AcasăDezvaluiriAncheteBogdan Stan stă pe 400 milioane euro! Șoc la Curtea de Conturi!

Bogdan Stan stă pe 400 milioane euro! Șoc la Curtea de Conturi!

Bogdan Stan ”închide cercul”

Nu trebuie uitat că lupta anticorupție din România a fost declanșată după ce de la Bruxelles s-a bătut cu pumnul în masă după o anume speță în care mai-marii Comisiei Europene pur și simplu au ajuns la concluzia că sunt luați de fraieri de autoritățile de la București. Ce-i drept, tradiționalul exces de zel ulterior al procurorilor, dar mai ales debilitatea clasei politice românești au făcut ca ”experimentul DNA” să fie unul dintre cele mai dureroase ”proiecte de țară” din Europa ultimelor decenii. Iată însă că demnitarii români, indiferent de culoarea lor politică, mai ales atunci când fac parte din influentele ”frății transpartinice” par să nu fi înțeles nimic din această lecție. 

CFR Marfă executată Gruia Stoica umflă potul

Și astfel s-a ajuns din nou la aberanta situație în care cel mai mare scandal privind ”schema financiară” în trei suspectată a masca un ajutor de stat de 400 milioane euro dispărut în ”triunghiul Bermudelor” CFR Infrastructură – CFR Marfă – ANAF să stea în pixul unui singur om. Fie el și Bogdan Stan, omul aflat parcă mai mereu în preajma unor scandaluri uriașe, cu mize financiare de zeci și sute de milioane de euro și anchete spectaculoase, cu audieri paralele, așa cum a fost și la Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Sau atunci pe când se afla la președinția Agenției Naționale de Administrare Fiscală. Și când în scurtul său mandat a cam pus cruce definitiv proiectului cu Banca Mondială de informatizare a ANAF, rezultatele văzându-se mai mult decât oricând chiar zilele acestea… Când în plină pandemie informatizarea ANAF o fi ea sublimă pe hârtie, dar aproape că lipsește cu desăvârșire în realitate. Numai că, deși puternic legendat în anumite medii drept ”omul Pădurii”, Bogdan Stan a căzut întotdeauna în picioare, fiind mereu ”extras” la timp înainte de declanșarea procedurilor judiciare… Și astfel unul dintre cei mai apropiați oameni ai lui Liviu Dragnea în vremurile de aur ale fostului ”el lider maximo” a fost retras într-o poziție strategică la vârful Curții de Conturi. Acolo unde, în plină guvernare liberală de această dată este șeful de facto al Comisiei care efectuează operațiunile de control ale Curții de Conturi pe cazul care a inflamat atât de mult Comisia Europeană! Și care ar trebui să prezinte atât public, cât și beneficiarilor legali ai unei inevitabile sesizări penale, schema financiară cu baza de pornire de 400 milioane de euro dintre ”companiile surori” CFR Infrastructură și CFR Marfă. Una pusă în practică și prin pasivitatea cel puțin stranie a unui ANAF care să nu uităm că a fost condus tot de același Bogdan Stan! Veșnic ”tânăra speranță” a sistemului care nu avea cum să nu-și păstreze propriile ”capete de pod” și la conducerea Fiscului…

CFR Marfă – CFR Infrastructură –ANAF

Acesta este pe scurt circuitul, de fapt ”galeria subterană” care a făcut acum Comisia Europeană să preseze obținerea unui răspuns din partea autorităților române privind ajutorul de stat pornit de la o ”platformă” inițială de 400 milioane euro.

Comisia Europeană cere anchetă de urgență

Însă toate părțile implicate ridică impasibile din umeri, ”ordinul pe unitate” fiind se pare că se așteaptă raportul Curții de Conturi. Numai că de acest control se ocupă tocmai Bogdan Stan, astfel că structurile informative alertate de la Bruxelles deja s-au pus serios pe lucru, pentru a nu fi surprinse din nou că ”s-a închis cercul” după ce este prea târziu. Și deja s-au strâns ”saci de documente”, pe care însă nu este încă momentul oportun să le publicăm… Dar care toate ridică aceleași câteva întrebări. Mai întâi, dacă CFR Marfă avea datorii la CFR Infrastructură și la ambele companii statul român era acționar majoritar, prin Ministerul Transporturilor, de ce nu s-a găsit o soluție transparentă de rezolvare la nivel guvernamental? Să zicem însă că opacitatea și dezinteresul meschin al funcționarilor publici aflați vremelnic la conducerea Ministerului Transporturilor au făcut ca factorii de decizie să nu își asume nicio responsabilitate. Astfel că CFR Infrastructură a început să execute CFR Marfă, după ce o banală decizie care ținea de managementul companiilor din MT a fost pasată direct judecătorului. Și de aici începe toată nebunia, prin care CFR Infrastructură a ajuns ”peste noapte” creditorul majoritar al CFR Marfă! Și prin care prima companie ba a preluat de la cea de –a doua active importante, ba datorii, în cele din urmă reducându-se astfel datoria CFR Marfă către ANAF. ANAF care a ”înghițit” și a avizat astfel toate operațiunile financiare prin care ”s-au dat jos banii” datorați. Și care a făcut în cele din urmă ca de la Bruxelles șefii Comisiei Europene să solicite explicit Guvernului de la București să recupereze de îndată barem cele 400 de milioane euro ”plimbate” prin acte între cele două companii ale aceluiași minister, sub ochii visători ai ANAF-ului. Și prin care s-au stins astfel tot felul de creanțe reciproce. Până și comisarilor europeni fiindu-le greu ce conducere poate avea statul român la CFR Marfă dacă aceștia nu reușesc să-și vândă singuri activele și să ia cele mai banale decizii manageriale.

”Alba-neagra” de-a licitațiile  

Numai că ”bomboana pe coliva” CFR Marfă pare să fi fost decizia cel puțin stranie prin care compania a fost aruncată direct ”în ghearele” concordatului preventiv, fără licitație sau orice alt procedeu transparent și legal de selecție! Conducerea CFR Marfă doar asumându-și oficial faptul că a ales CITR Filiala Ilfov SPRL pentru că este ”compania de casă”, cu care a mai lucrat în trecut! Dar poate descoperă în cele din urmă controlul Curții de Conturi în spatele căruia se află tot Bogdan Stan care o fi legătura atât de profundă  cu respectiva casă de insolvență, una de care se vorbește în șoaptă chiar și în birourile structurilor de securitate din ANAF… Cu toate că este greu să-i ceri așa ceva pe persoană fizică tocmai lui, ce-i drept… Așa că mai bine raportul pe care toată lumea îl așteaptă, de la Bruxelles la organele abilitate poate explică barem o altă măsură managerială halucinantă, de această dată a conducerii CFR Infrastructură.

Ce pasiv e ANAF ul când vine vorba de a da banii jos anumitor companii

Cea care are de luat bani, mulți bani, de la ”sora” CFR Marfă. Dar care îi cere penalitățile și o dă astfel tocmai pe aceasta afară din licitațiile privind transportul de marfă  pe calea ferată, clasând-o din start pe ultimul loc printre ofertanți! Și uite cum CFR Infrastructură refuză practic să își recupereze banii de la CFR Marfă, în timp ce astfel toate aceste licitații de sute de milioane de euro sunt câștigate pe bandă rulantă de favorizații operatori privați… Iar Gruia Stoica devine ”beneficiarul final” al contractelor pe care grupul său le încheie cu statul român, unul care își ”omoară” astfel propriile companii. Astfel că dacă Bogdan Stan nu grăbește prezentarea publică a raportului despre circuitul ”CFR Infrastructură – CFR Marfă – ANAF”, atunci riscă să-i ia fața raportul contrainformativ care deja atinge și alte subiecte sensibile precum ”Transilvania” sau GRAMPET”… Și care, doar așa, ”ca să se știe”, nu va fi contrasemnat de generalul Ciocîrlan, la sugestiile ”Anacondei” sau Ceraselei, oricât și-ar dori unii! Așa că spor la lucru Curții de Conturi, până ce nu este deja prea târziu și apare celălalt raport…

author avatar
Catalin Tache
6.205 afisari

11 COMENTARII

  1. Ce muiane au ăștia! Îți vine să-i calci cu trenul. Urâți cu spume, negri de jeg, emană neam prost și corupție.

  2. Dacă nu cerea Comisia Europeană avea cineva din țara curaj barem sa atingă acest caz?

  3. Aveți grija….gruia stoica e cu estul …li se rupe de Bruxelles….important e ce spune Moscova!!!!

  4. Pai barem sa i dea cu totul mică CFR Marfa lui gruia ca oricum tot el e jupânul acolo face ce vrea…doamne in ce țara trăim pe astia nu i mai întreabă nimeni cum fac licitațiile…când le fac

  5. @ CFR Infrastructură organizează și licitații pentru folosirea infrastructurii de cale ferată de către companiile de transport marfă, ? Opinați că toate companiile care folosesc infrastructura de cale ferată ar trebui să plătească același tarif la tonă/kilometru, pentru folosirea infrastructurii de cale ferată, ?

  6. cand a rupt cfr ul in atatea structuri a inceput si dezastrul si praduirea lui sistematica!!!daca M Tacher care a restrucurat si ridicat la vremea ei uk a regretat privatizarea transp cfr macar de acolo sa fi invatat ceva si sa l tina bun comun cum l a creeat rapsatul!!!!!!!!adica aducator de venituri la bugetofagi!!!!!

  7. @ Remarcați și că la autostrăzi, drumuri naționale, drumuri locale, alte categorii de drumuri, nu se licitează folosirea infrastructurii, ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger