Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, din subordinea lui Dan Sova, pare un sac fara fund pentru „baietii destepti” care asfalteaza pe milioane de euro.
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National, Dan Sova, a anuntat ca s-au gasit deja constructori pentru tronsonul de autostrada Arad – Nadlac ramas „in aer” dupa rezilierea contractului cu firma Romstrade, a lui Nelu Iordache, afaceristul arestat pentru deturnare de fonduri. Insa a evitat sa faca public numele companiei care va asfalta in locul lui Iordache.
Pe langa acest contract, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), aflata in subordinea lui Sova si condusa de Mircea Pop, a atribuit zilele trecute mai multe lucrari unor firme abonate la bani publici. Una dintre ele este Teloxim Con SRL, o firma bucuresteana cu o mana de angajati, care va reabilita Drumul National 39, intre localitatile constantene Tuzla si 23 August, de la kilometrul 23+500m la km 32. Firma, care ii apartine lui Theodor Berna, un „printisor” al asfaltului, care a tocat milioane de euro din bani publici cu o alta firma, Tehnologica Radion. Valoarea contractului de refacere a sistemului rutier pe tronsonul de 8,5 kilometri este de 10 milioane de euro.
Plombe de milioane
In urma cu doua zile, Axela Constructii, o alta firma abonata la peticit sosele pe bani grei, detinuta de timisoreanul Ioan Alexa, a castigat o licitatie la Arad, pentru plombarea tuturor drumurilor judetene. In schimbul plombelor de bitum, Alexa va primi 1,8 milioane de lei. Viarom Construct SA, firma implicata in 2010 intr-un scandal de proportii (un director a fost anchetat penal pentru ca a dat mita ca sa masluiasca o licitatie la Iasi), a castigat o licitatie la…Iasi. Asa ca Viarom va intretine drumurile iesene, pe timp de vara, in schimbul sumei de aproximativ sase milioane de euro.