AcasăDezvaluiriAncheteAvem decretele de avansare la secret: 13 noi generali la SIE!

Avem decretele de avansare la secret: 13 noi generali la SIE!

Nu a trecut decât o zi de când dezvăluiam ”strania coincidență” prin care președintele Klaus Iohannis acorda nu mai puțin de noi opt stele de generali pentru Serviciul de Telecomunicații Speciale care la rândul său tocmai anunța implementarea unei noi aplicații pentru alegerile de la 6 decembrie. Totul în cadrul unei operațiuni cel puțin controversate în plină pandemie, când românii cad unul câte unul pradă COVID-ului. Însă grija cea mare a președintelui Klaus Iohannis, pe lângă apelurile deja deșănțate de a se merge la vot cu orice risc, a fost să se pună încă o dată bine cu sistemul.

A plouat cu stele peste agenții secreți

Astfel că șeful statului s-a așezat la birou și a semnat ”ca la xerox” nu mai puțin de 48 de decrete prezidențiale prin care acorda tot atâtea stele de chestori și generali pentru 1 Decembrie. Dintre care, așa după cum spuneam, opt doar pentru Serviciul de Telecomunicații Speciale care va asigura imparțialitatea alegerilor. Asta în timp ce civilii se chinuie încă neputincioși, zile întregi, ca să poată lua legătura cu Direcția de Sănătate Publică. DSP a cărei ”disponibilitate” recent evidențiată de către președintele Iohannis o fi ea una sublimă, dar lipsește cu desăvârșire. Numai că printre cei 48 de ”aleși” din Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul de Protecție și Pază și mai ales Serviciul de Telecomunicații Speciale nu se numără și noii generali din cadrul altor structuri informative avansați la gradul de generali prin decrete prezidențiale la secret! Dar care iată însă că până la urmă au intrat totuși în posesia noastră, până și membri de la cel mai înalt nivel al sistemului fiind totuși siderați cum deși România nu se află, cel puțin oficial vorbind, angrenată în vreun război internațional pe viață și pe moarte, la Serviciul de Informații Externe tocmai ce au mai fost făcuți încă 13 generali! Nu mai puțin de 13!

Dacă Despescu are patru stele de ce să nu aibă și Bălan trei

Adică s-a atins astfel un nou record absolut al avansărilor la gradul de general, acordate prin decrete prezidențiale ținute la secret, pe timp de pace!

1.691 generali la 73.000 de militari!

Și uite cum, după cum arată ultimele calcule ale inițiaților sistemului, în anul de grație 2020, România a ajuns să aibă nu mai puțin de 1.691 de generali! În condițiile în care Armata Română dispune de doar 73.000 de militari activi! Și dacă este să scădem și gradele superioare din această ecuație cel puțin șocantă pentru un stat membru al Uniunii Europene și care nu se află în război aproape că vom ajunge să avem o paritate deplină între generali, chestori, colonei și militarii profesioniști! Cu toate că, într-adevăr, mai nou ”grosul” generalilor nu provine neapărat din rândurile Ministerului Apărării Naționale, ci de la alte ministere de forță sau servicii secrete! Acolo unde situația chiar că pare cu totul scăpată de sub control, mai ales dacă ne referim aici la Serviciul de Telecomunicații Speciale și, mai nou, Serviciul de Informații Externe.

Prea mulți generali! Prea multe stele!

Acum, normal că nici nu mai are rost să facem referire la alte timpuri, când ofițerii trebuiau să treacă prin războaie mondiale sau să fie răniți în urma unor fapte de vitejie pe câmpurile de luptă și tot nu îndrăzneau nici măcar să spere la primirea gradului de general.

Geme sistemul de generali și chestori

Sau chiar la ceea ce se întâmplă și în prezent în alte state membre ale Uniunii Europene sau ale Alianței Nord – Atlantice, acolo unde raportul generali – restul ofițerilor a rămas totuși unul extrem de echimibrat. Ceea ce și explică de altfel în bună măsură prestigiul de care se bucură un general în aceste țări. La noi însă, cu 1.691 de generali la 73.000 de militari, chiar că nu prea mai are rost să sperăm la păstrarea unei calități umane sau profesionale deosebită pentru toți aceștia. Cealaltă problemă fiind nu doar că avem prea mulți generali și chestori, dar și că aceștia au prea multe stele! Cel mai relevant exemplu fiind cel al chestorului cu patru stele Bogdan Despescu. Fără însă ca să poată cineva din Ministerul Afacerilor Interne să lege cele patru stele de cine știe ce fapte de arme cu adevărat deosebite! Și poate cel mult de scandaluri precum cel al polițistului pedofil sau cel al plagiatului.

Pupat Piața Independenței!

Desigur însă că ținând cont de afinitatea șefului statului pentru generalul de acum cu trei stele Ionel Sorin Bălan, pe care de altfel l-a și adus special de la Sibiu ca să îi predea conducerea Serviciului de Telecomunicații Speciale, situația de aici ar mai fi oarecum de înțeles. Pe lângă trecerea pe care Bălan, identificat mai nou drept ”omul președintelui” din sistem, o oarecare influență putând avea totuși și aplicația ”BLOCKCHAIN”, cea pe care STS-ul a terminat-o de implementat tocmai acum, în aceeași zi cu cele opt decrete semnate de Klaus Iohannis. Și cu doar câteva zile înainte de 6 decembrie… În schimb, cu totul altfel stă situația la Serviciul de Informații Externe. Mai ales că doar timorarea de ultimă oră a lui Daniel Motreanu a făcut ca acesta să nu fie numit noul șef al SIE și astfel Gabriel Vlase să rămână pe poziție în fruntea serviciului. Numai că, mai mult sau mai puțin surprinzător, iată că se pare că s-a ”pupat Piața Independenței” și aici… Altfel fiind greu de explicat de ce tocmai la SIE s-a înregistrat recordul absolut de avansări la gradul de general dintre toate celelalte servicii secrete…

author avatar
Catalin Tache
5.783 afisari

30 COMENTARII

  1. Avem un general la 45 de cadre angajate la mapn, mai si MAE. Suntem de rasul curcilor. Dar singura care mai avea incredere populația, in afara de biserica, era armata. Pas cu pas, desființăm si biserica si armata, de cand exista pământul, nu am vazut un conducator care sa isi urască supuși, cum urăște Johannis, romanii. Iar dobitoacele astea de romani, il Votează

    • ”Dobitoacele astea ” de mancurti care te-au zamislisit regreta amarnic ca n-a aruncat in Nistru un asemenea exemplar capcaun . Poate iti ardem si niste cristosi si dumnezei sa nu mai mananci kkt din Tiraspol la adresa romanilor , zdreanta infiltrata in presa romaneasca . SIKTIR , HOITULE !

    • Raionul m-a aprovizionat si m-a insarcinat sa mai halesc doua galeti cu kkt , am servit deja doua polonice ochi , unul la 19:15 si unul la 20:08 . NU SUNT ROMAN , SUNT SIFILITICUL TROLL PROVOCATOR CONSTANTIN MOLDOVEAN TIRASPOL ZIS KOSTEA SUGIUK , rusinea propagandei staliniste in National !

  2. ”Dobitoacele astea ” de mancurti care te-au zamislisit regreta amarnic ca n-a aruncat in Nistru un asemenea exemplar capcaun . Poate iti ardem si niste cristosi si dumnezei sa nu mai mananci kkt din Tiraspol la adresa romanilor , zdreanta infiltrata in presa romaneasca . SIKTIR , HOITULE !

  3. ”Dobitoacele astea ” de mancurti care te-au zamislisit regreta amarnic ca n-a aruncat in Nistru un asemenea exemplar capcaun . Poate iti ardem si niste cristosi si dumnezei sa nu mai mananci kkt din Tiraspol la adresa romanilor , zdreanta infiltrata in presa romaneasca . SIKTIR , HOITULE !

    • Io sunt psihopatul care halesc kkt in National de pe malul stang al Nistrului , m-am kkt la semnal daca pun ROMANII labuta pe mine , sa vezi ce dobitoace de pumni imi dau in mufa turtita , merit spanzurat de limba de bou mancurt !

      • Tu ești o unealtă infectă si un psihopat,stai tot timpul pe aici si postezi,nu reușești nimic,șezi blînd lighioaie hidoasă că lumea tot va intra sa citeasca comentariile.
        Mananca ce ti place tie cel mai mult …ca nu vei reusi sa l decredibilizezi pe Take si nici ziarul National.
        Deja s au obișnuit oamenii cu tine,nu te mai citește nimeni apatridule steril.
        La multi ani tuturor romanilor!!!

  4. Ce bine vor arăta la defilare regimentele de generali.soldati vor sta în tribună să-i aplaude.
    Suprarealism de stat.

  5. & Iohannis insistă să guverneze liberalii și armata că au datorii istorice de achitat după „restituirea proprietăților confiscate de comuniști”, ?

  6. NU SUNT ROMAN , SUNT TROLL-ul IDIOT MANCATOR DE KKT CONSTANTIN MOLDOVEAN TIRASPOL , O LICHEA BOSCHETARA CARE POSTEAZA INSTRUCTIUNILE RAIONULUI PENTRU 3 COPEICI POSTAREA . ROMANII n-au nimic cu Tache , mie imi umfla sistematic falcile si rozeta pentru ca sunt un agent provocator ordinar ce postez verzi si uscate si-mi bag botu unde nu-mi fierbe oala . Lumea nu s-a obisnuit cu mine , se roaga la redactie sa -mi taie macaroana si sa incetez sa mai halesc kkt din Transnistria despre problemele interne ale ROMANILOR . Injur institutiile , guvernul Romaniei si presedintele Romaniei conform instructiunilor si ma kak si-n drum urandu-le la multi ani , asta sunt , am ramas repetent pe Savuskina 55 si m-au repartizat mancator de kkt pe National !

  7. Sa faci pe Mamuka ta kk,ca tare psihopat te o facut deșeule.Sa putrezesti in kk al tau,sa te manance viermii balegă ce esti! Duce a te ai dupa Lebed!Nici macar o copeica nu faci libidinosule!

    • Ai tupeu , vierme baligos stalinist , esti primul la injuraturi si te alegi cu falcile si rozeta umfate , troll de kkt ordinar !

      • Bai ordinarule, slugoi in putrefacție mars cu hitleristul tău,dispareti si nu va mai intoarceti niciodată!Tupeu ai tu măi janghinosule,vezi ti de șleatca ta si lasa ne în pace!

        • Hait , esti de capul tau pe National si vrei sa te lasam in pace sa faci romanii dobitoci ? Troll-ul mancurt mancator de kkt Constantin Moldovean Tiraspol ( Kostea Sugiuk ) , a intrat in casa noastra romaneasca si se caca pe canapeaua din sufragerie considerandu-se proprietar . Ba , dihorule stalinist , iar te alegi cu falcile umflate ca la hamsteri si cu rozeta franjuri , ordinarule ! SIKTIR , HOITULE !

  8. La multi ani, Romania! Chiar daca populatia care ocupa teritoriul tau este bantuita azi de lasitate, ura viscerala, zdrentuita si umilita de bestii alogene(iohanis/orbaniste), batuta si amendata de oligofreni in uniforme, decimata mental de eroii medici politruci, tu Romanie ai sa iesi cu bine si din asta; cu cei cativa romani care or mai fi ramas cu suflet limpede, cu demnitate, cu ratiune, cu dragoste de slova romaneasca.
    „Toți oamenii se nasc să ajungă Sfinți. Altfel, Dumezeu ar fi cinic!” (parintele Valerian)
    Ca multi se pierd, draga Romanie, in pustia satanei, sa nu te sperie. Raman destui sa-ti duca numele pe mai departe.

  9. DUPA 1989 SUNT COMISE GRAVE ABUZURI CU OCAZIA PROMOVARII IN FUNCTIE SI AVANSARII IN GRAD:
    Promovarea in functie precum si avansarea in grad profesional, in baza procedurilor statuate de bunul plac al unor factori cu putere discretionara de decizie sau de influenta din minister ori din afara acestuia (in mod preferential a personalului ce desfasoara activitati sau servicii colaterale celor de baza – operative si care trebuiau externalizate din sistem conform angajamentelor luate de autorităţile romane fata de cele europene) constituie cauze principale ce afecteaza atat independenta cat si integritatea profesionala.
    In acest mod s-a dezvoltat intens dependenta unor lucratori de factorii nocivi (politizare, traficul de influienta, santaj etc.) bunului mers al sistemului de ordine publica si a celui judiciar, iar camelionismul, obiedienta si clientelismul au devenit (sunt) stari de normalitate in cadrul relatiilor profesionale.
    Avansarea in grad, la „exceptional” fara just temei, cu usurinta, fara examene exigente si fara a se tine cont totdeauna de varsta si vechimea ori experienta in munca a personalului, a condus la situatia pardoxala ca, in cei 30 de ani parcursi dupa 1989, in randul efectivelor de cadre sa predomine nr. celor cu grade superioare.
    Aplicarea acestor proceduri discretionare a permis de asemenea avansarea in mod exceptional si fara scrupule a unor agenti sau subofiteri la grade de ofiter, inclusiv de chestor ceea ce a determinat mentinerea submediocritatii in sistem precum si realizarea de contraperformante in munca operativa specifica, definite de critici ca rezultate caracteristice ori specifice unui sistem neperformant.
    Tot in cei 30 ani de „democratie originala” nu a fost dat publicitatii nici un caz de avansare (FARA NUMAR) in grad profesional, de general sau chestor pentru fapte remarcabile (de eroism ori in domeniul stiintei) ori pentru vreo lovitura (grea sau usoara) data marii infractionalitatii ori rezolvarii unor situatii de criza a sistemului.
    Scopul multor doritori de a obtine gradul de general (chestor) la cerere a fost fie sa-si prelungeasca sederea in activitate (pentru a asigura spatele unor afaceri necurate) fie pentru a-si crea anumite imunitati (anchetarea sa fie de competenta instantei superioare) in cazul in care abuzurile si ilegalitatile lor ar putea fi descoperite.
    De asemenea au fost avansati la exceptional (FARA LIMITA) din diverse interese neligitime, in detrimentul celor merituosi sau profesionistilor cu rezultate, cadre care nu au nimic comun cu munca operativa, acestea activand in structurile, de asigurare tehnico-materiala si financiara, in domeniile serviciilor publice administrative, eliberari permise si inmatriculari auto, pasapoarte, evidenta populatiei si cultural-sportive sau artistice, care de multe ori prin comportamentul lor necorespunzator in public au adus prejudicii grave imaginii si autoritatii institutiei politiei.
    Categoriile de personal mentionate, din domeniile serviciilor publice administrative sunt purtatori abuzivi de uniforme si grade profesionale destinate celor cu statut special si afecteaza grav munca operativa slabind in acelasi timp autoritatea judiciaristilor si proximistilor din Politia Nationala.
    Ocuparea functiilor manageriale pe baza altor criterii decat cele de competenta, integritate si moralitate a condus in multe situatii la compromiterea actului de conducere si a celui decizional precum si la cresterea apetitului semidoctilor de a accede in posturi managerile.
    Astfel in multe cazuri exercitarea functiei de conducere este similara cu manifestarea unor atitudini de „caprarie specifice societatii de tip retro a epocii de aur” fata de subordonati sau cu cosmetizarea raportarilor excesive de situatii eronate ori de date statistice aberante.
    In alte situatii aportul mangerial „al conducatorilor de paie” consta doar in corectari banale de natura morfologica si gramaticala sau completari cu sinonime a materialelor de lucru din care unele sunt umplutura pentru a justifica sarcinile de serviciu fictive ale „pilosilor”.
    Multi asa zisi manageri din structurile centrale sau operative indeplineasc doar rolul unor curele de transmisie sau cozi de topor ce contribuie la banalizarea actului managerial ori disolutia autoritatii structurilor.
    Starea de fapt existenta in sistem datorata conditiilor favorabile nefiresti mentionate, au oferit posibilitatea de a se forta in mod nejustificat infiintarea a tot mai multe functii de conducere si drept urmare in structurile interne au fost create foarte multe forme (organizatorice) fara fond, ceea ce a determinat cresterea in mod daunator a proportiei functiilor platite pentru manageriat si auxiliare in totalul posturilor. Situatia descrisa a condus la sporirea cheltuielilor inutile de resurse, iar starea de fapt negativa afecteaza atat eficienta rezolvarii problemelor operative cat si procesul de descentralizare a activitatii sistemului.
    Folosirea unor astfel de proceduri discretionare, neprincipiale, aberante de promovare in cariera ori de a forma inalti functionari publici a redus in mod categoric posibilitatea elaborarii de decizii pertinente ori de politici publice adecvate, care sa conduca la performarea sistemului de ordine si siguranta publica.
    In ultimii 30 de ani s-a promovat o politica de cadre ce a incurajat goana dupa functii de conducere si sporirea nr. acestora in detrimentul specializarii personalului pe diferite domenii si linii de munca specifice sistemului si care presupune un singur sens al evolutiei (ireversibile) in cariera spre cote superioare pana la un nivel de competenta pe care il poate atinge(dovedi) fiecare dupa pregatirea si capacitatile sale intelectuale ceea ce ofera si un cadru de stabilitate salariala personala ridicata dar si pe post.
    Asemenea deficiente au generat multe anomalii (chiar daca se spune ca functia bate gradul, avansarea in grad, in multe cazuri fara noima si promovarea in functie pe alte criterii decat cele de competenta), care au indus sistemului de ordine si siguranta publica mult regres, obtinandu-se rezultate mediocre (submediocre) si a instituit in cariera profesionala a multora (unii chiar nevinovati care puteau constitui corpuri de elita) trasee cu multe urcusuri si coborisuri de tip dinti de fierastrau in locul unor evolutii ascendente de tip plan inclinat cu unghi constant sau variabil in sens pozitiv.
    Ponderea celor cu functii si grade superioare in randul efectivelor este foarte mare si are consecinte negative atat in detrimentul muncii de conducere, conceptie cat si al celei de executie, toate acestea au fost posibile datorita dezvoltarii unui sistem clientelar (coruptibil), care a permis oricarui factor de decizie mai ales din societatea politica sa dispuna cu privire la ocuparea oricand si de catre oricine a unei functii publice (mai ales de conducere) bineinteles cu achitarea obligatiilor impuse (destul de insemnate si periculoase) care au constat in bani, bunuri de mare valoare ori alte favoruri sau amenintari-santajari.
    Neajunsurile mentionate sunt determinante din cauza perpetuarii si mentinerii procesului de cameleonizare politica a militarilor si functionarilor publici cu statut special si slabirea eficientei structurilor in cauza ceea ce se reflecta in final in cresterea nesigurantei tarii si publice a cetatenilor precum si banalizarea actului de justitie.
    Pentru cresterea obiectivitatii promovarii in functie, avansarii in grad si acordarii de distinctii si medalii este necesar eficientizarea procedurilor si tehnicilor utilizate in prezent, astfel:
    – Numarul functiilor cu grade mari de ofiter sau subofiter(agenti) inclusiv cu gradul de general (chestor), prevazute in statele de organizare din structura sistemului trebuie sa fie riguros renormate (tinand cont de anumite ponderi si alogoritmi) pentru a se pune bazele unor grile care sa permita o dispersie piramidala corespunzatoare responsabilitatilor impuse de anumite capacitati intelectuale si standarde ce pot asigura o eficienta sporita in plan managerial si operativ dar si in ceea ce priveste folosirea resurselor.
    Avansarea la gradul de general (chestor) sa se faca de asemenea in conditii de o inalta exigenta intelectuala si profesionala, astfel:
    – dupa implinirea virstei de 45 de ani cand ofiterul are acumulata suficienta experienta [exceptie facind cei care au rezultate remarcabile in activitatea profesionala (incriminarea crimei organizate sau faptelor coruptie care reclama riscuri mari) si virsta de peste 35 de ani];
    – cu recomandare din partea SINDICATULUI si respectiv al Corpului de Generali in randul carora doreste sa activeze care se poate obtine doar prin vot cu o majoritate calificata de 75%;
    – cu avizul CSAT;
    – numai dupa elaborarea unei lucrari stiintifice importante si de inalta tinuta realizata intr-un domeniu si cu subiect specific sistemului;
    – in urma absolvirii examenului dat, in baza unei bibliografii, in fata unei comisii formata din 9 membrii proveniti din institutii fundamentale ale statului (Academia Romana, Curtea Constitutionala, Inalta Curte de Casatie si Justitie, OSIM, Sindicatul Politistilor, Academia de Politie, Comandament de Arma, etc.).
    – Acordarea diferitelor distinctii si medalii de merit sa se faca cu mai mult discernamint, pe criterii de excelenta si in baza unor documentari cat mai laborioase.
    – Pentru cresterea prestigiului, credibilitatii si eficientei institutiilor din structura sistemului de ordine si siguranta publica Poliţia Romana, Jandarmeria Romana si I.G.S.U. este necesar ca procedura desemnarii sefilor acestora institutii sa se faca pe baza unei selectii din mai multe candidaturi depuse pentru aceeasi functie si pentru un mandat bine delimitat de 4 sau 5 ani.
    Dupa avizul primit de la C.S.A.T. si o mediatizare (dezbatere publica) corespunzatoare, prin vot Parlamentar sa se decida in functie de valoarea strategiei manageriale expuse de fiecare candidat, cea mai valoroasa si merituoasa persoana pentru ocuparea funcţiei vacante sau vizate. Eliberarea acestora din functie sa se faca numai la sfarsitul mandatului, iar cand situatia o impune mai devreme din diferite motive imputabile sefilor sa se decida tot prin vot parlamentar.
    – In vederea eliminarii unor situatii de contestare a rezultatelor, comisiile de examinare pentru promovari in functii publice sau in grade profesionale trebuie sa aiba in componenta lor in mod obligatoriu ca membru pe linga specialisti cu responsabilitati profesionale in domeniu respectiv si un JUDECATOR de CONTENCIOS ADMINISTRATIV, cu competenta teritoriala pe raza caruia isi are sediul institutia Sistemului de Ordine si Siguranta Publica pentru a veghea la respectarea legalitatii procedurii si nu numai.

  10. Sugiuk lepros nenorocit care nu ai ce face decat sa infuleci kk pe Național, marș în hazna urdurosule cu cine te a facut,ca tare cretin ai ieșit.Toti care postati sau va dati ca postati din „Tiraspol” sunteti niste fecale,hoituri in descompunere.Mai lasa dracu atitudinea asta de sluga imputită.Afisezi o tehnică subversivă ieftină si primitivă ca tine paduchiosule!Mergi si posteaza-scrie la Comisarul.ro ordinarule!

  11. Ai terminat lucrarea cu behaieli in pozitia capra in boschetii din spatele garii Tiraspol si acum regurgitezi si-ti repari fasna ?

  12. Al dracu Sugiuk, nu te plictisești catar pervers,imatur si pedofil.O cauți, ai s o găsești.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger