AcasăDezvaluiriAncheteCFR-ul, devalizat de omul lui Blaga!

CFR-ul, devalizat de omul lui Blaga!

La 15 noiembrie 2007, afaceristul Calin Mitica era trimis in judecata alaturi de Alexandru Noaptes si Emil Sabo.

Vasile Blaga, suspectat ca i-a tinut spatele lui Mitica

A trecut atata amar de vreme de atunci si fostul mecanic de locomotiva clujean, care a facut avere dupa Revolutie din taierea sinelor de cale ferata si vanzarea lor la fier vechi, parea intangibil in fata Justitiei, „imunitatea” sa in fata oamenilor legii nefacand decat sa intareasca zvonurile ca este omul „de combinatii” al lui Vasile Blaga.

Iata insa ca procurorii Laurei Codruta Kovesi au schimbat macazul urmaririi penale, reusind sa spulbere „mitul” lui Calin Mitica, cel care a fost, in cele din urma, incatusat. Iar dupa cum sustin sursele noastre, operatiunea DNA este de-abia la inceput, procurorii anticoruptie strangand in ritm alert nenumarate alte probe zdrobitoare despre modul in care, ani si ani de zile, Calin Mitica a spoliat companiile apartinand companiei de stat CFR.

Afacerile derulate cu CFR l-au transformat pe fostul mecanic de locomotiva Calin Mitica in multimilionar

Iar toate itele combinatiilor de zeci de milioane de euro „sifonati” din bugetul cailor ferate duc, inevitabil, atat catre inalti functionari cunoscuti drept „pui de buldog”, cat si direct catre membrii ai familiei lui Vasile Blaga, inclusiv catre fata acestuia, Agathe, care a fost angajata lui Calin Mitica in timp ce acesta devaliza CFR-ul.

200 milioane de euro

Fost mecanic de locomotiva, Calin Mitica a intrat in „afaceri”, la fel ca si rivalul sau Gruia Stoica, vanzand fier vechi. Insa nu strans cu carutele de pe strazi, ci a preluat de la caile ferate cu tonele, activitate care i-a adus un profit urias. Bani cu ajutorul carora s-a putut inconjura, in afacerile pe care le-a deschis, de oameni cu o anume influenta.

Agathe, fiica lui Vasile Blaga si ginerele acestuia, Ionut Rudeanu castiga de pe urma lui Mitica

Astfel ca, daca in afacerile din mass-media si l-a adus langa el, drept asociat, pe Rares Bogdan, intr-o firma de paza s-a asociat cu  generalul Rusu Stoian, fostul comandant al Militiei Cluj si primul sef al serviciului secret al MAI, controversata unitate „Doi s’ un sfert”. Insa, indubitabil, cele mai mari „tunuri” Mitica a continuat sa le dea in domeniul afacerilor derulate cu statul, in speta cu companiile apartinand Cailor Ferate Romane. Ajuns patron al companiilor de reparatii vagoane Remarul 16 Februarie si SIRV Brasov SA, industriasul s-a pus vartos pe devalizarea CFR Calatori, Curtea de Conturi descoperind in 2012 o pierdere de nu mai putin de 200 milioane de euro la compania care a cumparat sau a reparat de-a lungul anilor vagoane si locomotive la preturi umflate cu pompa, de la firmele lui Mitica. Vagoane si locomotive care nu sunt bune de nimic si ruginesc prin gari.

Licitatii trantite pe fata

Un exemplu graitor este cel al achizitionarii de catre CFR Calatori, in 2010, a 11 locomotive diesel second hand de la societatea Remarul Cluj. Totul in urma unei licitatii despre care chiar Curtea de Conturi a aratat ca a fost aranjata prin caietul de sarcini si ca societatea lui Calin Mitica a livrat locomotive necorespunzatoare tehnic.

Alexandru Noaptes (foto) si Emil Sabo, cei prin care Blaga l-a sprijinit pe Mitica

Valoarea contractului a fost de 18 milioane de euro, insa o evaluare independenta, comandata in 2012, a indicat ca pretul a fost „umflat” din start cu 6,6 milioane de euro. Mai mult, din cauza problemelor tehnice, pe parcursul a  doi ani, locomotivele furnizate de Mitica au stat blocate in gara nu mai putin de 400 de zile! Un alt tun de proportii dat pe spatele CFR Calatori a fost reprezentat de incasarea de catre Remarul a 23 milioane de euro pentru a livra opt trenuri de mici dimensiuni, cu cate doar trei vagoane. Numai ca aceste mini-trenuri au fost achizitionate de catre Remarul din Franta, de la societatea nationala de transport calatori, care le-a vandut drept fier vechi, deoarece fusesera date in exploatare in anii ’50.

Emil Sabo

Firma lui Calin Mitica a luat trenurile, le-a vopsit, le-a dat cateva ciocane drept reparatii si le-a livrat CFR Calatori. Iar la toata aceasta „afacere”, compania de stat a pierdut 10 milioane de euro. Bineinteles, mini-trenurile lui Mitica nu au functionat niciodata, provocand astfel alte pierderi financiare suplimentare, insa si mai grav este ca acestea contineau din fabricatie azbest, substanta considerata cancerigena si care nu mai este folosita de ani buni in Uniunea Europeana.

Protectie contra afaceri

Bineinteles ca nu ai cum sa nu-ti pui intrebarea cum a ajuns un om care strangea fier vechi sa devina principalul partener de afaceri al CFR Calatori, societate de stat care a iesit in paguba cu 250 milioane de euro, in cei zece ani de ”colaborare”. Iar procurorii DNA au si aflat raspunsul, urmand acum doar sa-l probeze in fata instantei.

Mini-trenurile platite cu zeci de milioane de euro de CFR Calatori au fost cumparate de la fier vechi si revopsite

Pentru ca, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, anchetatorii suspecteaza ca Mitica s-ar fi bucurat de protectia nemijlocita a lui Vasile Blaga, inclusiv pe vremea cand acesta era ministru de Interne, iar „omul” sau era urmarit penal! Iar la inceput, Vasile Blaga i-a tinut spatele afaceristului clujean prin intermediul lui Alexandru Noaptes, actualul cuscru al lui Viorel Hrebenciuc. Si imediat dupa ce Blaga l-a impus pe Noaptes drept „jupan” la CFR Calatori, acesta din urma s-a recompensat dandu-i contracte pe banda rulanta lui Mitica. De altfel, cei doi au mai fost trimisi in judecata de procurorii DNA pentru o afacere la fel de controversata. Mitica a vandut CFR-ului sapte locomotive importate din Germania, pe care le-a cumparat cu 700.000 de euro, dar le-a revandut CFR Calatori cu 1.500.000 de euro!

Agathe inchide cercul

Un alt „pui de buldog” pus de catre Vasile Blaga sa-l sprijine in tot acest timp pe Calin Mitica este Emil Sabo. Care, dupa ce  a facut pe consilierul pe la MAI,  cand Blaga era ministru,  a ajuns apoi, impus de acesta din urma, ditamai presedintele Companiei Nationale de Investitii si director la CFR Infrastructura, companie unde Mitica avea interese directe. Insa, surpriza, legaturile dintre cei doi erau de notorietate, Sabo fiind pentru o buna perioada chiar angajatul lui Mitica, la societatea Transferoviar. Societate unde, pentru a se inchide definitiv cercul, a fost angajata si fiica lui Vasile Blaga, Agathe. Cea a carui sot, Ionut Rudeanu, face, bineinteles, afaceri pe bani grei cu Calin Mitica.

author avatar
Catalin Tache
3.087 afisari

2 COMENTARII

  1. DOMNU TACHE, MA APUCA DAMBLAUA. PAI , NU JUSTITIA LUI PONTA L-A SCOS BASMA CURATA PE NOAPTES , DUPA CE PROCURORII AU CERUT ARESTAREA LUI / ? MA DEZAMAGITI CU TREABA ASTA. MAI BINE ZICETI CA V-ATI DAT CU DUSMANUL SI NU SE SUPARA NIMENI. PE BUNE.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger