Cauta

„Sifon” de 100 milioane de euro de la CFR pentru Gruia Stoica

Desi procurorii anticoruptie au operat arestari pe banda rulanta pentru incercarile repetate de „blatuire” a contractului de transport carbune de la CNLO Oltenia, iata ca multi dintre cei implicati continua sa riste totul pentru a pune mana pe „potul” cel mare. Care, ce-i drept, este de nu mai putin de100 milioane de euro!

Complexul National al Lignitului Oltenia este o mina de aur pentru abonatii la contracte cu statul

Iar marele castigator este, la doar cateva zile dupa eliberarea din penitenciar si cercetarea sa in stare de arest la domiciliu, nimeni altul decat Gruia Stoica, adica tot omul de afaceri care fusese saltat de DNA pentru aceeasi speta! De aceasta data insa, se pare ca „buba” a fost chiar la conducerea companiei de stat CFR Marfa, procurorii strangand probe tot mai solide privind implicarea unor inalti demnitari din Ministerul Transporturilor in „blatul” prin care concurentilor de la GFR li s-ar fi oferit pe tava acest contract fabulos. Iar printre victimele colaterale ale „sifonului” suspectat de divulgarea de informatii secrete se numara in primul rand cei 3.000 de ceferisti care, in urma pierderii acestui contract, vor fi dati afara de la CFR Marfa.

Misterul unei demisii anuntate

Gruia Stoica a fost arestat de DNA pentru „blatuirea” contractului de transport cu CNLO Oltenia

In timp ce compania de stat CFR Marfa isi juca ultima carte a iesirii din ghearele falimentului, mizand totul pe castigarea licitatiei pe urmatorii trei ani pentru transportul de carbune de la Combinatul National al Lignitului Oltenia, directorul general Valentin Belcea si-a dat demisia. Explicatiile oficiale au fost legate ba de presiunile care s-ar fi exercitat asupra lui, ba de castigarea unei burse de studiu in SUA. Numai ca aceste „piste false” nu i-au convins pe anchetatorii care ar baga mana in foc ca Belcea si-a dat demisia dupa ce si-a incheiat misiunea secreta pe care a avut-o la conducerea CFR Marfa. Unde, oricum, dupa retragerea sa strategica, inainte de deschiderea ofertelor pentru licitatie, si-a lasat un om de incredere. Cert este insa ca nimeni nu este atat de naiv incat sa creada ca rivalii de la GFR au nimerit la centima oferta pe care a facut-o, in plic inchis, principalul favorit, CFR Marfa, si au plusat exact cat trebuia ca sa incaseze cele 100 milioane de euro.

Mai jos de atat nu se poate

Fostul director CFR Marfa, Valentin Belcea a intrat in vizorul anchetatorilor

Si marea mirare a celor care instrumenteaza acest dosar care, in scurt timp, va zgudui varful Ministerului Transporturilor, este cum de echipa manageriala de la CFR Marfa, desi avea la dispozitie un buget aprobat in acest sens, a decis sa mearga la cacealma. Pentru ca, din informatiile intrate in posesia noastra, bugetul initial pentru castigarea acestui contract era de 470 milioane de lei, iar in ultima clipa, conducerea CFR Marfa a hotarat sa mearga cu o oferta de 256, 3 milioane lei. Iar dupa ce CFR Marfa a depus prima oferta, GFR a facut si ea o oferta secreta. Care a fost de 255,3 milioane lei, adica mai mica cu doar 200.000 de euro si un pic, la o valoare totala de 100 milioane euro! Sufiecient insa ca GFR-ul si asociatii sa fie declarati castigatori!

Unul din patru

Ancheta privind acest „tun” se deruleaza in ritm rapid si, in ciuda complexitatii sale si a masurilor de protectie luate de cei din spatele intregii afaceri, noi probe se strang zilnic la dosar. Cert este ca, dupa cum sustin sursele noastre, doar patru oameni au cunoscut cifra reala a ofertei CFR Marfa, iar unul dintre acestia a tradat cu siguranta si a dat pontul cui nu trebuia. De asemenea, ancheta poate scoate la iveala si alte mari surprize, un palier al cercetarilor fiind verificarea expresa a „ghemului” de interese legate de activitatea combinatului minier de la Rovinari, ale carui ite au dus, de-a lungul timpului, la nume grele ale actualului guvern, ca Dan Sova si chiar Victor Ponta. Culmea este insa ca, din informatiile intrate in posesia noastra, GFR nu are infrastructura necesara onorarii acestui contract, pe care ar intentiona sa-l dea in antepriza tot la CFR Marfa, dar la un pret de doar 30 la suta din valoarea reala. Ceea ce ar insemna implicit ramanerea pe drumuri a 3.000 de ceferisti.

Sova sufera de ”hemoragie”

In urma seriei de dezvaluiri din „National”, consilierul George Buruiana a fost zburat de Dan Sova din minister. Mai mult, nici reprezentantul UDMR care trebuia sa preia CFR Marfa nu a mai fost numit, iar operatiunea de preluare a Registrului Auto Roman a fost suspendata. In plus, cateva licitatii extrem de ”banoase” sunt tinute in stand by, pana ce ministrul Dan Sova se va lamuri ce este cu „hemoragia informationala” catre ziarul nostru, de care se tot plange. Insa chiar daca in acest sens a cerut insistent sprijinul ofiterilor acoperiti ai „Doi s’un sfert” care il consiliaza, ne este greu sa credem ca seful DGIPI, Gelu Oltean va aviza aceasta misiune. Pentru ca ar risca sa-si puna propria structura intr-o situatie ingrata din moment ce, dupa stiinta noastra, Ministerul Transporturilor si cu atat mai putin ziarul „National” nu sunt subordonate MAI, drept urmare, nu intra in sfera legala de activitate a „Doi s’un sfert”.

Ultimele stiri

  • Poza Zilei
  • Iohannis, din nou turist. De această dată se va întâlni cu Joe Biden la Casa Albă
  • Horoscop 7 mai 2024 – Mergi la căldura casei tale
  • Germania acuză Rusia de atacuri cibernetice. Ambasadorul Germaniei în Rusia a fost rechemat în țară.
  • Alege ce citești
  • Alertă, păziți vistieria: Iohannis a plecat în America!
  • Digitalizarea ANAF, praf și pulbere. Nici aplicațiile banale nu funcționează
  • Obiectivele militare ”pârjolesc” totul în jur. Terenurile din zonă, confiscate, mascat, de stat
  • Bătaie pe Dani Coman. Două rivale de moarte din Superligă îl vor
  • Șeful anticorupție din arbitraj, arestat pentru trafic internațional de droguri
  • Exit mobile version