AcasăDezvaluiriAncheteCertificate de nebuni la DNA!

Certificate de nebuni la DNA!

Groaza de puscarie a atins asemenea cote printre politicienii si demnitarii care se stiu in atentia procurorilor Laurei Codruta Kovesi, incat mare parte din acestia au ajuns sa apeleze la solutii tragi-comice in incercarea disperata de a scapa de „Beciul domnesc”. Iar daca unii cauta locatii tot mai exotice pe harta lumii si scot cu sacosa bani din tara, sperand ca se vor putea ascunde pe acolo, pana ce autoritatile vor uita de ei, se pare ca exista si „clienti” ai DNA care au decis acum sa faca pe nebunii. La propriu.

„Clientii” DNA ar face orice sa ajunga la Spitalul Cinic de Psihiatrie Socola, in loc de inchisoare

Pentru ca altfel nu se explica vizitele tot mai dese la psihiatru ale unor inalti functionari si politicieni pe care i-au lovit brusc tot felul de nevroze. Insa cum acestia continuau sa se afle sub stricta monitorizare a structurilor informative, mai ales ca impotriva unora dintre ei nu s-a inceput inca urmarirea penala, dosarele aflandu-se inca in stadiul cercetarii prealabile, brusca inrautatire a starii lor medicale a trezit imediat suspiciunea anchetatorilor. Mai ales ca, vazand probabil ca nici diabetul si nici macar stenturile la inima nu mai fac, mai nou, nicio impresie in fata instantelor de judecata, „bolnavii” din vizorul procurorilor par sa o fi cotit-o pe probleme psihice. Culmea este insa ca, dupa cum reiese din informatiile intrate intre posesia noastra, intre doua caderi depresive, „tintele” DNA s-ar fi interesat, discret, la diverse cunostinte, despre regimul de la Spitalul Clinic de Psihiatrie Socola, care este unul cu mult mai lejer chiar si decat cele din spitalele penitenciar.

Dungi rosii pe buletin

Inca de pe vremea Militiei ceausiste se stia ca singura sansa de a scapa de orice raspundere penala este sa ai o dunga rosie pe buletin. Ceea ce insemna ca figurai cu probleme psihiatrice si, astfel, orice fapta ai fi comis, in loc de inchisoare ajungeai cel mult la „Balaceanca” sau „Socola”. Au trecut de atunci atatea decenii si iata ca „moda” dungii rosii pe buletin pare sa se fi intors. Ce-i drept, de aceasta data nu printre borfasii de rand, ci printre membrii „lumii bune” a politicii, care fac acum coada la cabinetele psihiatrilor. Bineinteles, doar a unora de incredere. Care sa confirme, cu acte medicale mult mai greu de combatut de catre procurori decat cele eliberate de cardiologi, ca pacientii lor sunt „dusi cu pluta”. Ceea ce, in cazul unor eventuale condamnari viitoare ale acestora, i-ar scapa pe „nebunii” cu patalama de mana de calvarul din inchisorile romanesti, asigurandu-le in schimb locuri de detentie in „raiul” de la Socola.

Greu de inchis

Desigur ca la prima vedere toata aceasta strategie poate parea pur si simplu o „nebunie”. Numai ca, dupa cum o stiu destul de bine chiar si oamenii legii, este cam singura care poate asigura, in practica, scaparea de sistemul penitenciar. Mai ales atunci cand actele medicale doveditoare au fost eliberate cu ceva vreme inainte de declansarea urmaririi penale si a trimiterii in judecata. Si cum un proces tot dureaza peste un an de zile, viitorii condamnati se pot prezenta cu o fisa medicala complexa si cu „vechimea” necesara care sa-i oblige pe cei raspunzatori de punerea in practica a deciziilor judecatoresti sa-i interneze la un spital psihiatric. Unde, nu este un secret pentru nimeni, regimul este unul cu mult mai lejer decat cel din sistemul penitenciar. Mai ales la Socola, unde par sa se inghesuie toti demnitarii si politicienii carora le-au cedat nervii tocmai acum, cand latul anchetelor DNA se strange tot mai mult in jurul lor.

author avatar
Catalin Tache
6.207 afisari

1 COMENTARIU

  1. „Iosif Szenteş, unul din groparii de la CFR Călători, se laudă cu reintroducerea trenurilor pe care chiar el le-a desfiinţat.

    Directorul general Iosif Szentes a anuntat ca CFR Călători va reintroduce în circulație trenuri pe zeci de secții, după ce compania fusese obligată să renunțe la operarea acelor rute și să le închirieze unui operator privat de transport feroviar.

    Este o mândrie pentru CFR Călători că, după ce în ultimii 15 ani a ieșit de pe anumite secții, peste 50, în urma preluării de către CFR SA a unor secții cedate de un operator care gestiona infrastructura, compania a început să intre din nou pe acele secții”, se lauda, ieri, cu un tupeu iesit din comun directorul general al CFR Calatori.

    Insa, Iosif Szentes este cel care, incepand din 2012, impreuna cu fostii directorii generali ai CFR Calatori, a „tesut” mersul trenurilor în interesul operatorilor privaţi şi nicidecum al companiei de stat. Astfel, s-a ajuns ca foarte multe rute foarte rentabile pentru CFR Calatori sa fie cedate operatorilor privati. Mai mult, fostii directori generali ai CFR Calatori-Valentin Dorobantu , Vasile Secara, dar si Iosif Szentes, au fost de acord ca pe cele mai rentabile rute operate de CFR Calatori sa fie introduse trenuri ale operatorilor privati, desi legea interzicea acest lucru.

    Din 2012 pana in prezent, peste 200 de trenuri regio (personale) rentabile ale CFR Calatori au fost scoase pentru a fi cedate operatorilor privati. Ca atare, rute rentabile ale CFR Calatori cum ar Ploiesti-Bucuresti, Brasov- Bucuresti, Bucuresti- Craiova, Brasov-Iasi, Timisoara-Brasov, Constanta- Brasov, Ploiesti-Buzau, au fost capusate, cu acordul tacit al ministrilor Transportrilor din ultimii ani, de trenurile regio sau chiar interregio subventionate de la stat ale firmelor unor patroni cercetati DNA pentru inginerii financiare regizate tocmai la CFR Calatori, adica Calin Mitica-Transferoviar Grup Cluj Napoca si Iorgu Ganea-Regiotrans Brasov.
    Mai mult, Valentin Dorobantu, care a fost extrem de preocupat să promoveze interesul operatorilor privaţi de transport persoane cand era director general al CFR Calatori, este astazi si la butoanele firmei Regiotrans Brasov.
    Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/ 2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători.
    Smecheria este simpla, dar paguboasa pentru compania de stat. De exempu, pentru aproape două miliarde de călători estimaţi pentru 2013, CFR Călători urma să primească compensaţii de circa 200 de milioane de euro, în timp ce „băieţii deştepţi” au încasat circa 56 de milioane euro pentru aproximativ 280 de milioane de persoane transportate. Curtea de Conturi a României a constatat că Ministerul Transporturilor condus de Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi a decontat, în 2011 şi 2012, către operatorii privaţi de transport persoane, subvenţii mult mai mari decât bugetul alocat, în timp ce numărul călătorilor a scăzut foarte mult, riscând astfel falimentul CFR Călători”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger