”Împăiat” la conducerea Consiliului Concurenței și dacă la guvernare va veni alianța boșimanilor africani cu cea a eschimoșilor blonzi, Bogdan Chirițoiu a simțit că este ”momentul operativ” să se afirme public. Totul după ce ani de zile nimic nu l-a putut scoate pe ”nemuritorul” Chirițoiu din starea de ”il dolce far niente” în care se tot cufundă, pe o leafă halucinantă… Nici când câteva societăți au impus un monopol vădit peste piața asigurărilor obligatorii. Și nici atunci când de la milioane de șoferi păgubiți, la sindicate și asociații profesionale cu milioane de membri trăgeau semnale disperate cu privire la ”monopolul RCA”.
Iată însă că între timp ”roata normalității” a început să se mai miște și în statul român. Și lucrurile păreau chiar să reintre pe făgașul normal, după ce președintele ASF, Nicu Marcu a anunțat inițiativa plafonării RCA, pentru protecția consumatorilor. Venind astfel în întâmpinarea doleanțelor COTAR și a celorlalte cele mai reprezentative asociații profesionale. Lucru salutat cu încredere de președintele COTAR, Vasile Ștefănescu. Mai ales că, la rândul său, ministrul Finanțelor, Adrian Câciu a dat la rândul său asigurări că ”promovăm o hotărâre de guvern pentru stabilirea de tarife de primă maxime, plafonate pentru o perioadă de 6 luni”.
12%, nu 150 % !!!
Iată însă că tocmai în acest moment în care prețurile polițelor RCA explodează mai ceva ca facturile la gaze și energie, s-a trezit și președintele Chirițoiu să strâmbe din nas. Pentru că, dacă acestuia nu i-a mirosit nimic în toți anii în care Polițele ”OBLIGATORII” RCA s-au scumpit, dublat, triplat și tot așa, președintele Consiliului Concurenței a reușit de această dată să își pună absolut toată lumea în cap. Și printr-o declarație publică cel puțin neinspirată, dacă nu cumva chiar ”neloială” cu totul, să ducă la un comunicat ”general” de o duritate fără precedent, dar pe deplin justificată.
”Lăcomia fără margini a firmelor de asigurări trebuie pedepsită exemplar de această dată! Este a doua oară în ultimii 5 ani când această lăcomie a putut fi oprită doar prin înghețarea prețului RCA. Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), A.P.T.E.E 2002 și A.P.U.L.U.M salută și susține decizia Guvernului și a ASF de a plafona prețurile polițelor RCA, după cererea transportatorilor, în acest sens. Guvernul și ASF au tot dreptul să limiteze tarifele RCA conform Legii Concurenței 21/ 1996, modificată și completată în 2016, unde la art. 4, alineatul 3, este prevăzut că pentru sectoare economice determinate și în împrejurări excepționale (situații de criză, dezechilibru major între cerere și ofertă și disfuncționalitate evidentă a pieței) Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creșterii excesive a prețurilor sau chiar blocarea acestora.(…). Astăzi este mai mult decât necesară plafonarea urgentă a tarifelor RCA, pentru a evita colapsul economic. (…) Plafonarea pentru 6 luni a tarifului RCA ne oferă tuturor o gură de oxigen, în plină criză multiplă. Atragem atenția asupra faptului că aceste măsuri sunt insuficiente, însă, în relația cu o piață abuzivă care profită de faptul că are consumatori captivi și un Consiliu al Concurenței prieten față de companiile pe care ar trebui să le verifice și să le sancționeze, atunci când încalcă legea. Le reamintim celor 8 milioane de plătitori captivi de poliție RCA faptul că piața de asigurări RCA din România a fost amendată în anul 2018 de către Consiliul Concurenței cu 53 de milioane de euro pentru ”încălcarea regelementărilor naționale și europene din domeniul concurenței prin coordonarea comportamentelor pe piață, în vederea majorării tarifelor la asigurările obligatorii de răspundere civilă (RCA) – ( înțelegeri care au condus la creșterea artificială a prețului RCA în perioada 2012 – 2016. Astăzi, aceeași piață de asigurări a majorat prețul RCA peste noapte, cu 150 % și jură că ni se trage de la orice altceva în afară de lăcomia ei. Conform ultimului raport publicat de ASF, piața RCA din România a achitat în 2021 despăgubiri cu 12% mai mult decât în primele nouă luni ale anului 2020. Asta înseamnă că prețul ar fi fost justificat să crească doar cu 12%. Restul de până la 150% unde este?”
Revocarea de urgență
Punctul pe „i” fiind pus de președintele COTAR, Vasile Ștefănescu: ”Guvernul României și ASF au demonstrat că se poate face ceva pentru români, mai ales dacă instituțiile statului lucrează cu adevărat pentru oameni. Consiliul Concurenței rămâne singura instituție care nu ia astfel de măsuri, nici măcar atunci când abuzurile sunt evidente. Dacă transportatorii nu ar fi cerut aplicarea de urgență a acestei soluții a plafonării prețurilor RCA, președintele Consiliului Concurenței ar fi continuat să își lase prietenii din asigurări să facă ce doresc. La audierea de marți, 22.02.2022 vom solicita Parlamentului României revocarea de urgență din funcție a Președintelui Consiliului Concurenței”.
Un alt motiv pentru revocarea lui Chirițoiu fiind slaba prestație a acestuia și la matematică. Pentru că dacă Parlamentul sau Guvernul l-ar scoate la tablă, ca să explice cum de 1 este mai mare decât 20, ar trebui pus jos, cu nota 2! Pentru că asiguratorii achită 1 % din PIB. Iar transportatorii și industria service-urilor auto, 20 %! Cu mențiunea că inițiatorii COTAR, APTEE 2002 și APULUM însumează peste 80% din transporturile României! Cele trei organizații având 200.000 de firme membre și peste 2.000.000 de angajați. Plătitori de taxe. Dar și votanți… Cu tot cu familiile acestora…
A apărut Național – Italia, ziarul românilor din Italia. Se găsește la chioșcurile de ziare, în aeroporturi și în curând în magazinele românești din Peninsulă.
Accesați www.nationalro.it sau https://www.facebook.com/nationalitalia și veți fi la curent cu toate informațiile de ultimă oră despre comunitatea românească din Italia