AcasăDezvaluiriAncheteDan Sova, atentat la miliardele RAR!

Dan Sova, atentat la miliardele RAR!

Iata ca Dan Sova avea motivele sale atunci cand, lovit brusc de sindromul secretomaniei, a ordonat atat scoaterea tuturor camerelor de supraveghere indiscrete din Ministerul Transporturilor, cat si montarea de autocolante pe geamurile birourilor oamenilor sai de incredere.

Dan Sova vrea musai sa puna mana pe RAR

Numai ca, masurile exceptionale de precautie luate de ministru nu ii sunt de mare folos, din moment ce, iata, s-a reusit sa se afle ce „tun” de miliarde pregateste acesta. Pentru ca, din informatiile intrate in posesia noastra, Dan Sova a poftit la banii, deloc putini, produsi de unii dintre putinii „mari contribuabili” care mai varsa sume consistente la bugetul de stat. Insa, stiind ca DNA ii sufla in ceafa, ministrul Transporturilor incearca sa mascheze totul printr-o manevra acoperitoare de contopire a trei mari institutii diferite. Numai ca miscarea este profund ilegala, ceea ce i-ar putea da serios planurile peste cap.

Trei in unul!

Autoritatea Rutiera Romana este subventionata de la buget

In ultimele zile, alaturi de principalii sai sfatuitori de taina, Dan Sova a lucrat din greu la planul secret prin care spera sa isi aserveasca una dintre cele mai „vanate” institutii din Romania. Iar pentru a distrage atentia eventualilor curiosi, dar si a colegilor de partid care ravneau la randul lor la preluarea controlului asupra Registrului Auto Roman, ministrul i-a aburit recent pe membrii grupului parlamentar al PSD din Senat cu privire la restructurarea pe care intentioneaza sa o desfasoare in cadrul MT.

Registrul Auto Roman produce miliarde si este unul dintre cei mai mari contribuabili

Pretextul a fost, bineinteles, traditionala epurare politica de dupa trecerea in nefiinta a USL. Numai ca, dupa cum suspecteaza procurorii nerabdatori ca ministrul sa treaca si la fapte, scopul personal este cu totul altul. Iar pentru realizarea acestuia a fost pusa la cale contopirea a trei institutii aparte intr-o singura structura, aflata, bineinteles, in subordinea lui Dan Sova. Este vorba despre unificarea cu japca a Autoritatii Rutiere Romane (ARR), a Registrului Auto Roman (RAR) si a Inspectoratului de Stat pentru Controlul Traficului Rutier (ISCTR).

A pregatit terenul

Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier nu este platitor de TVA, fiind subventionat

Cu putina vreme in urma, ministrul Transporturilor a tunat si fulgerat impotriva anumitor nereguli depistate la nivelul ARR si ISCTR, care ar fi acordat aiurea licente rutiere si nu ar fi controlat cum trebuie TIR-urile de pe soselele pline de gropi ale patriei. Si uite asa au ajuns acum la conducerea celor doua institutii Aurelia Surulescu, la ARR, si Costel Stefan Dobrin, la ISCTR. Culmea este insa ca inainte de a prelua „controlul traficului”, acesta din urma a fost chiar el seful ARR Ilfov. Iar din acest moment, odata ce si-a pus oamenii de incredere la conducerea celor doua institutii, ministrul este gata sa dea lovitura prin care sa puna mana pe „prada” mult visata, adevarata „fabrica de bani” care este Registrul Auto Roman.

Baga bani!

Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier a fost infiintat in 2011, dupa sapte ani de amanari, bifandu-se astfel, in cele din urma, recomandarile UE in domeniu. Ca si in cazul ARR, este vorba despre o institutie subventionata de la buget, si, prin urmare, neplatitoare de TVA. Cu totul alta este insa situatia Registrului Auto Roman, institutie care nu doar ca nu primeste subventii de la stat, dar este si platitoare de TVA si are statutul de mare contribuabil, producand miliarde de euro, bani pe care ii baga in bugetul tarii. Asta ca sa nu mai vorbim ca, la fel ca si in cazul ARR, RAR este un organism cu parteneriate la nivelul tuturor statelor membre ale Uniunii Europene. Numai ca toate aceste amanunte nu par sa conteze in fata ambitiei lui Dan Sova de a strange toate cele trei institutii sub directa sa coordonare. Insa acesta pare sa riste imens, o astfel de contopire fiind vadit ilegala, pentru ca una dintre institutiile vizate plateste TVA si nu este subventionata. In timp ce altele nu sunt platitoare deTVA si sunt subventionate de la buget. Asa ca procurorii DNA abia asteapta ordinul de ministru prin care sa se faca preluarea mascata a Registrului Auto Roman. Asta daca nu cumva, dupa modelul Daniel Chitoiu, pesedistul nu va reusi sa dea atacul la miliardele RAR prin promovarea unei ordonante de urgenta care sa fie asumata de intreg Cabinetul Ponta, prin aprobarea sa intr-o sedinta de Guvern. Cu toate ca, odata fript cu ordonanta privind ASF, premierul s-ar putea dovedi mult mai vigilent la combinatiile facute pe spatele sau de catre propriii ministri.

author avatar
Catalin Tache
3.329 afisari

4 COMENTARII

  1. DNA ,DIICOT luati-i cu autocarul pe „BORFASII” de la CFR Calatori ! DOROBANTU VALENTIN, CARMEN POPESCU , MIU ILEANA , MANTESCU CRISTINA , LILIANA CONSTANTINESCU, MANTOIU CORNEL , ZAHARIA ADRIAN , MARCELA NAE , ZAMFIR EMIL , PROTOPOPU GABRIEL , NITA ROBERT , TIMIS BOGDAN ,CRINTEA STEFAN
    sova,te asteapta „performantu” fenechiu

    • Hotie la drumul mare? Dl.Sova chiar nu se vede,chiar nu se aude?
      “Directorul CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
      Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, directorul CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean, dar care până acum nu a mai efectuat asemenea servicii feroviare. Încredinţarea acestui contract a fost pregătită cu mult timp înainte de semnare de către Valentin Dorobanţu, botezat de ceferişti “Smart”, pentru şmecheriile pe care le regizează în zona transportului feroviar de călători.
      Practic, directorul de la CFR Călători a făcut demersuri serioase încă din vara anului trecut pentru a ajuta firmele lui Gruia Stoica să prospere pe spatele companiei de stat.”

  2. Asta da TRANSPARENTA GUVERNAMENTALA in capul pustiului SOVA si al mamei sale care-l consiliaza. Asta dovedeste indubitabil ca neamul sau si gena lui (ADN-ul) se trage din FANARIOTI corciti cu SICILIENI si RROMI.

  3. RUSINE MARE !!!
    Valentin Dorobantu inca se mai afla la conducerea CFR Calatori.
    Directoarea de achizitii „in totalitate legale” Carmen Maria Popescu inca mai trage sforile…
    DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII?
    MAFIA DE LA CFR CALATORI?
    Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap in continuare ?
    “Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat. De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles. Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
    Dupa mine, potopul!
    Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori. Astfel, in doar cateva luni, a desfiintat sute de trenuri .
    Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice… Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia. Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat.
    In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.”
    Carcotasii spun ca aceasta “caracatita” are azi alt nume…Nu este greu de ghicit.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger