AcasăDezvaluiriAncheteAvem documentul! Ordonanță de urgență pentru șefii ”FĂRĂ CONCURS” din MAI!

Avem documentul! Ordonanță de urgență pentru șefii ”FĂRĂ CONCURS” din MAI!

Șefii din MAI împuterniciți pe funcții rămîn pe poziții

Uite că este bun și COVID-ul ăsta de ceva, cel puțin pentru adevărații băieți deștepți ai sistemului. Cei care au pus deja sub nas premierului Ludovic Orban, spre semnare, un document care pur și simplu va agita și mai mult apele oricum tulburate de păstrarea pe funcții a ”nemuritorilor” aflați pe funcții de conducere în cam toate instituțiile de forță.

Șeful Jandarmeriei colonelul Enescu unul din marii beneficiari ai ordonanței

Este vorba despre ”Ordonanța de urgență privind instituirea unor măsuri pentru asigurarea resurselor umane necesare instituțiilor din cadrul sistemului național de apărare, ordine publică și securitate națională, unităților sanitare și serviciilor de asistență socială în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS – CoV -2”. Ordonanță prin care – prietenii știu de ce!- se pregătește un adevărat ”tun” de resurse umane la nivelul sistemului. Și anume ”înfigerea” pe funcții a ”aleșilor”sistemului, fără să mai conteze faptul că aceștia nu mai au dreptul!

E pe masa lui Orban!

Iar pentru a nu lăsa loc de nicio interpretare, publicăm integral conținutul ordonanței de urgență intrată în posesia noastră și pe care Ludovic Orban este împins de la spate să o semneze chiar în aceste zile.

” Ținând cont de riscurile la care sunt supuse efectivele instituțiilor din cadrul sistemului național de apărare, ordine publică și securitate națională, unităților sanitare și serviciilor de asistență socială în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS – CoV – 2,

pornind de la faptul că pe parcursul stării de urgență instituită din același considerente instituțiile menționate, potrivit Decretului nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României și Decretului nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, au avut posibilitatea încadrării fără concurs, pe durată determinată de 6 luni, de personal care să contribuie la îndeplinirea misiunilor specifice fiecărei instituții, se impune luarea de măsuri pentru asigurarea la același nivel a resurselor umane implicate,

văzând faptul că potrivit dispozițiilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, pe durata stării de alertă, în instituțiile și autoritățile publice se suspendă orice tip de concurs pentru ocuparea posturilor sau funcțiilor vacante, inclusiv a funcțiilor de conducere/comandă prevăzute a fi ocupate cu polițiști/cadre militare,

luând în considerare și faptul că, față de personalul încadrat în condițiile menționate, lipsa unor instrumente juridice care să permită menținerea în activitate a acestuia determină diminuarea capacității instituționale; totodată, în mod similar se impune a fi abordată și prelungirea împuternicirii pe funcții de conducere/comandă a polițiștilor/cadrelor militare din Ministerul Afacerilor Interne;

văzând că toate aceste aspecte vizează interesul public și pot constitui o vulnerabilitate a modului de acțiune a structurilor implicate, constituind situații de urgență, extraordinare, ce nu pot fi amânate fără riscul unor blocaje sau disfuncționalități instituționale,

în temeiul art. 114 alin. (4) din Constituția României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.

Art/ 1 – personalul din instituțiile din cadrul sistemului național de apărare, ordine publică și securitate națională, din unitățile sanitare și din serviciile de asistență socială angajat fără concurs în temeiul dispozițiilor art. 6 și 16 din anexa nr. 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României ori, după caz, a dispozițiilor art. 9 și 25 din anexa nr. 1 la decretul nr. 240/2020 privind prelungirea stării de urgență pe teritoriul României, poate fi menținut în activitate peste termenul pentru care a fost încadrat, pentru o durată corespunzătoare celei prevăzute la art. 27 alin. (1) din Legea nr. 55/2020  privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19.

Art. 2 – pe perioada stării de alertă instituită prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID – 19, prelungită în condițiile legii, prin derogare de la prevederile art. 27 alin. (1) din Legea nr. 360/2002 privind statutul polițistului , cu modificările și completările ulterioare, prelungirea împuternicirii pe funcții de conducere / comandă a polițiștilor/cadrelor militare din Ministerul Afacerilor Interne poate fi dispusă/menținută  pentru o perioadă determinată, ce nu poate depăși 30 de zile de la data încetării stării de alertă.

Prim – ministru, Ludovic Orban”.

author avatar
Catalin Tache
5.194 afisari

6 COMENTARII

  1. ABUZURI SI ILEGALITAI FATALE , CRIMINALE COMISE DE NAROZII POLITRUCI CU OCAZIA PROMOVARII IN FUNCTIE SI AVANSARII IN GRAD A PERSONALULUI MAI:
    Promovarea in functie precum si avansarea in grad profesional, in baza procedurilor statuate de bunul plac al unor factori cu putere discretionara de decizie sau de influenta din minister ori din afara acestuia (in mod preferential a personalului ce desfasoara activitati sau servicii colaterale celor de baza – operative si care trebuiau externalizate din sistem conform angajamentelor luate de autorităţile romane fata de cele europene) constituie cauze principale ce afecteaza atat independenta cat si integritatea profesionala.
    In acest mod s-a dezvoltat intens dependenta unor lucratori de factorii nocivi (politizare, traficul de influienta, santaj etc.) bunului mers al sistemului de ordine publica si a celui judiciar, iar camelionismul, obiedienta si clientelismul au devenit (sunt) stari de normalitate in cadrul relatiilor profesionale.
    Avansarea in grad, la „exceptional” fara just temei, cu usurinta, fara examene exigente si fara a se tine cont totdeauna de varsta si vechimea ori experienta in munca a personalului, a condus la situatia pardoxala ca, in cei 30 de ani parcursi dupa 1989, in randul efectivelor de cadre sa predomine nr. celor cu grade superioare.
    Aplicarea acestor proceduri discretionare a permis de asemenea avansarea in mod exceptional si fara scrupule a unor agenti sau subofiteri la grade de ofiter, inclusiv de chestor ceea ce a determinat mentinerea submediocritatii in sistem precum si realizarea de contraperformante in munca operativa specifica, definite de critici ca rezultate caracteristice ori specifice unui sistem neperformant.
    Tot in cei 30 ani de „democratie originala” nu a fost dat publicitatii nici un caz de avansare (FARA NUMAR) in grad profesional, de general sau chestor pentru fapte remarcabile (de eroism ori in domeniul stiintei) ori pentru vreo lovitura (grea sau usoara) data marii infractionalitatii ori rezolvarii unor situatii de criza a sistemului.
    Scopul multor doritori de a obtine gradul de general (chestor) la cerere a fost fie sa-si prelungeasca sederea in activitate (pentru a asigura spatele unor afaceri necurate) fie pentru a-si crea anumite imunitati (anchetarea sa fie de competenta instantei superioare) in cazul in care abuzurile si ilegalitatile lor ar putea fi descoperite.
    De asemenea au fost avansati la exceptional (FARA LIMITA) din diverse interese neligitime, in detrimentul celor merituosi sau profesionistilor cu rezultate, cadre care nu au nimic comun cu munca operativa, acestea activand in structurile, de asigurare tehnico-materiala si financiara, in domeniile serviciilor publice administrative, eliberari permise si inmatriculari auto, pasapoarte, evidenta populatiei si cultural-sportive sau artistice, care de multe ori prin comportamentul lor necorespunzator in public au adus prejudicii grave imaginii si autoritatii institutiei politiei.
    Categoriile de personal mentionate, din domeniile serviciilor publice administrative sunt purtatori abuzivi de uniforme si grade profesionale destinate celor cu statut special si afecteaza grav munca operativa slabind in acelasi timp autoritatea judiciaristilor si proximistilor din Politia Nationala.
    Ocuparea functiilor manageriale pe baza altor criterii decat cele de competenta, integritate si moralitate a condus in multe situatii la compromiterea actului de conducere si a celui decizional precum si la cresterea apetitului semidoctilor de a accede in posturi managerile.
    Astfel in multe cazuri exercitarea functiei de conducere este similara cu manifestarea unor atitudini de „caprarie specifice societatii de tip retro a epocii de aur” fata de subordonati sau cu cosmetizarea raportarilor excesive de situatii eronate ori de date statistice aberante.
    In alte situatii aportul mangerial „al conducatorilor de paie” consta doar in corectari banale de natura morfologica si gramaticala sau completari cu sinonime a materialelor de lucru din care unele sunt umplutura pentru a justifica sarcinile de serviciu fictive ale „pilosilor”.
    Multi asa zisi manageri din structurile centrale sau operative indeplineasc doar rolul unor curele de transmisie sau cozi de topor ce contribuie la banalizarea actului managerial ori disolutia autoritatii structurilor.
    Starea de fapt existenta in sistem datorata conditiilor favorabile nefiresti mentionate, au oferit posibilitatea de a se forta in mod nejustificat infiintarea a tot mai multe functii de conducere si drept urmare in structurile interne au fost create foarte multe forme (organizatorice) fara fond, ceea ce a determinat cresterea in mod daunator a proportiei functiilor platite pentru manageriat si auxiliare in totalul posturilor. Situatia descrisa a condus la sporirea cheltuielilor inutile de resurse, iar starea de fapt negativa afecteaza atat eficienta rezolvarii problemelor operative cat si procesul de descentralizare a activitatii sistemului.
    Folosirea unor astfel de proceduri discretionare, neprincipiale, aberante de promovare in cariera ori de a forma inalti functionari publici a redus in mod categoric posibilitatea elaborarii de decizii pertinente ori de politici publice adecvate, care sa conduca la performarea sistemului de ordine si siguranta publica.
    In ultimii 30 de ani s-a promovat o politica de cadre interna ce a incurajat goana dupa functii de conducere si sporirea nr. acestora in detrimentul specializarii personalului pe diferite domenii si linii de munca specifice sistemului si care presupune un singur sens al evolutiei (ireversibile) in cariera spre cote superioare pana la un nivel de competenta pe care il poate atinge(dovedi) fiecare dupa pregatirea si capacitatile sale intelectuale ceea ce ofera si un cadru de stabilitate salariala personala ridicata dar si pe post.
    Asemenea deficiente au generat multe anomalii (chiar daca se spune ca functia bate gradul, avansarea in grad, in multe cazuri fara noima si promovarea in functie pe alte criterii decat cele de competenta), care au indus sistemului de ordine si siguranta publica mult regres, obtinandu-se rezultate mediocre (submediocre) si a instituit in cariera profesionala a multora (unii chiar nevinovati care puteau constitui corpuri de elita) trasee cu multe urcusuri si coborisuri de tip dinti de fierastrau in locul unor evolutii ascendente de tip plan inclinat cu unghi constant sau variabil in sens pozitiv.
    Ponderea celor cu functii si grade superioare in randul efectivelor este foarte mare si are consecinte negative atat in detrimentul muncii de conducere, conceptie cat si al celei de executie, toate acestea au fost posibile datorita dezvoltarii unui sistem clientelar (coruptibil), care a permis oricarui factor de decizie mai ales din societatea politica sa dispuna cu privire la ocuparea oricand si de catre oricine a unei functii publice (mai ales de conducere) bineinteles cu achitarea obligatiilor impuse (destul de insemnate si periculoase) care au constat in bani, bunuri de mare valoare ori alte favoruri sau amenintari-santajari.
    Neajunsurile mentionate sunt determinante din cauza perpetuarii si mentinerii procesului de cameleonizare politica a functionarilor publici cu statut special si slabirea eficientei sistemului ceea ce se reflecta in final in cresterea nesigurantei publice a cetatenilor si banalizarea actului de justitie.

  2. Pentru cresterea obiectivitatii promovarii in functie, avansarii in grad si acordarii de distinctii si medalii este necesar eficientizarea procedurilor si tehnicilor utilizate in prezent, astfel:
    – Numarul functiilor cu grade mari de ofiter sau subofiter(agenti) inclusiv cu gradul de general (chestor), prevazute in statele de organizare din structura sistemului trebuie sa fie riguros renormate (tinand cont de anumite ponderi si alogoritmi) pentru a se pune bazele unor grile care sa permita o dispersie piramidala corespunzatoare responsabilitatilor impuse de anumite capacitati intelectuale si standarde ce pot asigura o eficienta sporita in plan managerial si operativ dar si in ceea ce priveste folosirea resurselor.
    Avansarea la gradul de general (chestor) sa se faca de asemenea in conditii de o inalta exigenta intelectuala si profesionala, astfel:
    – dupa implinirea virstei de 45 de ani cand ofiterul are acumulata suficienta experienta [exceptie facind cei care au rezultate remarcabile in activitatea profesionala (incriminarea crimei organizate sau faptelor coruptie care reclama riscuri mari) si virsta de peste 35 de ani];
    – cu recomandare din partea SINDICATULUI si al Corpului de Generali in randul carora doreste sa activeze care se poate obtine doar prin vot cu o majoritate calificata de 75%;
    – cu avizul CSAT;
    – numai dupa elaborarea unei lucrari stiintifice importante si de inalta tinuta realizata intr-un domeniu si cu subiect specific sistemului;
    – in urma absolvirii examenului dat, in baza unei bibliografii, in fata unei comisii
    formata din 9 membrii proveniti din institutii fundamentale ale statului (Academia Romana, Curtea Constitutionala, Inalta Curte de Casatie si Justitie, OSIM, Sindicatul Politistilor, Academia de Politie, Comandament de Arma, etc.).
    – Acordarea diferitelor distinctii si medalii de merit sa se faca cu mai mult discernamint, pe criterii de excelenta si in baza unor documentari cat mai laborioase.
    – Pentru cresterea prestigiului, credibilitatii si eficientei institutiilor din structura sistemului de ordine si siguranta publica Poliţia Romana, Jandarmeria Romana si I.G.S.U. este necesar ca procedura desemnarii sefilor acestora institutii sa se faca pe baza unei selectii din mai multe candidaturi depuse pentru aceeasi functie si pentru un mandat bine delimitat de 4 sau 5 ani.
    Dupa avizul primit de la C.S.A.T. si o mediatizare (dezbatere publica) corespunzatoare, prin vot Parlamentar sa se decida in functie de valoarea strategiei manageriale expuse de fiecare candidat, cea mai valoroasa si merituoasa persoana pentru ocuparea funcţiei vacante sau vizate. Eliberarea acestora din functie sa se faca numai la sfarsitul mandatului, iar cand situatia o impune mai devreme din diferite motive imputabile sefilor sa se decida tot prin vot parlamentar.
    – In vederea eliminarii unor situatii de contestare a rezultatelor, comisiile de examinare pentru promovari in functii publice sau in grade profesionale trebuie sa aiba in componenta lor in mod obligatoriu ca membru pe linga specialisti cu responsabilitati profesionale in domeniu respectiv si un JUDECATOR de CONTENCIOS ADMINISTRATIV, cu competenta teritoriala pe raza caruia isi are sediul institutia Sistemului de Ordine si Siguranta Publica pentru a veghea la respectarea legalitatii procedurii si nu numai.

  3. Daca nu se vor intreprinde, pe baze stiintifice si obiective, un minim de masuri pentru reducerea riscurilor si vulnerabilitatilor care afecteaza independenta, integritatea si competenta profesionala a lucratorilor din structurile M. A. I., iar restructurarea se va amana sau nu va avea la baza rezultatele unui AUDIT EXTERN de SISTEM atunci cu siguranta intr-un termen scurt SISTEMUL DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA va SUCOMBA, generand efecte perverse deosebit de grave pentru existenta STATULUI de DREPT in Romania, ca si alte subsisteme (invatamant, sanatate, agricultura etc) ale sisitemului nostru social, deformate in numele reformei sau tranzitiei dupa “pareri savante” care au avut si au ca scop satisfacerea unor interese nelegitime de grup sau individuale.

  4. @ Ce păreri aveți și despre faptul că pnl-iștii, psd-iștii, Tăriceanu ,Băsescu se declară în mod public, și unii și ceilalți, nemulțumiți de activitatea celorlalți , ? Sunteți de părere că modul cum este distribuită subvenția pentru partidele politice provoacă nemulțumiri printre politicieni, ?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger