AcasăDezvaluiriAncheteCu cine a inlocuit Dan Sova mafia lui Relu Fenechiu!

Cu cine a inlocuit Dan Sova mafia lui Relu Fenechiu!

In timp ce liderul „clanului moldovenilor” isi omoara timpul in puscarie compunand scrisorici despre judecatorii cei rai de la Curtea Suprema, urmasul sau la conducerea Ministerului Transporturilor este pus pe fapte mari. De fapt, pe licitatii cu o miza financiara uriasa, cu care a inceput sa jongleze ametitor, consiliat fiind de sfetnicii sai de taina, pe care i-a cocotat in importante functii de conducere.

Dan Sova se joaca prea mult de-a licitatiile

Iar daca Relu Fenechiu a ramas fara „tentaculele” prin care reusise sa sufoce Transporturile, iata ca nici Dan Sova nu se lasa mai prejos. Si, fara a invata nimic din pataniile inaintasului sau, ultimele mutari facute la varful organigramei ministerului pe care il conduce surprind atat prin tupeul impotriva legii cu care au fost facute, dar si prin numele celor care au inlocuit acum mafia lui Relu Fenechiu.

Trei in unul!

Relu Fenechiu a pierdut nu doar Ministerul Transporturilor, dar si libertatea

Intr-o astfel de postura a ajuns noua „stea” a Ministerului Transporturilor, omul suspectat ca s-ar afla in spatele ultimelor actiuni de-a dreptul halucinante ale ministrului Dan Sova. Este vorba despre Adrian Nicusor Nica, „transfugul” care s-a refugiat la MT de la Agentia Nationala a Functionarilor Publici, dupa ce inspectorii de integritate ai presedintelui ANI, Horea Georgescu, i-au atarnat de coada profesionala mai multe tinichele sub forma unor dosare de incompatibilitate. Acum, desi castiga un venit cumulat de 8.500 lei (7.000 lei leafa plus 1.500 lei pentru indeplinirea altor atributii), noul sef al Corpului de Control al Ministrului Transporturilor nu poate sa stea deloc linistit.

Si, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, Adrian Nicusor Nica este artizanul proiectului „trei in unul”, prin care, dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, se incearca contopirea ilegala a trei importante institutii. Este vorba despre Autoritatea Rutiera Romana, Inspectoratul de Stat pentru Control Trafic Rutier si Registrul Auto Roman, miza fiind miliardele de euro produse de independentul RAR, unul dintre cei mai importanti contribuabili romani.

El centreaza, el da cu capul!

Ce-i drept, oamenii din garda lui Relu Fenechiu, incepand de la George Micu si pana la rezistentul Valentin Dorobantu, au fost implicati in nenumarate cazuri suspecte de coruptie, dar cel putin numirea lor pe functii nu a iscat nicio controversa. Cu totul altfel insa stau lucrurile cu urmasul Adrian Nicusor Nica, acesta primind bonus, pe langa sefia Corpului de Control, si calitatea de membru in Consiliul de Administratie al ROMATSA SA. Tocmai institutia cu unele din cele mai mari salarii din sistemul bugetar, subordonata direct Ministerului Transporturilor! Asa ca acum Nica se verifica de unul singur, ceea ce nu este doar imoral, dar si profund ilegal, fiind vorba de o incompatibilitate clara.

„Cioclul” lui Patriciu!

O alta miscare cel putin surprinzatoare facuta recent de Dan Sova este decapitarea directorului general adjunct al TAROM, britanicul Michael Moriaty si numirea in locul lui a lui Eduard Rosianu. Despre a carui competenta profesionala este suficient sa amintim ca a fost unul dintre „cioclii” lui Dinu Patriciu, implicat in devalizarea defunctului lant de magazine MIC.RO. Sa mai adaugam la reteta succesului prin care Dan Sova spera sa preia fraiele ministerului care coordoneaza fondurile uriase oferite de UE pentru infrastructura si pe secretarul general al MT. Este vorba despre Elena Petrascu, din a carei vorba imberbul ministru nu iese sub nicio forma. Dar aceasta atitudine este de inteles, omenste vorbind, tinand cont ca „eminenta cenusie” Elena Petrascu este buna prietena, se pare ca inclusiv de afaceri, cu mama vitrega a lui Dan Sova. Iar printre ceilalti consilieri personali ai ministrului se numara si controversatii George Buruiana si Bogdan Donciu. Primul este fostul director al CFR Marfa care a plecat in slujba lui Gruia Stoica cu tot cu contractele din portofoliu, fiind recompensat cu functia de sef al SERVTRANS. Al doilea a fost zburat din conducerea ROMATSA, fiind considerat unul dintre pricipalii vinovati de producerea accidentului aviatic din Muntii Apuseni.

 

author avatar
Catalin Tache
4.719 afisari

6 COMENTARII

  1. pentru DNA vs DIICOT !
    CE MAI CAUTA DOROBANTU VALENTIN LA CONDUCEREA CFR CALATORI ?
    CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI VIZAVI DE ACHIZITIILE DE SUTE DE MILIOANE DE EURO “CONTRAFACUTE” DE DIRECTORASUL, DOROBANTU VALENTIN (uns de puscariasu fenechiu) SI SLUGA LUI DIRECTOAREA DE ACHIZITII POPESCU CARMEN, SUNT DE DOMENIUL JILAVA.
    JAF la drumul mare !!!
    Sova nu aude/nu vede !!!!!
    “Directorul CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încredinţat ilegal unei firme controlate de afaceristul Gruia Stoica un contract de reparaţii automotoare a cărui valoare poate ajunge la 20.000.000 de euro.
    Imediat după ce Gruia Stoica a fost reţinut pentru încercarea de trucare a unei licitaţii de transport feroviar de marfă, directorul CFR Călători, Valentin Dorobanţu, a încheiat un acord-cadru pentru reparaţii de automotoare cu o firmă controlată de afaceristul gălăţean.etc,etc,etc,etc.etc…………PANA CAND ???
    DOROBANTU VALENTIN, CARMEN MARIA POPESCU, ALEXANDRINA GATEJ,CLAUDIU DUMITRESCU, DANA RACHILA GALBEN, , MIU ELENA, MANTESCU CRISTINA, LILIANA CONSTANTINESCU, MANTOIU CORNEL, ZAHARIA ADRIAN, MARCELA NAE, ZAMFIR EMIL, PROTOPOPU GABRIEL, NITA ROBERT, TIMIS BOGDAN,CRINTEA STEFAN, PROTAGONISTII AFACERILOR “IN TOTALITATE LEGALE”!!!???
    DNA, SALTATI GUNOAIELE !

  2. Pe 12 februarie 2014, fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, a sesizat Direcţia Naţională Anticorupţie privind numeroasele ilegalităţi săvârşite de către conducerea Regiei Autonome Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR). Ilegalităţile au fost descoperite de către Corpul de control al acestei instituţii, iar „vedeta” raportului înaintat către DNA este directorul general al Direcţiei Aviaţie Civilă şi Spaţiu Aerian din cadrul Ministerului Transporturilor, Gheorghe Cătălin Radu, care este şi preşedinte al Consiliului de Administraţie de la AACR. De fapt, directorul Cătălin Radu este cel care taie şi spânzură la Autoritatea Aeronautică Civilă Română, dar și în Ministerul Transportuilor de aproape zece ani, iar pentru el respectarea legii se face în funcţie de interesele sale.

    Printr-un ordin emis pe 05.09.2012 de către fostul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, directorul Direcţiei Aviaţie Civilă şi Spaţiu Aerian – Cătălin Radu, a fost impus preşedinte al Consiliului de Administraţie al AACR. Tot în acea zi au mai fost numiți ca membri în boardul administrativ al autorității: Claudia Vârlan, Marius Bodea, Gabriel Stroe şi Cătălin Radu Prunariu. Ulterior, pe 6 decembrie 2012, a fost numit în CA și Marin Cojoc, iar al şaptelea membru este Dorin Ivaşcu, patronul unei firme private de aviaţie care era pus de pe vremea fostului ministru PDL al Transporturilor- Daniel Nazare. Imediat după instalare, noua conducere de la AARC a constituit două comitete consultative, dar care nu au desfăşurat nicio activitate, însă s-a decontat din casieria AACR suma totală de 81.000 de lei, câte 12.000 de lei pentru şase membri şi 9.000 de lei pentru cel de al şaptelea – Claudia Vârlan, fost director al AACR între 01.01.2012- 19.04.2013. Trebuie precizat că Marius Bodea şi Dorin Ivaşcu au fost numiţi ca membri CA al AACR „în condiţiile în care aceştia deţin funcţii de conducere în cadrul unor agenţi economici supuşi autorizării şi controlului AACR”, adică Aeroportul Internaţional Iaşi şi respectiv compania „Romanian Aiport Services”.

    Cătălin Radu, decont telefonic de 14.000 de euro

    În raportul de control se menţionează că începând cu luna septembrie 2012, unii membri CA au abuzat de „drepturile” prevăzute de contractele de mandat, încălcând astfel obligaţia stabilită prin contractul de mandat. Astfel, pe lângă indemnizaţia fixă stabilită prin contractele de mandat, în cuantum de 71 de lei pentru perioada septembrie 2012-aprilie 2013, şi de 5.000 de lei începând din mai 2013 şi până în prezent, trei membri ai conducerii AACR au beneficiat de bonusuri financiare ilegale. Astfel, boss-ul Cătălin Radu a încasat 142.149 de lei, reprezentând peste 31.000 de euro, din care 71.000 de lei, adică 14.000 de euro, s-au cheltuit pentru convorbirile telefonice ale acestuia. Pentru deplasări interne şi externe, AACR a decontat pentru directorul Cătălin Radu din Ministerul Transporturilor suma de 41.797 de lei, şi 26.202 de lei pentru cursurile de perfecţionare ale acestuia. De asemenea, fostul director al autorităţii – Claudia Vârlan, în prezent director adjunct tot în această instituţie, a beneficiat ilegal de 130.192 de lei, adică în jur de 24.000 de euro, din care 32.992 de lei pentru telefonie mobilă şi 97.201 de lei pentru deplasări interne şi externe.

    Organigramă impusă de Fenechiu

    În şedinţa CA de la AACR din 19 ianuarie 2013, Cătălin Radu a comunicat membrilor CA că „din dispoziţia ministrului (Relu Fenechiu, la acea vreme – n.r.)” se impune „adoptarea unei noi organigrame” şi „alegerea unui nou preşedinte de CA în persoana dumnealui”. Însă, aceste puncte „nu au fost pe ordinea de zi a şedinţei CA şi fără o „Notă de fundamentare” a necesităţii şi oportunităţii modificării organigramei existente”. În raportul de control se menţionează că „Modificarea organigramei AACR s-a efectuat fără respectarea prevederilor legale în vigoare, a prevederilor Planului de Administrare pe anii 2012-2016 aprobat de Ministerul Transporturilor sub nr.53268/06.12.2012 precum şi Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea CA”. Mai mult, se precizează, negru pe alb, că „impunerea de către dl Cătălin Radu a unei organigrame, fără a informa şi consulta sindicatele din AACR, fără a fundamenta temeinic necesitatea şi oportunitatea modificării acesteia şi fără a respecta termenele din ROF CA, constituie indicii relative la săvârşirea infracţiunii de abuz în serviciu”. Concluzia echipei de control a fost clară: „noua organigramă impusă CA de Radu Gheorghe Cătălin s-a dovedit cel puţin defectuoasă, drept dovadă fiind numeroasele modificări ale acesteia, cuprinse în următoarele hotărâri ale CA”.

    Indemnizaţii şi diurne ilegale

    Raportul de control al Ministerului Transporturilor menţionează faptul că „membrii Consiliului de Administraţie au beneficiat în perioada analizată (septembrie 2012-decembrie 2013), pe lângă indemnizaţia fixă lunară, şi de facilităţi reprezentând diurnă, cheltuieli de delegare la intern şi extern şi cursuri, telefon mobil, combustibil şi cheltuieli de transport, în sumă totală de 230.043 de lei”. Mai mult, „în decembrie 2012 membrii CA şi-au acordat indemnizaţii majorate nelegal în cuantum de 30.076 de lei”. Prin acordarea acestor sume de bani, care nu erau prevăzute în contractele de mandat, s-a produs autorităţii un prejudiciu de 30.076 de lei net, respectiv 47.518 de lei (30.076 de lei+impozite şi taxe).

    VEZI raportul Corpului de Control al ministrului Transporturilor
    http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/dna-sesizata-pentru-ilegalitati-la-autoritatea-aeronautica-civila-romana-116197

  3. Practici mafiote la conducerea CFR Calatori ???
    Dl. DAN SOVA , MINISTRUL TRANSPORTURILOR , AVETI O MARE PROBLEMA LA CFR CALATORI ACOLO UNDE CORPUL DE CONTROL A INAINTAT UN RAPORT CU “IZ” PENAL CATRE DNA SI POLITIA TRANSPORTURI BUCURESTI DE PESTE 90 DE PAGINI DE UNDE REZULTA CLAR CUM A FOST DEVALIZATA ACESTA SOCIETATE IN MAI PUTIN DE UN AN DE ZILE SI DE CATRE CINE? MAI MULT ACEST RAPORT NU REFLECTA DECAT MAXIM 5% DIN REALITATEA EXISTENTA IN ACEST MOMENT LA CFR CALATORI , SOCIETATE CARE ESTE CONDUSA DE DIRECTORASUL VALENTIN DOROBANTU , PLATIT DIN BANI PUBLICI, CU CIRCA 9000 DE EURO LUNAR? DECI VA REVINE SARCINA SI OBLIGATIA SA FACETI CURATENIE LA CFR CALATORI IAR DIFERENTA DE PROCENTE RAMASA DE LA CONTROLUL PRECEDENT(ASCUNSA?) SA O “ANALIZATI IMPREUNA CU CORPUL DE CONTROL PE CARE-L PASTORITI. DE CE SE MAI AFLA IN FUNCTIE VALENTIN DOROBANTU , CONFORM CODULUI MUNCII NU TREBUIA CEL PUTIN SUSPENDAT PANA LA ELUCIDAREA RAPORTULUI…?

  4. Salariatii CFR sunt actualmente pana la destramare cel mai mare DETASAMENT DE SALARIATI din Ro care poate initia prin demonstratii in forta orice schimbare politica.Ce se intampla si in aceasta SUPERORGANIZATIE lipseste din cultura organizationala solidaritatea si spiritul civic de actiune, constiinta sau vointa colectiva. Nu va mai lamentati ca tatele si treceti la actiuni inteligente de inlocuire a MANAGEMENTULUI PUBLIC din Ro (ce actioneaza dupa atcticile crimei organizate) si o sa rezolvati simultan si cu MAFIA de la TRANSPORTURI. Nu veti fi singuri in mod garantat. Mai cititi ceva din istoria recenta si veti afla cine au fost CFR-istii pentru progresul Ro pe care voi azi ii faceti de rasul lumii. Nu va mai lamentati si iesiti la lupta, curajul va veni pe parcurs (pentru cei fricosi).

  5. Pe cand descinde DNA-ul la Ministerul Transporturilor???
    Sunt atatia de luat….in frunte cu d-na MINISTRU’ Petrascu

  6. Incredibil , hoti de hoti !!!!!
    Cum sa-l mai controleze Adrian Nicusor Nica pe Valentin Dorobantu marele „cocalar” frustrat si arogant de la CFR Calatori, cand , chiar seful Corpului de Control al Ministrului Transporturilor face parte si din Consiliul de Supraveghere(Supervizare) al directoratului CFR Calatori din care face parte cine altul decat Valentin Dorobantu , zis si „smart”?
    Asa ceva numai la romani se poate…
    Un offshore înregistrat în Ciudad de Panama, în Republica Panama, având un capital social de 1.000 de dolari şi un birou în Geneva, Elveţia, a încheiat recent cu CFR Călători un acord-cadru în valoare finală de 1.750.950 dolari SUA pentru livrarea de piese pentru locomotive diesel electrice. Firma câştigătoare se numeşte Electric & Diesel Locomotiv Corporation şi a fost singura companie care a trimis o ofertă în cadrul procedurii de atribuire organizate de CFR Călători. Procedura aleasă de conducerea CFR Călători a fost de tip “negociere, cu publicarea unui anunţ în prealabil” pe portalul achiziţiilor publice şi în jurnalul european de profil, reprezentanţii CFR Călători precizând că au optat pentru această variantă – prevăzută de legislaţia în domeniu – şi nu pentru cea a licitaţiei deschise tocmai pentru a “putea trage în jos de preţ”.
    Cu toate acestea, oferta offshore-ului a fost declarată “admisibilă”, iar valoarea finală a contractului a fost mai mare decât estimarea iniţială a contractului.
    Astfel, estimarea iniţială a valorii contractului – suma pe care şefii CFR Călători au preconizat că o vor cheltui cu acest acord-cadru – a fost de 1.716.483 dolari fără TVA, dar valoarea finală a fost de 1.750.950 USD fără TVA, adică 5.851.677 lei. O diferenţă peste valoarea contractului de 34.467 de euro”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger