AcasăDezvaluiriAnchete„Sifon” de 100 milioane de euro de la CFR pentru Gruia Stoica

„Sifon” de 100 milioane de euro de la CFR pentru Gruia Stoica

Desi procurorii anticoruptie au operat arestari pe banda rulanta pentru incercarile repetate de „blatuire” a contractului de transport carbune de la CNLO Oltenia, iata ca multi dintre cei implicati continua sa riste totul pentru a pune mana pe „potul” cel mare. Care, ce-i drept, este de nu mai putin de100 milioane de euro!

Complexul National al Lignitului Oltenia este o mina de aur pentru abonatii la contracte cu statul

Iar marele castigator este, la doar cateva zile dupa eliberarea din penitenciar si cercetarea sa in stare de arest la domiciliu, nimeni altul decat Gruia Stoica, adica tot omul de afaceri care fusese saltat de DNA pentru aceeasi speta! De aceasta data insa, se pare ca „buba” a fost chiar la conducerea companiei de stat CFR Marfa, procurorii strangand probe tot mai solide privind implicarea unor inalti demnitari din Ministerul Transporturilor in „blatul” prin care concurentilor de la GFR li s-ar fi oferit pe tava acest contract fabulos. Iar printre victimele colaterale ale „sifonului” suspectat de divulgarea de informatii secrete se numara in primul rand cei 3.000 de ceferisti care, in urma pierderii acestui contract, vor fi dati afara de la CFR Marfa.

Misterul unei demisii anuntate

Gruia Stoica a fost arestat de DNA pentru „blatuirea” contractului de transport cu CNLO Oltenia

In timp ce compania de stat CFR Marfa isi juca ultima carte a iesirii din ghearele falimentului, mizand totul pe castigarea licitatiei pe urmatorii trei ani pentru transportul de carbune de la Combinatul National al Lignitului Oltenia, directorul general Valentin Belcea si-a dat demisia. Explicatiile oficiale au fost legate ba de presiunile care s-ar fi exercitat asupra lui, ba de castigarea unei burse de studiu in SUA. Numai ca aceste „piste false” nu i-au convins pe anchetatorii care ar baga mana in foc ca Belcea si-a dat demisia dupa ce si-a incheiat misiunea secreta pe care a avut-o la conducerea CFR Marfa. Unde, oricum, dupa retragerea sa strategica, inainte de deschiderea ofertelor pentru licitatie, si-a lasat un om de incredere. Cert este insa ca nimeni nu este atat de naiv incat sa creada ca rivalii de la GFR au nimerit la centima oferta pe care a facut-o, in plic inchis, principalul favorit, CFR Marfa, si au plusat exact cat trebuia ca sa incaseze cele 100 milioane de euro.

Mai jos de atat nu se poate

Fostul director CFR Marfa, Valentin Belcea a intrat in vizorul anchetatorilor

Si marea mirare a celor care instrumenteaza acest dosar care, in scurt timp, va zgudui varful Ministerului Transporturilor, este cum de echipa manageriala de la CFR Marfa, desi avea la dispozitie un buget aprobat in acest sens, a decis sa mearga la cacealma. Pentru ca, din informatiile intrate in posesia noastra, bugetul initial pentru castigarea acestui contract era de 470 milioane de lei, iar in ultima clipa, conducerea CFR Marfa a hotarat sa mearga cu o oferta de 256, 3 milioane lei. Iar dupa ce CFR Marfa a depus prima oferta, GFR a facut si ea o oferta secreta. Care a fost de 255,3 milioane lei, adica mai mica cu doar 200.000 de euro si un pic, la o valoare totala de 100 milioane euro! Sufiecient insa ca GFR-ul si asociatii sa fie declarati castigatori!

Unul din patru

Ancheta privind acest „tun” se deruleaza in ritm rapid si, in ciuda complexitatii sale si a masurilor de protectie luate de cei din spatele intregii afaceri, noi probe se strang zilnic la dosar. Cert este ca, dupa cum sustin sursele noastre, doar patru oameni au cunoscut cifra reala a ofertei CFR Marfa, iar unul dintre acestia a tradat cu siguranta si a dat pontul cui nu trebuia. De asemenea, ancheta poate scoate la iveala si alte mari surprize, un palier al cercetarilor fiind verificarea expresa a „ghemului” de interese legate de activitatea combinatului minier de la Rovinari, ale carui ite au dus, de-a lungul timpului, la nume grele ale actualului guvern, ca Dan Sova si chiar Victor Ponta. Culmea este insa ca, din informatiile intrate in posesia noastra, GFR nu are infrastructura necesara onorarii acestui contract, pe care ar intentiona sa-l dea in antepriza tot la CFR Marfa, dar la un pret de doar 30 la suta din valoarea reala. Ceea ce ar insemna implicit ramanerea pe drumuri a 3.000 de ceferisti.

Sova sufera de ”hemoragie”

In urma seriei de dezvaluiri din „National”, consilierul George Buruiana a fost zburat de Dan Sova din minister. Mai mult, nici reprezentantul UDMR care trebuia sa preia CFR Marfa nu a mai fost numit, iar operatiunea de preluare a Registrului Auto Roman a fost suspendata. In plus, cateva licitatii extrem de ”banoase” sunt tinute in stand by, pana ce ministrul Dan Sova se va lamuri ce este cu „hemoragia informationala” catre ziarul nostru, de care se tot plange. Insa chiar daca in acest sens a cerut insistent sprijinul ofiterilor acoperiti ai „Doi s’un sfert” care il consiliaza, ne este greu sa credem ca seful DGIPI, Gelu Oltean va aviza aceasta misiune. Pentru ca ar risca sa-si puna propria structura intr-o situatie ingrata din moment ce, dupa stiinta noastra, Ministerul Transporturilor si cu atat mai putin ziarul „National” nu sunt subordonate MAI, drept urmare, nu intra in sfera legala de activitate a „Doi s’un sfert”.

author avatar
Catalin Tache
5.229 afisari

7 COMENTARII

  1. alooooooo, DNA vs DIICOT !
    CE MAI CAUTA ******* DOROBANTU VALENTIN SI ****** de POPESCU CARMEN LA CONDUCEREA CFR CALATORI (unsa de dana galben rachila, smenara de la cnadnr ) ?
    CE SE INTAMPLA LA CFR CALATORI VIZAVI DE ACHIZITIILE DE SUTE DE MILIOANE DE EURO “CONTRAFACUTE” DE DIRECTORASUL, DOROBANTU VALENTIN (uns de ***** fenechiu) SI EXCROACA DE LA ACHIZITII > POPESCU CARMEN , E DE DOMENIUL JILAVA.
    JAF la drumul mare !!!
    Sova nu aude/nu vede !!!!!
    DNA SALTATI GUNOAIELE !

  2. DOMNU TACHE,v-am scris acum cateva zile ca Buruiana e rupt de realitate cand e vorba de CFR -ul pe care l-a lasat el cu ani in urma.In ce priveste CFR MARFA, cred ca foarte curand o sa-i dam dreptate lui Basescu. Nu de mult ne spunea ca Ponta nu e strain de ce se intampla la CFR MARFA.Ma doare sufletul ptr salariatii corecti din cfr marfa care vor pleca acasa din cauza unor nemernici care sper sa plateasca intro zi pentru ce au facut ca cfr marfa sa moara cu zile.Asteptam sa vedem cine o sa plece cu catuse din cfr marfa ? DOAMNE AJUTA.

  3. Coincidente stranii….
    -Diicot cere garantia de 10 mil E de la privatizare cfr m-fa. Sova, intors cu cheia de Ponta se face ca nu vede si banii intra in contul lui Gruia St.
    -Demisia dir CFR marfa, cistigarea transport carbune la o diferenta 0,3%, cind la orice licitatie normala, diferenta de peste 8-10%.(Sova se face ca nu vede,tradarea este la nivel Sova POnta.)
    -Ptr imagine, Reloc Craiova,(apartine tot lui Gruia), scoate prima locom dupa 20 de ani(minciuna, in 2007 s-a produs prima locom electrica), care este de fapt o vechitura modernizata, cu sasiu de LDH de 40 ani si boghiuri la fel, artizan fiind Calin Gratian, cel ce a pus in opera afacerea Roling Stock, si a predat majoritatea contractelor spre GFR cit timp a fost Dir G-ral la marfa.
    VA URMA: 2015 Gruia Stoica va cumpara pe nimic CFR Marfa, dindu-se vina pe FMI.
    Vor fi petreceri de multe zile (cap de masa Sova, Ponta si Gruia Stoica proaspat achitat in dosarul de spaga(Cazanciuc stie de ce)

  4. eu ma inspaimint la gindul ce fac oamenii acestia cu bogatia,averea Romaniei…cu banii nostri, ai contribuabililor…..chiar nu exista ac pt.cojocul lor? continua sa ne fure pe fata?
    noi, populatia tarii suntem vinovatul principal, noi ii alegem, vezi alegerile de Duminica, asa va fi in continuare///
    poate se va destepta, totusi, lumea macar la alegerile prezidentiale…..daca nici atunci nu se vor trezi si vor vota cu picioarele, va fi vai de noi……
    dam cu pietre acum in Basescu, dar a mai scos la iveala multe nereguli, a dat de gol, in vileag, multe afaceri necurate, a pus la punct Justitia cit de cit, nu stiu ce va fi dupa el cu un PSD.ist la cotroceni…….
    tipa lumea ca s-au taiat pensiile, si eu sunt pensionara, mie nu mi s-a taiat nimic din pensie, decit acel procent minor care s-a luat in plus la CAS, dar din cauza greselii celor de la Of.de pensii….

  5. Gasca de la CFR Marfa care „gestioneaza”de ani de zile resursele sa plece: Paun – nu acarul ci seful de la resurse, Constantinescu, NECULA Gheorghe – dir trafic (??!!care trafic), ENE Viorel, Georgescu Ionel Laurentiu – director, Enache Florin – director , Victoria Cristescu (care victorie? a GFR). DNA luati gunoaiele ca nu mai suportam. DUPA FENECHIU, HOTILOR!!!!!!!!!!!!!

  6. DACA FURA DIRECTORUL “SMART” DE CE SA NU FURAM SI NOI NASII?
    JALE MARE LA CFR CALATORI, DIRECTOAREA DE ACHIZITII IN “TOTALITATE LEGALE” ASCUNDE DOSARE DE ACHIZITII DE CORPUL DE CONTROL AL MINISTRULUI?
    Sub privirea “neputincioasa” a Ministrului Transporturilor dl. DAN SOVA ,subalternii isi fac de cap ?
    “Cum a sifonat directorul CFR Calatori subventiile de la stat.
    De cum protectorul sau puscariasul Relu Fenechiu l-a instalat ditamai jupanul la CFR Calatori, Valentin Dorobantu s-a si apucat de treaba. Dar nu cea pentru care este platit din bani publici, bineinteles.
    Dorobantu a trecut imediat la aplicarea unui plan minutios de falimentare fortata a companiei de stat aflata in subordine, a carei activitate a fost pur si simplu sabotata sistematic, dupa cum s-au plans in mod repetat chiar angajatii de la CFR Calatori, totul in beneficiul concurentilor din domeniul privat.
    Dupa mine, potopul!
    Aceasta pare sa fie singura strategie manageriala dupa care se calauzeste Valentin Dorobantu.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger