AcasăDezvaluiriCum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat

Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat

De cum protectorul sau Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles.

Calatorii au fost alungati special din trenurile companiei de stat
Consiliul Concurentei verifica deciziile lui Valentin Dorobantu

Pentru ca, impulsionat de modelul colegului sau George Micu, de la conducerea CFR Marfa, Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine. A carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.

Dupa mine, potopul!

Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu in conducerea CFR Calatori. Astfel, in doar cateva luni, noul „manager privat”, dupa cum scrie acum pe cartea de munca a fostului director, a desfiintat nu mai putin de 150 de trenuri rentabile. Acum, s-ar putea crede ca poate lucrurile nu mergeau bine si atunci seful a fost nevoit sa ia masuri drastice… Numai ca aceleasi rute, care au fost apoi cedate operatorilor privati, produc bani frumosi pentru acestia. Totul a fost posibil prin punerea celor mai rentabile curse la ore total nepotrivite si umflarea preturilor biletelor, astfel ca, in scurt timp, calatorii au disparut cu totul din trenurile companiei de stat. In schimb, la organizarea licitatiilor intervalului orar, firmele de casa ale „caracatitei Fenechiu” au primit cele mai bune ore.

Tot cu bani de la stat!

Astfel, fara nicio justificare, Valentin Dorobantu a anulat cele mai rentabile curse, in frunte cu cea a trenului nr. 1631, care venea de la Constanta si pleca la ora 20.30 din Bucuresti Nord pentru a ajunge, a doua zi, la ora 09.06, la Oradea Vest. Este vorba despre cea mai profitabila cursa din istoria CFR, pe care insa Dorobantu a sters-o din mersul trenurilor, la fel cum a procedat si in alte aproape 200 de situatii similare. Iar toate aceste trasee la care a renuntat managerul CFR Calatori au intrat imediat in portofoliul operatorilor pivati. Mai mult insa, „bonus” la aceste cadouri de milioane de euro facute cu nonsalanta de Dorobantu, firmele de casa ale lui Fenechiu mai primesc si o gramada de bani de la stat. Pentru ca statul acorda subventii generoase pe fiecare kilometru pentru transportul feroviar pe mai multe rute. Astfel ca in timp ce compania de stat este bagata fortat in faliment, tot statul subventioneaza, din bani publici, cursele operatorilor privati.

Ceea ce a si declansat o ampla ancheta a Consiliului Concurentei privind modul in care au fost distribuite subventiile din domeniul feroviar, ca si cu privire la deciziile prin care Valentin Dorobantu a favorizat concurenta privata. Dar despre toate acestea, ca si despre „combinatiile” cu compensarea datoriilor in rute, in ziarul nostru de maine.

author avatar
Catalin Tache
1.522 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger