AcasăDezvaluiriAncheteDGA, data de Dragnea lui Iohannis!

DGA, data de Dragnea lui Iohannis!

Barbati de onoare...

Iata ca deja coabitarea dintre „jupanul” Traian Basescu si „pisoiasul” Victor Ponta pare „pistol cu apa” pe langa „marele blat” national ce pare sa functioneze ca uns, girat de niste adevarati „barbati de onoare” precum Klaus Iohannis si Liviu Dragnea. Pentru ca dupa ce seful statului „a inghitit” fara sa clipeasca „broscoiul” Viorica Vasilica Dancila fara sa clipeasca si fara sa-i stie macar numele exact, a si venit un gest cel putin la fel de galant si din tabara pesedista care, spre stupefactia celor din sistem, s-a decis sa ofere pe tava Directia Generala Anticoruptie oamenilor din umbra presedintelui.

Barbati de onoare

Astfel ca, dupa ce in urma cu cateva luni tentativa de puci de la conducerea DGA a fost inabusita in ultima clipa de dezvaluirile noastre privind neregulile de la dosarul de cadre al comisarului sef Octavian Melintescu, acesta tocmai ce a fost desemnat la conducerea strucuturii anticoruptie a Ministerului de Interne, sursele noastre aratand ca sustinatorul „feroce” al celui propulsat in „lumea buna” a sistemului de Traian Igas ar fi nimeni altul decat consilierul prezidential Silvia Pralong. Care, desi in ultima vreme face naveta la Geneva si Berna alaturi de Dacian Ciolos, iata ca si-a gasit timpul necesar sa se ocupe si de atsfel de „nimicuri”. Si daca „neamtul”, de fapt generalii din spatele sau nu pot sa zica decat „bogdaproste” pentru o astfel de „pomana”, generozitatea fara limite a taberei Dragnea i-a naucit pe multi. Mai ales ca nimeni nu este atat de naiv incat sa creada ca, dupa  ce „razgandacul” Catalin Alex Ionita a acceptat in cele din urma sefia Politiei Romane, pregatirea terenului pentru ca Melintescu sa fie instalat imputernicit chiar este decizia farae chivoc a ministrului Carmen Dan…

S-a fortat si-n vara

La inceputul lunii august a nului trecut s-a fortat debarcarea a inca unui sef de serviciu secret in ampla operatiune de schimbare a liniilor in sistem.

Octavian Melintescu gata sa i ia locul lui Alex Ionita foto jos

Si cu toate ca atunci s-a incercat „retragerea strategica” a lui Catalin Alex Ionita de la sefia DGA si acordarea unui premiu de consolare acestuia la conducerea unei alte structuri, „reduta” pesedista din MAI s-a tinut tare si a evitat, in ultima clipa, instalarea comisarului sef Octavian Melintescu drept director plin la „sora mai mica” a DNA-ului.

De la Igas la Pralong ?

Iar dupa cum se stia inca de atunci, adjunctul DGA care era la un pas si in luna august sa vina la conducerea Directiei s-ar fi bazat pe sprijinul neostoit al Sandrei Pralong, existand informatii care sustin ca inca de atunci consilierul prezidential ajuns la Palatul Cotroceni strict pe filiera sorosista la vedere zbatandu-se „ca o leoaica” pentru aceasta numire.

Sandra Pralong are trecere la pesedisti

Ce-i drept, o astfel de operatiune „blitzkrieg” fusese executata cu succes si in urma cu ceva vreme, cand la data de 1.11.2011, fostul ministru de Interne Traian Igas lua pe toata lumea prin surprindere prin imputernicirea aceluiasi Octavian Melintescu drept director general adjunct. Si iata ca, desi in vara telefoanele au sunat degeaba, plecarea lui Ionita in concediu dezamorsand „bomba” debarcarii sale, de aceasta data s-au facut deja pasi concreti in preluarea DGA de catre Melintescu, schimbarea de macaz provenind, culmea, tocmai din „fief”-ul lui Dragnea din sanul Ministerului de Interne.

Sef de post cu trei stele mari!

Si chiar daca imputernicirea lui Melintescu pare din acest moment o simpla formalitate, poate ca in timpul ramas pana la parafarea documentelor conducerea MAI se va lamuri si cu „nebuloasele” din dosarul de cadre al acestuia, ca doar este greu de crezut ca nu au habar de nota informativa care ridica suspiciuni asupra controversatului parcurs profesional al acestuia in cadrul MAI.

Bataie mare pentru controlul ofiterilor anticoruptie din MAI

Si in care se sustine ca „ intre septembrie 1996 – 31.12.1997 a fost sef de post graniceri Svinita( conducere – 1 an si 4 luni); ianuarie 1998 – 30.06.2000- sef al Compartimentului Paza si Cercetari Penale la Politia de Frontiera Moldova Veche ( 2 ani si 6 luni); 01.07.2000 – 31.05.2001 – sef dispecerat IJFP Olt ( posibil conducere – 11 luni); 01.06.2001 – 15.02.2002 – adjunct al inspectorului sef al IJPF Olt ( conducere – 8 luni si 15 zile); 15.02.2002 – 16.07. 2005 – ofiter specialist principal in cadrul Directiei de Combatere  a Infractionalitatii Transfrontaliere – Serviciul de combatere a traficului de persoane si migratiei ilegale; 01.12.2009 – 31.08.2011 – sef serviciu Anticoruptie pentru Municipiul Bucuresti( conducere – 1 an si 9 luni)”. Iar in continuarea notei in formative se atrage atentia ca, astfel, la data de 01.11.2011, cand a fost imputernicit director general adjunct al DGA, comisarul sef Octavian Melintescu avea o vechime de conducere de doar 3 ani, 9 luni si 15 zile! „Fara functia de sef dispecerat, intrucat intr-un raport intern apare mentiunea expresa ca aceasta functie la Inspectoratul Judetean al Politiei de Frontiera Olt, de tip II, in anii 2000 – 2001 nu era prevazuta cu prima de conducere, deci nu poate fi luata in calcul perioada de 11 luni mai sus prezentata.” Astfel ca ramane de rezolvat misterul daca Melintescu avea sau nu cinci ani vechime in functii de conducere, in conformitate cu prevederile legale la acea data, dovedite prin anuntul nr. 471473 postat de DGA la data de 10.02.2012, pentru a putea fi instalat sef. Ca sa nu mai vorbim de suspiciunile semnalate cu privire la asimilarea functiei sale de sef de post de graniceri (1 an si 4 luni), cu aproximativ doar 20 de oameni in subordine, ca fiind compatibila cu functia de director general adjunct, prevazuta cu gradul de chestor sef de Politie ( cu trei stele) si avand in coordonare si subordine sute si poate chiar mii de oameni!

Cine face jocul?

Desigur, este greu de crezut ca nucleul dur al PSD din MAI nu are cunostiinta de acest aspect. Dupa cum la fel de greu de digerat este si ipoteza ca doar sorosista Sandra Pralong ar putea da un asemenea randament in ograda actualei coalitii de guvernamant. Sau ca „neamtul” are habar de dedesubturile acestor trocuri. Ceea ce inseamna ca, de fapt, cu totul altcineva face de acum jocurile…

author avatar
Catalin Tache
5.169 afisari

3 COMENTARII

  1. Acest lup singuratic, Melintescu, vede in orice persoana a ministerului un potential infractor. Desi raspunde de o buna bucata de vreme de activitatea de prevenire, aceasta activitate o considera plictisitoare si de mai mica importanta fata de combaterea coruptiei, care ii ofera satisfactia introducerii personalului MAI la zdup, macar pentru 24 de ore (mai jos postez si un anunt DGA de licitatie in care se observa ca un mijloc auto de combatere a coruptiei costa 542.257,00 lei fără TVA, iar 50 de auto pentru activitatea de prevenire a coruptiei cota numai 1.858.700,00 lei fără TVA, adica 37174 lei fără TVA /auto; activitatea de combatere costa nu glumă, nu? Daca ar fi sa vorbim si de milioanele care se cheltuie cu inregistrarile convorbilor, ne apuca instant ameteala. Iar daca cei care au fost ascultati, sunt achitati, cine plateste?). Este adeptul arestarii oamenilor din minister si dupa aceea mai cauta ei si alte probe. Despre neindeplinirea conditiei de vechime manageriala inaintea primei imputerniciri in functia de director adjunct s-a cunoscut de la acea data, dar cine sa faca ceva tocmai in aceasta structura. Problema se pune in ceea ce priveste moralitatea acestui ofiter care a fost imputernicit in aceasta functie fara indeplinirea anterioara a unei conditii minimale, vechimea in functii de conducere. Este clar ca este sustinut politic! Problema este ca de cand indeplineste aceasta functie s-au perindat la conducerea tarii toate partidele politice, chiar si tehnocratii, si nimeni nu este interesat de „antecedentele” acestui brav ofiter.
    Ar fi bine de verificat si formele serioase de perfectionare a pregătirii profesionale absolvite pana la instalarea in functie si cele absolvite dupa!!!! Surprize, surprize ….. si de ce a fost exclus de la doctorat!!!!
    Miercuri, 8 Februarie 2017
    ANUNŢ
    Contract furnizare „Achiziţie autovehicule pentru munca operativă”

    Anunţ de participare publicat în SEAP nr.: 28608 / 28.01.2017

    – denumire produse:
    Lot 1 – Autovehicul pentru munca operativă (supravegheri operative, dotat cu echipamente de tehnica specială de supraveghere operativă) Tip 9 – 1 cpl.;
    Lot 2 – Autovehicul pentru activitatea de prevenire a corupţiei Tip 10 – 50 cpl.
    – sursa de finanţare: Fondul pentru Securitate Internă (finanţare naţională şi finanţare externă nerambursabilă).
    – valoare estimată: valoare estimată totală – 2.400.957,00 lei:
    Lot 1 – Autovehicule pentru munca operativă tip 1 – 542.257,00 lei fără TVA;
    Lot 2 – Autovehicule pentru munca operativă tip 2 – 1.858.700,00 lei fără TVA.

  2. Directia Generala Anticoruptie este un consumator ineficient de resurse si potrivit art. 22 din Legea 78/2000 privind prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, se afla in conflict de competenta cu D.N.A.(este o struto-camila care de la infiintare a comis numai comedii judiciare. Structura este atipica, infiintata prin schimbarea abuziva, dupa 2 ani de la aprobarea data de Comisia Europeana, de catre un fariseu al timpului, a continutului initial al textului CONVENTIEI – pastrand nemodificat doar titlu – „Proiectului de twinning PHARE RO 02/IB/JH-07 Dezvoltarea MASURILOR anticoruptie in MAI” finantat prin Programul National PHARE 2002 ce a avut ca parteneri si coordonatori din Marea Britanie si Spania. Initial proiectul pornise cu scopul de a se infiinta Directia Afaceri Interne prin fuziunea DIPI si Corpul de Control dar a esuat din cauza unor meschinarii puse in practica de un fariseu care a stopat derularea pt. 6 luni pana s-a aprobat reformularea propusa pe sest de catre el VULPEA). Structura organizatorica pare a fi proiectata sa protejeze actele imorale interne pentru a-si justifica existenta si nu pentru a le combate. Existenta la nivelul judetelor a structurilor de tip servicii cu birouri subordonate, nu se justifica sub nici un aspect cu atat mai putin in scop operativ. Herupismul care a stat la baza hotararii de infiintare a D.G.A. si apoi de extindere a structurilor sale centrale si teitoriale, denota faptul ca in M.A.I. coruptia interna este prognozata ca fiind un fenomen social vesnic (etern) si se va manifesta continuu (fara intrerupere) la cote maxime. Aceasta viziune este facilitata de situatia ca la nivelul ministerului nu s-a initiat niciodata o abordare sistemica de analiza temeinica, privind combaterea sau reducerea in mod sistematic, pe cale manageriala, a amenintarilor sau vulnerabilitatilor care determina mentinerea sau intretinerea fenomenului coruptie in sistem. Rezultatele „bifate” de aceasta directie (cu configuratie organizatorica de unitate administrativa si nu operativa) constau in principal in autodenunturile facute de poltisti sau functionari si rareori de victime ceea ce nu implica decat formalism, care pot fi solutionate in mod normal de instantele comune si nu de cele exceptionale care sa impuna vreo „dibacie anume” in descoperirea faptelor infractionale complexe.
    Pentru Eficientizarea activitatii operative interne se impune fuzionarea, Corpului de Control cu anumite componente din D.G.A. (tinand cont de prevederile art. 22 din Legea 78/200) cu structura care se ocupa de Protectia Interna din cadrul D.G.I.P.I. in urma careia sa se infiinteze o noua entitate sub denumirea „Departamentul Afaceri Interne” fara reprezentare teritoriala, care sa aiba ca atributii de baza;
    1- evaluarea standardelor profesionale si a gradului de realizare a politicilor publice aplicate sau implementate in domeniile de responsabilitate ale ministerului si
    2- gestionarea procedurilor judiciare, in legatura cu nerespectarea normelor de serviciu sau a cazurilor penale in care sunt implicate cadrele ministerului. Structura poate avea in componenta sa doua directii:
    – Directia de Combatere a Infractionalitatii Interne, comise de personalul ministerului in legatura cu indeplinirea sarcinilor de serviciu;
    – Directia de Evaluare a Sandardelor Profesionale si a Politicilor Publice aflate in gestionarea structurilor ministerului.
    Daca partea din DGIPI care are in competenta Protectia Interna va fuziona in cadrul „Departamentului de Afaceri Interne”, celelealte componente cu atributii informativ-operative care nu se regasesc in conflict de competenta cu alte institutii ale statului sau structuri din MAI trebuie subordonate sefului Politiei Romane pentru a valorifica produsul muncii lor, potrivit legii.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger