AcasăDezvaluiriAnchete„Cartitele” lui Eduard Hellvig de la Transporturi au pierdut un miliard de...

„Cartitele” lui Eduard Hellvig de la Transporturi au pierdut un miliard de euro!

Nu avem autostrazi nici macar pe hartie, in timp ce  trenurile merg mai incet ca tramvaiele. Si, cu toate astea, bani pentru refacerea infrastructurii sunt, mai ales ca Bruxelles-ul s-a dovedit mai mult decat generos in acest sens, alocand miliarde de euro prin Programul Operational Sectorial Transporturi 2007 – 2013.

Edurad Hellvig trage sforile la Ministerul Transporturilor

Numai ca perioada de gratie in care trebuia sa cheltuim banii este ca si incheiata, iar oficialii de la Bucuresti continua sa dea cu piciorul la contracte ca si finalizate, anuland pe banda rulanta, sub diverse pretexte, licitatii care aveau deja finantarea externa asigurata. Culmea ironiei face ca principalii responsabili pentru pierderea a aproximativ un miliard de euro alocati de Bruxelles sa fie oamenii de casa ai europarlamentarului Eduard Hellvig. Cel care continua sa traga sforile, chiar sub nasul lui Ioan Rus, prin oamenii sai de incredere, Marcel Bolos si Valentin Trifan.

Pocker si celule stem

Refacerea infrastructurii a pierdut finantarea externa

Eduard Hellvig a facut cariera in PNL, dupa cum il acuza chiar unii dintre colegii sai de partid, asigurandu-i lui Crin Antonescu parteneri pierzatori din start pentru partidele de pocker pe bani despre care se spune ca fostul presedinte al PNL era indragostit. Apoi, odata ajuns ministru, acesta nu a avut nicio greata in a-si rotunji veniturile si din alte surse paralele, ANI declarandu-l incompatibil pentru ca demnitarul Hellvig era angajat si la alte firme, inclusiv la o banca de celule stem. Este momentul in care Hellvig a schimbat macazul si a preferat sa se retraga in umbra, bagand insa la inaintare diversi clienti politici in posturi cheie in unele ministere sau alte institutii ale statului. Astfel ca, de exemplu, dupa ce impreuna cu Teodor Atanasiu a reusit impunerea lui Daniel Tudor in conducerea ASF, Hellvig a colaborat apoi cu Ovidiu Silaghi pentru impanarea Ministerului Transporturilor cu directori apropiati lor.

Bolos si Trifan

Si astfel a fost transferat Marcel Bolos de la Agentia de Dezvoltare Regionala Nord Vest la conducerea Autoritatii de Management a Programului Operational Sectorial Transporturi(AM POST). Postura in care s-a mentinut pana in ziua de astazi, cu sprijinul lui Hellvig, fiind „jupan” peste tot ce inseamna fonduri europene pentru calea ferata si segmentul rutier. Tot omul lui Hellvig, via Silaghi,  este si Valentin Trifan, director general adjunct pentru fondurile europene si cel care a lasat practic CFR Infrastructura fara grosul fondurilor europene care erau ca si intrate in conturile MT. Iar cum cei doi au facut parca totul pentru anularea unor licitatii care ar fi adus sume uriase, procurorii anticoruptie fac acum verificari, in contextul curateniei generale care va avea loc in curand la MT, despre aceste pozitii stranii. De exemplu, pentru refacerea caii ferate de pe Coridorul IV Pan European era deja alocata de la Bruxelles, prin POST 2007 – 2013, suma de 700 milioane de euro. Bani care sunt ca si pierduti, nemaifiind timp pana la sfarsitul anului pentru organizarea altei licitatii. Bizara este si abandonarea lucrarii de refacere a podului feroviar de la Gradiste, care ar trebui sa lege Bucurestiul de Giurgiu. Numai ca, desi se negociase cu Bruxelles-ul finantarea de 50 de milioane de euro, „cartitele” lui Hellvig au pierdut si acesti bani, pentru ca nu au aprobat o plata adiacenta de doar o mie si ceva de euro!

author avatar
Catalin Tache
3.864 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger