AcasăDezvaluiriAnchete„Chestorul baronilor”, Ion Stoica, prins in dosarul care zguduie mediul bancar si...

„Chestorul baronilor”, Ion Stoica, prins in dosarul care zguduie mediul bancar si Internele

A fost inspector sef in Arges, Olt si Valcea, iar in 2009, pentru doar cateva luni, secretar general al Internelor. Post pe care a revenit in 2012, dupa ce mai multi politicieni influenti din aceste judete, in frunte cu protectorul sau, pitesteanul Constantin Nicolescu, s-au zbatut ca niste lei pentru ca Ion Stoica sa ajunga din nou „SG”, omul care are in fisa postului managerierea intregului  minister.

Chestorul Ion Stoica a fost sustinut de mai multi presedinti de Consilii Judetene

Ce-i drept, imediat dupa numire, a primit si o veste proasta, dupa ce cumatrul sau Catalin Spataru, cunoscut drept „regele asfaltului” din Arges, a fost arestat pentru o evaziune fiscala de peste 20 de milioane de euro. Insa „finutul” Spataru este acum bine merci, primind contracte pe banda rulanta de la Paul Stanescu, „baronul” de Olt care, la randul sau, l-a sprijinit pe Stoica sa ajunga la varful MAI. Deci chestorul de politie Ion Stoica, fostul om de casa al lui Dan Fatuloiu, ar parea sa aiba toate motivele sa se bucure, atat cat mai are pana la pensie, de importanta sa functie. Insa, dupa cum reiese din informatiile intrate in posesia noastra, lucrurile nu stau nici pe departe asa. Mai ales dupa ce numele acestuia, dar si al unui alt chestor aflat pe cai mari in MAI apar intr-un dosar spectaculos, care va zgudui cat de curand sistemul bancar si Internele deopotriva.

In loc de pensie

Afaceristul Catalin Spataru are un copil botezat de sotia lui Ion Stoica

Tocmai cand isi pregatea petrecerea de pensionare, pe care cu siguranta avea sa o dea la „cuibusorul de nebunii” detinut de cumatrul Catalin Spataru in Pitesti, chestorul Ion Stoica s-a trezit peste noapte pus intr-una din cele mai importante functii de la varful Ministerului de Interne, cea de secretar general. Unde a ajuns dupa ce, intre doua atacuri de panica provocate de nenumaratele sale chemari la DNA, „baronul” de  Arges Constantin Nicolescu a batut cu pumnul in masa pentru ca Stoica sa fie adus de la Valcea pe acest post cheie. Si cum, la negocierile interne din cadrul defunctei USL, si alti presedinti de Consilii Judetene extrem de influenti l-au sustinut tot pe pe „chestorul baronilor”, acesta a fost avansat, in loc sa pensionat! Si uite cum Stoica s-a intors in fostul sediu al CC nu pentru a „coordona” afacerile COMICEX, ca pe atunci cand era adjunct la DGMO, ci pentru a manageria intreaga activitatea a Ministerului de Interne.

S-a spart conducta

”Baronul” de Arges Constantin Nicolescu a vegheat mereu la cariera lui Stoica

Insa nu de dezgroparea afacerii COMICEX trebuie sa se teama musai acum Ion Stoica. Chiar daca familia Stoica nu este departe de dificila misiune de a pazi conductele de combustibil, fapt care se regaseste in dosarul care ii da frisoane secretarului general al MAI. Cel care, de asemenea, la cheful tras de Catalin Spataru la restaurantul „Celly”, a privit cu detasare rasturnarea de situatie in cazul cumatrului sau. Pentru ca, dupa ce a fost arestat pentru o evaziune fiscala de nu mai putin de 20 de milioane de euro, Spataru a intrat din nou in afaceri cu statul, castigand licitatii pentru asfaltari de drumuri, constructii de canalizari si implementarea retelei de apa. Mai ales  in Olt, Valcea si Arges, adica tocmai in judetele unde, pura coincidenta, a fost inspector sef si nasul Stoica.

„Baronul” de Olt Paul Stanescu ii da contracte pe banda rulanta lui Catalin Spataru

Insa pozitia de forta pe care a fost suit de „baroni” actualul secretar general al MAI se zguduie serios dupa ce procurorii au reusit sa sparga conducta cu informatii intr-un dosar spectaculos, in care apar mai multe nume grele din diverse domenii de activitate, inclusiv din mediul de afaceri, sistemul bancar si Interne deopotriva.

La pachet

Socant este insa faptul ca nu doar numele secretarului general Ion Stoica apare in itele acestei complexe anchete, dar si cel al unui alt chestor aflat pe o functie de conducere, acesta fiind chiar conducatorul unei importante structuri din cadrul MAI.

author avatar
Catalin Tache
8.815 afisari

6 COMENTARII

  1. Contractele de achizitii de la CFR Calatori sunt atribuite in mod ilegal de ani de zile si sunt suplimentate imediat dupa atribuire cu sute de milioane de euro in conditiile in care CFR Calatori a ajuns in sapa de lemn ?????

    Ministrul Transporturilor,Ghiocel Iulian Matache , nu aude nu vede dar stie…

    “În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru ca acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
    Se pune intrebarea , Gavris Teodor Alexandru a luat mita singur ?
    Se pare ca nu, nici nu avea cum.
    Groparii CFR Calatori sa fie oare Dorobantu Valentin, Secara Vasile , Szentes Iosif …?
    DNA , sa controleze toate dosarele de achizitii “in totalitate legale” din perioada 2013-2014-2015 de la CFR Calatori?
    Oare s-a auzit de Secara Vasile(inculpat), Dorobantu Valentin(dirijorul trenurilor pe la REGIOTRANS Bv.), Carmen Maria Popescu(“regina achizitiilor” de la CFR Calatori), Miu Ileana(director economic),Liliana Constantinescu(sef oficiu juridic),Claudiu Dumitrescu(fost membru CA,inculpat), Alexandrina Gatej(fosta presedinte CA),Dana Galben Rachila(membru CA pe viata?),Gavris Teodor(inculpat), Nita Robert, Timis Bogdan, Protopopu Gabriel Telu(inculpat),Berindean Nicolae(inculpat),Szentes Iosif(manager privat CFR Calatori) Litra Marcel,Mantoiu Cornel ,Zaharia Adrian, etc?
    Dar pe unde “zace” raportul Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu inaintat la organele competente ,referitor la activitatea “ireprosabila” a unora de mai sus in decursul anului 2013 din care rezultau clar probe pentru comiterea unor posibile fapte de coruptie?
    Ulterior, fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes.
    Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat.
    …Cei care au condus CFR Călători în ultimii ani…cum ar fi si Valentin Dorobanţu, au fost preocupaţi să falimenteze compania de stat.
    Singura lor grijă a fost să umfle conturile „băieţilor deştepţi” de la calea ferată prin subvenţii foarte mari, în timp ce compensaţiile pentru CFR Călători erau tot mai modeste în raport cu numărul călătorilor.
    În acelaşi timp, în 2012 şi 2013, fostul director general Valentin Dorobanţu a depus eforturi susţinute ca mersul trenurilor să fie intocmit în funcţie de interesele băieţilor deştepţi de la calea ferată, cedând astfel o serie de trasee rentabile ale CFR Călători în favoarea operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane,in asa fel incat Regionale ca Bucurestiul si Brasovul sa ajunga “in sapa de lemn”?
    Mai tarziu, echipa de conducere a CFR Călători, în frunte cu directorul Vasile Secară, omul ministrului transporturilor, Ioan Rus, a tesut un nou mers al trenurilor , prin care o serie de rute rentabile, care aduc foarte mulţi bani companiei CFR Călători, au fost cedate către operatorii privaţi.
    Directori de la stat, garantaţi de privaţi.
    Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 si 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători…”
    Prin impunerea lui Alexandru Petrescu in fruntea C.A. vicepresedinte PSD Diaspora,fostul ministru , Ioan Rus a demonstrat ca isi continua campania de politizare si distrugere a companiei CFR Calatori. In octombrie 2014, Poşta Română, condusa de Alexandru Petrescu, a distribuit în timpul campaniei prezidenţiale, alături de talonul de pensie, peste patru milioane de flyere, comandate şi plătite de PSD, prin care pensionarii erau anunţaţi că prezidenţiabilul ACL, Klaus Iohannis, vrea să le taie pensia dacă va ieşi preşedinte. Scandalul fluturaşilor otrăviţi împărţiţi de pesedişti a izbucnit înaintea primului tur al alegerilor prezidenţiale. Numirea pesedistului Alexandru Petrescu in fruntea CA de la CFR Calatori vine dupa ce fostul ministru, Ioan Rus l-a impus ca manager general pe udemeristul Iosif Szentes. Acesta s-a remarcat in anii trecuti prin faptul ca impreuna cu fostul director general al CFR Calatori, Valentin Dorobantu zis “SMART”, in prezent dirijorul trenurilor private de la Regiotrans Brasov si ulterior cu Vasile Secara,in prezent inculpat , au tesut mersul trenurilor in interesul companiilor private de transport feroviar de calatori, punand astfel umarul la ruinarea companiei de stat. Totodata, Ioan Rus o mentine in CA al CFR Calatori pe directoarea Dana Galbeni Rachila, cea care este acuzata de Curtea de Conturi a Romaniei de insusirea ilegala de catre mai multe persoane din ograda Ministerului Transporturilor de indemnizatii conform OUG 109/2011 din CA si AGA in valoare de circa 1.200.000 de euro. Mai mult, Dana Galbeni Rachila a detinut o firma impreuna cu cea care dirijeaza si regizeaza de ani buni toate achizitiile “in totalitate legale” de la CFR Calatori – Carmen Maria Popescu. Dar, in acealasi timp,fostul ministru al transporturilor, Ioan Rus, il mai mentine in CA de la CFR Calatori si pe controversatul Iulius Dan Plaveti, implicat in mai multe inginerii imobiliare”

  2. Asa sunt toti in MAI. Te uiti la iei ca numai dupa invirteli si trafic de influenta sunt buni. Sunt oameni competenti care asteapta noua lege a pensiilor ca sa plece din sistem ca s-au saturat de jigodism si posibilitate de avansare nu exista. Ii avanseaza si decoreaza numai pe cei care sunt agajati din civilie si cocotati in functii cheie.

  3. Pentru DEPOLITIZAREA sistemului de Ordine si Siguranta Publica si cresterea obiectivitatii promovarii in functie, avansarii in grad si acordarii de distinctii si medalii este necesara eficientizarea procedurilor si tehnicilor utilizate in prezent, astfel:
    – Numarul functiilor cu grade mari de ofiter sau subofiter(agenti) inclusiv cu gradul de general (chestor), prevazute in statele de organizare din structura sistemului trebuie sa fie riguros renormate (tinand cont de anumite ponderi si alogoritmi) pentru a se pune bazele unor grile care sa permita o dispersie piramidala corespunzatoare responsabilitatilor impuse de anumite capacitati intelectuale si standarde ce pot asigura o eficienta sporita in plan managerial si operativ dar si in ceea ce priveste folosirea resurselor.
    Avansarea la gradul de general (chestor) sa se faca de asemenea in conditii de o inalta exigenta intelectuala si profesionala, astfel:
    – dupa implinirea virstei de 45 de ani cand ofiterul are acumulata suficienta experienta [exceptie facind cei care au rezultate remarcabile in activitatea profesionala (incriminarea crimei organizate sau faptelor coruptie care reclama riscuri mari) si virsta de peste 35 de ani];
    – cu recomandare din partea SINDICATULUI si al Corpului de Generali in randul carora doreste sa activeze care se poate obtine doar prin vot cu o majoritate calificata de 75%;
    – cu avizul CSAT;
    – numai dupa elaborarea unei lucrari stiintifice importante si de inalta tinuta realizata intr-un domeniu si cu subiect specific sistemului;
    – in urma absolvirii examenului dat, in baza unei bibliografii, in fata unei comisii
    formata din 9 membrii proveniti din institutii fundamentale ale statului (Academia Romana, Curtea Constitutionala, Inalta Curte de Casatie si Justitie, OSIM, Sindicatul Politistilor, Academia de Politie, Comandament de Arma, etc.).
    – Acordarea diferitelor distinctii si medalii de merit sa se faca cu mai mult discernamint, pe criterii de excelenta si in baza unor documentari cat mai laborioase.
    – Pentru cresterea prestigiului, credibilitatii si eficientei institutiilor din structura sistemului de ordine si siguranta publica Poliţia Romana, Jandarmeria Romana si I.G.S.U. este necesar ca procedura desemnarii sefilor acestora institutii sa se faca pe baza unei selectii din mai multe candidaturi depuse pentru aceeasi functie si pentru un mandat bine delimitat de 4 sau 5 ani.
    Dupa avizul primit de la C.S.A.T. si o mediatizare (dezbatere publica) corespunzatoare, prin vot Parlamentar sa se decida in functie de valoarea strategiei manageriale expuse de fiecare candidat, cea mai valoroasa si merituoasa persoana pentru ocuparea funcţiei vacante sau vizate. Eliberarea acestora din functie sa se faca numai la sfarsitul mandatului, iar cand situatia o impune mai devreme din diferite motive imputabile sefilor sa se decida tot prin vot parlamentar.
    – In vederea eliminarii unor situatii de contestare a rezultatelor, comisiile de examinare pentru promovari in functii publice sau in grade profesionale trebuie sa aiba in componenta lor in mod obligatoriu ca membru pe linga specialisti cu responsabilitati profesionale in domeniu respectiv si un JUDECATOR de CONTENCIOS ADMINISTRATIV, cu competenta teritoriala pe raza caruia isi are sediul institutia Sistemului de Ordine si Siguranta Publica pentru a veghea la respectarea legalitatii procedurii si nu numai.

  4. Pentru eficientizarea activitatii administratiei de stat in general si a SISTEMULUI DE ORDINE SI SIGURANTA PUBLICA in particular trebuie adoptate acte normative si STRATEGII de ORGANIZARE SI FUNCTIONARE care sa aiba ca efect pozitionarea normala a PIRAMIDEI TRIUNGHIULARE (distribuirea personalului de sus in jos), care reprezinta la nivelul administratiei de stat, dar si a fiecarui minister, unitate centrala, agentie, etc. din sistemul social romanesc, structura de personal si in acelasi timp pe cea a folosirii fondurilor bugetare.
    Mentinerea in pozitia actuala – rasturnata a acestei PIRAMIDE (adica cu virful in jos si baza in sus) conduce la risipirea de fonduri bugetare datorita permisivitatii discretionare pentru infiintarea de structuri centrale fara atributii obiective necesare administratiei de stat si implicit la ACUTIZAREA DISOLUTIEI INSTITUTIILOR STATULUI (SAU FUNCTIONAREA SOCIETATII FARA PRINCIPII, MORALITATE SI RESPECT FATA DE VALORILE UMANE SI SOCIALE) si diminuarea totodata la maximum a sanselor descentralizari sau modernizari reale.
    Vulnerabilitatile si amenintarile la adresa independentei, integritatii si competentei profesionale a personalului din M.A.I. pot fi reduse si eficienta sistemului imbunatatita si prin optimizarea organizatorii structurilor din aparatul central al ministerului, a celor subordonate si a agentiilor institutiilor autoritatilor aflate sub coordonare (inclusiv cele teritoriale) tinand cont de modelele existente in tarile U.E cu democratie avansata si impuse de o administratie moderna bazata pe rationalitate.
    Pentru reducerea birocratiei excesive si realizarea unei descentralizari reale, la nivel central, trebuie analizata oportunitatea reducerii numarului, secretarilor si subsecretarilor de stat (din care unii au fost transformati in mod nejustificat in sefi de departamente), ori a secretarilor generali adjuncti. Reducerea directiilor generale, acestea pot fi transformate in directii simple cu cel mult 25 persoane (daca reprezinta cu necesitate obiectiva domenii ce strabat sistemul din varful piramidei pana la baza si au legaturi pe orizontala cu alte autoritati ale statului) conduse de un sef si un adjunct fara structuri interne de genul serviciilor sau a birourilor deoarece la acest nivel trebuie sa acceada doar elite (formatori si nu pentru a fi formati sau „slugi”) ale profesiei din diferite specialitati.
    Daca nu se justifica existenta lor ca si a directiilor simple aceleasi structuri pot fi desfiintate sau organizate in servicii independente.
    La nivelul managementului MAI, pentru asigurarea unei performante maxime la nivel operativ, trebuie avuta in vdere indeplinirea conditiei de eficientizare privind reducerea ponderii cheltuielilor cu efectivele de personal auxiliar si de conducere, care nu trebuie sa depaseasca (10-15)% din totalul acestora asa cum se respecta algoritmul in cauz in tarile civilizate.

  5. S.C. Comicex S.A. din cadrul M.A.I. functioneaza in baza H.G. nr. 898 din 29.07.2003, desi in Romania exista doar o singura reglementare pentru infiintarea de societati si anume, Legea nr.31/1990 a societatilor comerciale care statueaza modalitatea de infiintare a firmelor.
    Societatea in cauza are ca obiect principal de activitate importul sistemelor, produselor, echipamentelor, instalaţiilor, pieselor de schimb, laboratoarelor, programelor, tehnicii şi tehnologiilor, asistenţei tehnice şi serviciilor, în domeniile apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale, care să îi asigura susţinerea şi dezvoltarea activităţii de bază, în condiţiile OBŢINERII DE PROFIT (cine a mai pomenit asa ceva din bani publici), conform actului constitutiv. (Asta da inventie romaneasca postcomunista valabila numai pentru lumea capitalista fraudista si a capatuielii cu orice pret).
    Firma mentionata CU STRUCTURA ORGANIZATORICA de neinchipuit si cu activitate SPONTANA, are ca scop principal negocierea, încheierea şi derularea în mod legal a contractelor de import şi export al bunurilor şi serviciilor aferente, destinate apărării ordinii publice şi siguranţei naţionale(?).
    Atat scopul acestei societati cat si obiectul de activitate (daca acestea au fost vreodata operate in cadrul firmei FANTOMA) pot fi preluate in urma unei analize efectuate in cadrul C.S.A.T. si atribuite la una din structurile competente ale M.Ap.N sau S.R.I. pentru achizitionarea de tehnica ce presupune un specific secret sau srtict secret, iar in celalte cazuri se pot folosii serviciile unor firme specilizate in diverse domenii.

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger