AcasăDezvaluiriAncheteCarmen Dan se da la „stapanii casutelor”!

Carmen Dan se da la „stapanii casutelor”!

Miscare pe cat de surpinzatoare, pe atat de ambitioasa a noului ministru de Interne, dupa ce Carmen Dan a decis trimiterea Corpului de control la Directia Secretariat General si de Protocol, condusa de fostul sef al Jandarmeriei Romane, generalul Mircea Olaru.

Ministrul de Interne este cu ochii pe Mircea Olaru

Iar faptul ca aceasta „descindere” a intervenit la doar cateva zile dupa dezvaluirile din „National” privind situatia tensionata din minister rezultata in urma  „miscarilor pe orizontala” facute la aceasta structura vitala pentru buna functionare a MAI arata nu doar ca ministrul este pe faza, dar si ca se incearca deschiderea unei „cutii a Pandorei” in care au fost tinute ascunse, atata amar de vreme, unele dintre secretele care le-au dat atata influenta „stapanilor casutelor”. Cei de care, pe cand era presedinte jucator, pana si Traian Basescu se plangea ca nu pot fi dati de la butoanele subterane ale Internelor.

Pe urma rapoartelor

Desigur, principalul scop al celor trimisi in control de catre ministru este sa afle despre problemele de la Directia Secretariat General si Protocol, mai ales ca exista informatii ca mai multi oameni s-ar fi aratat „debusolati” de masurile administrative luate de catre generalul Olaru, vorbindu-se chiar de riscul blocarii activitatii cu atatea „ rocade de cadre”, pe orizontala, ordonate de catre conducere.

Mircea Olaru

Numai ca, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, astfel s-ar putea continua si cercetarea in urma anumitor sesizari incendiare ale structurilor de protectie interna din cadrul DGPI, serviciul secret al Internelor. Pentru ca se pare ca ar fi ajuns si la urechile noului ministru „legenda” despre „stapanii casutelor” de la diverse structuri din aparatul central al MAI, de la resurse umane si management operational pana la secretariatul general. Astfel ca o pista aparte urmarita de Corpul de control ar fi calea urmata de anumite rapoarte interne, daca acestea au ajuns sau nu direct la destinatarul legal sau daca cei vizati au aflat de acest fapt, ca si modul prin care au loc avansarile in cadrul MAI. Ceea ce inseamna si ca, isterizati, „stapanii casutelor” ar putea riposta, in stilul caracteristic, la actiunea lui Carmen Dan, mai ales ca aceasta nu se dovedeste o simpla „blonda” la conducerea MAI si chiar pare a incerca sa sparga „buboiul” de aici…

author avatar
Catalin Tache
12.919 afisari

8 COMENTARII

  1. Doamna ministru la arme cand incepeti decapaitarile ca sunt oamenii tehnocratilor? Nu aveti incredere in ei ca sunt oamenii PNL-ului unii dintre ei fiind de multi ani pe functie dandu-se cu cine a fost la putere numai sa ramana pe scaun. Faceti schimbarile la sefii de arme ca sa puteti conduce ca altfel ……..

  2. Era si timpul! Ar trebui schimbati cam toti sefii de directii din minister. Daca reclami un lucru, oricare ar fi directia respectiva, primesti doar raspunsuri evazive, la limita legii, de cele mai multe ori tendentioase. Legile si ordinele de ministru sunt facultative, principalul vinovat fiind chiar Corpul de control, care a inchis ochii la toate porcariile luand masuri doar impotriva celor care reclamau.

  3. Poate n-ar strica un control și la Casa de pensii ca prea se fac revizuirii încet și pe pile.

  4. Doamna ministru:-lucratorii M.A.I.va adreseaza rugamintea de a modifica prevederile privind salarizarea personalului din structurile avute in subordinea dvs in sensul de a separa salariul de functie si de baza de alte drepturi care sunt puse la gramada pt a mari cele doua si a nu ne fi indexate salariile potrivit hg1/2017 -in sensul ca salariile noastre pornesc de la 600 de lei iar restul sunt sporuri sau alte drepturi compensate de unde reies salariul de baza si de functie mai mari de 1450 lei,si in acest sens va rugam sa verificati modul de calcul al salariilor noastre….

  5. Marele politician si om de stiinta american, Dwight Waldo (1913 – 27 octombrie 2000), in teoria sa sustine ca, in exercitarea atributiilor, cei ce detin functii publice, trebuie sa aiba in vedere 12 obligatii mai importante si anume, fata de: 1- constitutie; 2 – legi; 3 – natiune si tara; 4 – democratie; 5 – normele de organizare birocratica; 6 – profesie si profesionalism; 7- familie si prieteni; 8 – sine; 9 – colectivitatile cu care vin in contact; 10 – interesul public sau bunastarea generala; 11- umanitate sau lume; 12 – Dumnezeu sau religie.
    Waldo afirma despre aceste obligatii ca nu pot fi ierarhizate in functie de importanta, iar numarul lor poate creste, el face insa o trecere in revista a celor mai importante reguli etice existente in viziunea sa. El trateaza aceste obligatii la nivelul datoriei individuale, al datoriei fiecaruia fata de moralitatea personala si nu fata de organizatie.
    In conceptia lui Dwight Waldo ETICA in administratia publica este o problema complexa si complicata. Acest subiect este greu de explicat si inteles avand in vedere ca in secolul nostru codurile etice s-au schimbat intr-un ritm intens, iar sentimentul ca moralitatea este “relativa”(nimic mai fals) a crescut. Data fiind cresterea in diversitate a organizatiilor, se face simtita nevoia de noi repere etice si morale.
    Cu toate acestea nu se depun de catre cei cu obligatii in domeniul juridic-legislativ eforturile necesare in directia creerii de reglementari si coduri etice adaptate noilor nevoi obiective impuse de evolutia si modernitatea societatii.

  6. Etica profesionala este caracterizata in principal de independenta, integritate si competenta profesionala.
    INDEPENDENTA profesiei – implica independenta de spirit (de drept) si independenta în aparenta (de fapt).
    Independenta de spirit – reprezinta starea de spirit care permite lucratorilor sa emita judecati fara a fi afectati de influente si sa actioneze cu integritate, pentru a-si exercita cu obiectivitate competentele profesionale.
    Independenta in aparenta – se realizeaza prin evitarea situatiilor in care o terta persoana informata si rezonabila ar cunoaste toate informatiile relevante, inclusiv masurile de protectie aplicate in munca specifica, iar pe aceasta baza ar putea concluziona ca, integritatea, obiectivitatea sau competenta profesionala a lucratorilor sunt compromise.
    INTEGRITATEA – presupune ca lucratorul sa fie drept si onest in realizarea competentelor profesionale si in relatiile interpersonale.
    COMPETENTA profesionala – lucratorii din M.A.I. trebuie sa aiba si sa-si mentina cunostintele si aptitudinile profesionale la un nivel necesar si corespunzator pentru a asigura membrii societatii ca primesc de la acestia servicii in conformitate cu standardele aplicate sau elevate cunoscute in domeniile in cauza.

  7. Referitor la procesul de formare este de mentionat ca ACADEMIA DE POLITIE trebuie transformata, din “fabrica” de facut doctori, masteranzi si de acordat titluri universitare pe banda rulanta, in institutie de pregatire profesionala pentru politisti doxati unde sa se predea stiintele necesare, corespunzatoare nevoii sociale de catre cei mai experimentati profesionisti din domeniile care au ocupat functii importante in structura sistemului de ordine publica.
    Politia, Jandarmeria si cei care actioneaza in situatii de urgenta, trebuie sa fie emblematici si sa contribuie substantial la innobilarea valentelor poporului roman, dar faptul ca in prezent procesul de formare si invatamant este neadecvat, iar formatorii acestei institutii sunt preponderent proveniti din cadre nepotrivite, agenti sau subofiteri de instructie sau din domeniul administrativ al trupelor, ori din alte categorii de personal care au discernamintul afectat din diverse motive nu-i de vina natiunea.
    Unii formatorii existenti, cu titluri universitare, castigate prin metode originale obscure, care predau discipline de stricta specialitate trebuie inlocuiti cu profesionisti pasionati (tip diamant) care sa indeplineasca o serie de criterii, ce ofera garantii intelectuale si de specialitate, in domeniile specifice si anume:
    – sa aiba o vechime in munca operativa de minim 10 ani;
    – sa fi ocupat cel putin functia de sef de unitate;
    – sa aiba un minim de instruire pedagogica;
    – sa se bucure de o buna reputatie si moralitate in sistem, etc.;
    – sa aiba contributie stiintifica sau rezultate foarte bune pe timpul exercitarii profesiei;
    Acestora trebuie sa li se acorde pentru motivare un spor la salarizare fata de nivelul veniturilor avute in munca operativa.
    – Durata mentinerii la catedra a unui formator nu trebuie sa fie mai mare de 5 ani, dupa care respectivul „profesor” sa se intoarca in domeniul operativ pe functia celui care-l inlocuieste ca dascal.
    – Liftarea formatorilor intre operativ si invatamint si invers va compune un angrenaj benefic sistemului de ordine si siguranta publica, pentru completarea continua cu cele necesare (teorie si practica) a celor doua domenii.
    – In contextul conditiilor aratate, candidatii Academiei de Politie, vor trebui sa provina din randul absolventilor cu studii superioare ai diferitelor institutii civile, care au implinit si virsta necesara cind pot sa discearna pentru a decide de ce vor sa imbratiseze cariera de politist, de jandarm sau de lucrator in cadrul unitilor pentru situatii de urgenta.
    – Scolarizarea poate echivala cu un ciclu de masterat de 1,6 ani, iar stagiatura pentru ofiteri sa aiba durata de 6 luni. Un asemenea sistem de formare ofera mai ales ofiterilor atat siguranta in exercitarea profesiei cat si incredere in abordarea realitatilor deoarece mai au o calificare in plus pentru orice eventualitate, dar in celasi timp, cel mai important lucru este ca scuteste bugetul statului de foarte multe cheltuieli care se fac in prezent cu scolarizarea de lunga durata si fara a se obtine nivelul de instruire specifica scontat.
    – Pentru dezvoltarea gandirii logice si a rationalitatii, a abilitatilor de comunicare si de gestionare a situatiilor de criza, precum si in vederea implementarii unei tactici politienesti moderne adaptate la cerintele impuse de apararea valorilor societatii romaneasti, trebuie perfectionat continutul programei scolare privind materiile si cunostintele predate si marit numarul orelor de pregatire la disciplinele mentionate.
    – Pentru o abordare profesionala, unitara, pe arme este necesar sa se organizeze centre scolare pe arme de politie, jandarmi si pentru situatii de urgenta unde sa fie scolarizati (instruiti) atat ofiterii cat si subofiterii ori agentii.

  8. Pentru eficientizarea activitatii administratiei de stat trebuie adoptate acte normative si STRATEGII care sa aiba ca efect pozitionarea normala a PIRAMIDEI TRIUNGHIULARE (distribuirea personalului de sus in jos), care reprezinta la nivelul administratiei de stat, dar si a fiecarui minister, unitate centrala, agentie, etc. din sistemul social romanesc, structura de personal si in acelasi timp pe cea a folosirii fondurilor bugetare.
    Mentinerea in pozitia actuala – rasturnata a acestei PIRAMIDE (adica cu virful in jos si baza in sus) conduce la risipirea de fonduri bugetare datorita permisivitatii discretionare pentru infiintarea de structuri centrale fara atributii obiective necesare administratiei de stat si implicit la ACUTIZAREA DISOLUTIEI INSTITUTIILOR STATULUI (SAU FUNCTIONAREA SOCIETATII FARA PRINCIPII, MORALITATE SI RESPECT FATA DE VALORILE UMANE SI SOCIALE) si diminuarea totodata la maximum a sanselor descentralizari sau modernizari reale.
    Vulnerabilitatile si amenintarile la adresa independentei, integritatii si competentei profesionale a personalului din M.A.I. pot fi reduse si eficienta sistemului imbunatatita si prin optimizarea organizarii structurilor din aparatul central al ministerului, a celor subordonate si a agentiilor institutiilor autoritatilor aflate sub coordonare (inclusiv cele teritoriale) tinand cont de modelele existente in tarile U.E cu democratie avansata si impuse de o administratie moderna.
    Pentru reducerea birocratiei excesive si realizarea unei descentralizari reale, la nivel central, trebuie analizata oportunitatea reducerii numarului, secretarilor si subsecretarilor de stat (din care unii au fost transformati in mod nejustificat in sefi de departamente), ori a secretarilor generali adjuncti. Reducerea directiilor generale, acestea pot fi transformate in directii simple cu cel mult 25 persoane (daca reprezinta cu necesitate obiectiva domenii ce strabat sistemul din varful piramidei pana la baza si au legaturi pe orizontala cu alte autoritati ale statului) conduse de un sef si un adjunct fara structuri interne de genul serviciilor sau a birourilor deoarece la acest nivel trebuie sa acceada doar elite (formatori si nu pentru a fi formati sau „slugi”) ale profesiei din diferite specialitati.
    Daca nu se justifica existenta lor ca si a directiilor simple aceleasi structuri pot fi desfiintate sau organizate in servicii independente.
    La nivelul managementului ministerului, pentru asigurarea unei performante maxime la nivel operativ, trebuie avuta in vdere indeplinirea conditiei de eficientizare privind reducerea ponderii cheltuielilor cu efectivele de personal auxiliar si de conducere, care nu trebuie sa depaseasca (10-15)% din totalul acestora.
    Avand in vedere considerentele mentionate si exigentele impuse de eficentizarea sistemului din punct de vedere al optimizarii fluxurilor functionale si structurii organizatorice precum si faptul ca pentru asigurarea obiectivitatii si confidentialitatii datelor si informatiilor judiciare trebuie intarit controlul judiciar si diminuat cel politic si administrativ, sunt necesare modificari ale organigramei ministerului.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger