justitiei, etc., acestea dovenindu-se de cele mai multe ori inaccesibile pentru anumite categorii sociale defavorizate.
    Acapararea pirghiilor, functiilor si rolului statului de catre gruparile criminale pozitionate in structurile puterii din esaloanele 1, 2 si 3 afecteaza insusi modul de formare a legilor si reglementarilor sau a unui sistem juridic care sa functioneze pe principii de echitate;
    CORUPTIA reprezinta o povara GREA pe umerii natiunii, contribuind la cresterea nejustificata a imprumuturilor externe, cheltuielilor bugetare si nebugetare ale statului, a inflatiei si la finantarea indirecta continuua a structuirilor criminale;
    CORUPTIA si INCOMPETENTA nu permit instituirea unui sistem de recunoastere obiectiva a valorilor umane, a meritelor si performantelor in politica, in exercitarea actului de guvernare, a profesiei sau de promovare a justitiarilor, functionarilor publici, cadrelor medicale ori din educatie pe baza principiilor de competitivitate si moralitate, nu permite asigurarea independentei si integritatii acestora. Acest flagel permite formarea unor dinastii(gasti) in toate domeniile viietii (mai ales in politica, administratie, ordine publica, justitie, etc) condamnand Romania la feudalizare si destramare;
    CORUPTIA determina, scaderea standardului de viata si inechitate în distributia corespunzatoare a venitului national (produsului intern brut), a bogatiilor naturale ale tarii,acaparate de “baietii destepti”, impiedica formarea clasei de mijloc in Romania, care ar oferi stabilitate si soliditate sociala;
    Costurile CORUPTIEI, nu se pot limita a fi reflectate numai de efectele directe respectiv mita si traficul de influenta, ele au impact inclusiv asupra deteriorarii mediului economic, înconjurator ecologic si a gradului de informare mediatica reala;
    CORUPTIA impiedica inclusiv manifestarea si functionarea legilor firesti ale economiei eficiente si democratiei reale sau normalitatii;
    CORUPTIA produce amenintare, riscuri, insecuritate si nesiguranta locala, zonala si globala;
    CORUPTIA afecteaza grav viata politica. Cei care au jucat un rol important în desfasurarea evenimentelor din decembrie 1989, nu ca tortionari si aveau proiecte marete de perspectiva pentru viitorul Romaniei sau care poate mai detin inca sunt absenti din viata publica de astazi, unii au fost spupusi la amenintari, alti au emigrat deoarece au fost oripilati de parsivismul, incompetenta si imoralitatile pe care le-au vazut dezvoltandu-se in jurul lor;
    CORUPTIA genereaza dezechilibre economice(zonale), sociale si alte fenomene societale imprevizibile si duce la folosirea abuziva si irationala a resurselor naturale ale tarii; aurul verde ( padurile), aurul negru (titeiul), potentialul hidraulic al bazinelor hidrogeografice ale Romaniei, marmura, granitul, calcarul, apa minerala, etc.
    CORUPTIA insotita de crima organizata reprezinta factori de subminare a potentialului economic national favorizind dezvoltarea economiei subterane, iar amplificarea si generalizarea acestui fenomen constituie o cauza importanta pentru precaritatea componentelor economice ale suveranitatii si securitatii nationale.
    CORUPTIA IN ROMANIA are forme de organizare supersofisticate, este planificata, in majoritatea cazurilor este generata de crima organizata si escaladata prin mistificarea adevarului in instantele judiciare sau uneori si in presa.
    Evaluarea dimensiunii coruptiei este extrem de dificila, deoarece coruptia este un iceberg caruia nu-i vedem decit suprafata sau virful fara a sti cu siguranta cita gheata ascunde in adincime. Cresterea gradului de coruptie peste o limita maxima admisibila, de suportabilitate sociala, poate ameninta insasi existenta unei civilizatii.
    Romania de astazi ofera tabloul unei societati haotice, dezorganizate si fara perspective. Institutiile si autoritatile (de invatamint, sanatate, judiciare si administratie publica locala si centrala, etc), sunt ajunse in stadiul DISOLUTIEI TOTALE, datorita atat micii cat si marii coruptii dar si INCOMPETENTEI. CAUZA PRINCIPALA a marii coruptii in Romania este de ORDIN MORAL, ea nu este determinata de nivelul de trai scazut sau de saracie, aceasta se datoreaza LACOMIEI NELIMITATE si RAUTATII UMANE manifestate de catre cei ce si-au asumat obligatia sa administreze satutul.
    Lupta impotriva coruptiei si a criminalitatii organizate trebuie sa constituie problema centrala a institutiilor fundamentale ale statului, care au competenta in domeniu deoarece dupa 26 ani de la evenimentele istorice, din decembrie 1989, cind a fost marcat momentul trecerii de la COMUNISMUL – STALINIST la LIBERTATE – DISCRETIONARA, societatea romaneasca a ajuns la stadiul de IMORALITATE NATIONALA.
    Sub forma unei ecuatii coruptia se poate exprima astfel;
    CORUPTIE = MONOPOL + PUTERE DE DECIZIE – OBLIGATIA DE A DA SOCOTEALA cuiva.
    In Ro, dupa 1989, DEMOCRATIA este mimata, deoarece nu se poate vorbi de o separatie a puterilor in stat, ci numai de amestecul dintre ele, de ingerinte si influiente reciproce de tip imoral, neortodox sau MAFIOT. COABITAREA damboviteana a factorilor de putere este o intelegere HAIDUCEASCA balcanica si nicidecum o aplicatie constitutionala sau morala ori care sa refelecte normalitatea.

  2. Cu toate ca,zilnic. isi arata muschii DNA si ANAF,la capitolul recuperari de sume,sint aproape zero barat. Scopul a fost sa-i bage la puscarie si sa-i scoata din jocul politic pe adversari si nu readucerea sumelor furate in circuitul economic national. Ce ne incalzeste pe noi ca o persoana sta dupa gratii,ii mai platim si intretinetrea,daca nu da banii inapoi.Dar e de inteles ,avind in vedere ca cele doua organisme sint conduse de doi securisti,fac si ei ce stiu cel mai nine sa faca. Sa puna catuse si sa asculte telefoane. Nu au gindire economica,sistemica.In plus,au terminat, dintr-un avint justitiar capitalistii romani, facind pirtie,capiatalului strain. Astia, da patrioti.Bine se spune ca drumul spre iad este pavat cu bune intentii.Poate fac jocul altora, ca si acele ONGuri foarte ,,bine intentionate,, care se gindesc la romani cum sa-i apere de Eminescu , Cioran,Tutea ,etc. Acum ne arunca praf in ochi cu brosurile ale chinuite prin celule.Va dati seama au obtinut reducerea pedepselor cu 2-3 luni dintru total de 4-10 ani.Catastrofa nationala. Iar o actiune pentru fraiesri. Adevarul ca ne-am cam saturat de astia care ne cred prosti.Astept ,poate se trezesc tinerii frumosi si liberi din abureala cu care au foat imbalsamati.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger