AcasăDezvaluiriAncheteA inceput Anul Maimutei Antifrauda!

A inceput Anul Maimutei Antifrauda!

Performanta greu de atins a ANAF-ului, institutie care a reusit ca in ianuarie 2016 sa aduca la bugetul statului cu nu mai putin de 20 la suta in plus fata de suma incasata in prima luna a anului trecut. Iar aceasta suplimentare deloc neglijabila arata ca fiscalizarea din Romania nu doar ca este pe un trend ascendent, dar si ca, dupa unele convulsii inerente, piata s-a conformat noilor cerinte ale Fiscului din Romania. Ceea ce inseamna, in fond, ca situatia tinde sa se normalizeze, fapt care nu poate decat sa bucure pe toata lumea, cu exceptia celor care isi construisera adevarate imperii financiare din ocolirea platilor catre stat.

Antifrauda va angaja alte cateva sute de noi inspectori

In acest timp insa, odata cu intrarea in „Anul maimutei” dupa calendarul chinezesc, tocmai s-a deschis si o noua serie de angajari pe banda rulanta la Directia Antifrauda. Care, desi are deja statutul unei organigrame umflate cu pompa, va beneficia pe urmatorul an de o noua „explozie” a organigramei, una si asa prea stufoasa. Drept urmare, alte cateva sute de norocosi, cel putin din punct de vedere financiar, daca este sa ne luam dupa lefurile frumusele pe care le vor primi, vor ingrosa randurile inspectorilor antifrauda. Pretextul este preluarea activitatii de trafic-control de catre Antifrauda, in incercarea de a da odata de pamant cu atotputernica mafie a legumelor si fructelor. Toate bune si frumoase, numai ca initiatii sistemului se intreaba deja ce se va intampla cu miile de inspectori ai ANAF cand structura va disparea, inevitabil, in cel mult trei- patru ani, in urma absorbtiei „fisei postului” de catre alte directii din cadrul ANAF, asa cum o arata planurile globale de reformare a institutiei.

Creste ca Fat Frumos

In ritmul acesta, cat de curand, va trebui sa se faca parcari gigantice speciale pentru autoturismele cu girofar ale Antifraudei, a caror vanzoleala pe strazile marilor orase este mai ceva decat cea a Ambulantelor. Pentru ca Directia Antifrauda, desi a fost infiintata cu putina vreme in urma, pare o rasfatata a tuturor celor care aloca fonduri suplimentare, ea cunoscand deja cateva valuri succesive de angajari masive. Iar aceasta minune se petrece in timp ce in alte institutii ale statului nu se aproba nici macar „plombarea” posturilor deficitare. In schimb, la Antifrauda, atunci cand se organizeaza concursuri, posturile pise la dispozitie sunt numai cu sutele. Este si cazul  noii operatiuni de angajare a altor cateva sute de inspectori, care ar trebui sa fie dirijati de urgenta catre preluarea operatiunilor de trafic-control, pentru diminuarea evaziunii fiscale in domeniul comertului cu legume-fructe, dar si in alte zone de activitate cu risc crescut. Sa fie primiti si acestia, nimic de zis, merita chiar sa le uram mult succes in activitate viitorilor inspectori, dar, totusi, in urma acestor angajari masive persista cateva mari intrebari.

Misterul detasatilor

Dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, in isteria angajarilor desantate, au patruns in sistem, via Directia Antifrauda, si multe persoane al caror trecut profesional face greu de explicat ce i-a recomandat sa ajunga inspectori in combaterea evaziunii fiscale. Este vorba despre actuali inspectori care au fost angajati la Antifrauda dupa ce au lucrat ca padurari sau chiar preoti! Desigur, pe toti acestia i-au atras lefurile mai mult decat frumusele de aici, care sunt mult deasupra plafoanelor altor institutii de stat. Pentru ca, de exemplu, in ziua de astazi, este indiscutabil cu mult mai rentabil sa ajungi inspector la Antifrauda, decat politist intr-o structura de elita. Ceea ce, poate, explica intr-o oarecare masura si misterul angajatilor de la Antifrauda care proveniti de la alte structuri. De unde continua, de exemplu, sa incaseze „banii de uniforma”, care se suprapun peste salariul consistent de la Antifrauda. Iar acestia par sa fie in cea mai fericita situatie, mai ales ca si au unde sa se intoarca, dupa ce miracolul Antifraudei va pali. Pentru ca acest lucru se va intampla de la sine. Si inca mult mai repede decat si-ar inchipuii unii, termenul limita avansat de cunoscatori si la la care Antifrauda va fi desfiintata sau va ramane sa functioneze la cota de avarie fiind chiar anul de gratie 2019.

La ce ii mai angajam?

Aplicarea noilor reglementari fiscale si racordarea la ultramodernele metode tehnice europene de combatere eficienta a evaziunii fiscale va face ca, in forma sa actuala cel putin, Directia Antifrauda sa ramana fara obiectul muncii in cel mult cativa ani. Si atunci va trebui desfiintata. Sau, in cel mai fericit caz, va ramane o directie specializata strict pe anumite operatiuni de control, mult limitate fata de aria atotcuprinzatoare de astazi. Si atunci nu ai cum sa nu te intrebi de ce continua sa se angajeze sute, mii de noi inspectori, facuti peste noapte specialisti fiscali, cand peste doar trei ani va trebui ca foarte mare parte dintre acestia sa fie dati afara! Sa fie doar pentru a le asigura unora niste locuri caldute de munca la stat, in aceste vremuri tulburi pentru sectorul privat? Posibil, dar interesant este atunci cine va achita nota de plata, care este deja una uriasa…

author avatar
Catalin Tache
2.829 afisari

1 COMENTARIU

  1. Cam asta auzim peste tot, oamenii lui Dragnea, oamenii lui Zgonea , oamenii lui…
    Si anul acesta, Iosif Szentes si-a facut datoria catre operatorii privati si impreuna cu actualul ministru al Transporturilor Dan M. Costescu, care pana de curand a fost directorul general al CFR SA, a tesut un nou mers al trenurilor, care a intrat in vigoare din 13 decembrie 2015, prin care efectiv se devalizeaza compania CFR Calatori doar ca sa faca jocurile operatorilor privati.
    In noul mers al trenurilor tesut de Szentes si Costescu, zeci de trenuri regio ale CFR Calatori (adica personale) destinate in special navetistilor, pensionarilor, elevilor si studentilor au fost transformate in trenuri interregio.
    In schimb, trenurile operatorilor privati au fost incluse in noul mers cu 5-10 sau 15 minute inaintea trenurilor operate de CFR Calatori ca sa-i fure calatorii de la compania de stat. Mai mult, prin transformarea trenurilor regio in interregio, pretul calatoriei s-a dublat sau chiar mai mult, dar durata de deplasare este aceeasi.
    Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, şi fostul manager privat al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor. Astfel, prin H.G. nr. 78/2013, pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 1 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015, Fenechiu a pecetluit opera de punere pe butuci a CFR Călători regizată pe ultima sută de metri prin HG nr 74/2012.
    Dar fostul manager privat Valentin Dorobanţu, susţinut tacit de fost director al Direcţiei Feroviare din Ministerul Transporturilor, Claudiu Dumitrescu, dar si de adjunctul sau Marin Stancu, au acceptat ca pe mai multe rute rentabile operate de CFR Călători să fie introduse mai multe trenuri ale operatorilor privaţi.
    S-au introdus ilegal mai multe perechi de trenuri personale (regio), la anumite ore de vârf, în aşa fel încât să fure călătorii companiei de stat.
    Ulterior, inainte de a pleca de la Ministerul Transporturilor, Ioan Rus a emis si el un ordin prin care favorizeaza operatorii privati de tranport feroviar de calatori, in detrimentul companiei de stat.
    In urma cu ceva timp, directorul general al compania CFR Calatori, Iosif Szentes, a dispus incredintarea, fara licitatie , a sumei de 7.200.000 de lei, adica circa 1.600.000 de euro, catre societatea „Informatica Feroviara” pentru prestarea de servicii informatice.
    Potrivit informatiilor , incredintarea acestei sume mari de bani s-a facut si ca urmare a faptului ca Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobantu, fostul controversat director al CFR Calatori, ajuns acum la operatorul privat Regiotrans Brasov, iar sotia lui Dorobantu este sefa la „Informatica Feroviara” . Trebuie precizat ca nu este prima data cand CFR Calatori da sume mari de bani, fara licitatie, catre „Informatica Feroviara” si aceata metoda a aplicat-o si fostii directori Valentin Dorobantu si Vasile Secara, iar acum Szentes continua practica predecesorilor sai.
    Insa, aceasta atribuire cu dedicatie nu se putea face fara acordul celor doua doamne care dirijeaza si aranjeaza de multi ani, in functie de interese, toate achizitiile si licitatiile de la CFR Calatori- Carmen Maria Popescu si Elena Miu.
    Nu trebuie omis faptul ca Dorobantu si Szentes au fost primii care, in 2012, au „tesut” mersul trenurilor in interesul operatorilor privati.
    Iosif Szentes este cunoscut in randul ceferistilor ca un sustinator infocat al operatorilor de transport feroviar de calatori privati.
    În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
    Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
    Se pare ca nu, nici nu avea cum.
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de la CFR Calatori in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    Cei care au condus si conduc CFR Călători în ultimii ani cum ar fi si Valentin Dorobanţu,Secara Vasile,Szentes Iosif, au fost si sunt preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat continua sa fie garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători?
    Ori poate se verifica si cum un teren extrem de valoros de la Cluj al companiei CFR Calatori, a ajuns definitiv la un om de afaceri tot din Cluj prin girul nemijlocit al lui Secara Vasile?
    Ministrul Transporturilor , DAN M. COSTESCU , ce zice , ce face , ca de stiut , stie sau poate trebuie sa-l ajute DNA-ul ?
    Premierul Dacian Ciolos ar trebui sa ia aminte la ilegalitatile la adresa “tehnocratului” Dan Costescu si sa-l demita, pentru ca in niciun caz nu va avea performantele scontate in acest sector economic atat de dificil, condus acum de o marioneta a lui Liviu Dragnea, dar si a verosilor oameni de afaceri care nu stiu alta cale de a face business decat implicand si devalizand banii statului?

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger