AcasăDezvaluiriAnchete„Cartita” DNA la privatizarea CFR Marfa

„Cartita” DNA la privatizarea CFR Marfa

„Traian Basescu a dat drumul la DNA si functionarii se tem acum” este argumentul halucinant prin care Victor Ponta a incercat sa explice pasivitatea celor de la Ministerul Transporturilor cu privire la luarea unei pozitii oficiale. In replica, seful statului a tinut sa-i avertizeze pe toti cei implicati in privatizarea CFR Marfa ca „daca au incalcat legea, atunci au de ce sa se teama!”. Si, spre deosebire de deja banalele schimburi de replici dintre locatarii celor doua Palate, de aceasta data „vorbaria” politica este ancorata mai mult decat oricand in realitate.

Secretarul de stat Cristian Ghibu este un „client” mai vechi al DNA

Pentru ca „National” a descoperit adevaratul motiv pentru care factorii raspunzatori de controversatul „maritis” cu japca al companiei feroviare de stat au fugit ca dracul de tamaie de asumarea vreunui rol in finalizarea tranzactiei. Iar informatia ca, in ultimele doua luni, negocierile purtate au fost atent monitorizate, cu mandat inca, de catre procurorii anticoruptie, le-a dat frisoane politicienilor si demnitarilor vizati. Care nu mai stiu acum cum sa se desolidarizeze de „cartita” pe care DNA si-a tras-o chiar la varful comisiei de privatizare.

Ministrul Ramona Manescu s-a ferit de orice implicare in acest caz
Miliardarul Gruia Stoica a ajuns victima colaterala
18.06.2013 – „National” a dezvaluit ca DNA a intrat pe firul licitatiilor trucate de la Ministerul Transporturilor

„Agatat” din vara

Dupa cum „National” a dezvaluit in exclusivitate, retinerea, in urma cu ceva vreme, a lui Virgil Tcaciuc, fostul sef al Serviciului de Licitatii din cadrul CFR, a adus in atentia procurorilor mai multi inalti functionari din Ministerul Transporturilor, membri ai asa numitului „grup al moldovenilor” sustinut din umbra de omnipotentii liberali Relu Fenechiu si Mihai Vlasov. Cel mai mult dintre acestia a reusit insa sa se remarce Cristian Ghibu, secretarul de stat care nu s-a sfiit sa „tranteasca” unele licitatii chiar sub nasul anchetatorilor, dupa cum se sustine in mai multe denunturi care au ajuns la DNA. Si carora li s-a dat curs, asa ca Ghibu facea de cateva luni obiectul unei complexe anchete sub acoperire privind posibilul trafic de influenta exercitat din importanta functie pe care o detinea.

Ramona s-a oprit la timp!

Iar dupa ce a ratat la mustata portofoliul Transporturilor, Ghibu a ramas totusi secretar de stat si omul din umbra care, din postura de sef al comisiei de privatizare, ramanea sa termine treaba inceputa de parintele sau spiritual, Relu Fenechiu. Numai ca a iesit la lumina fara sa vrea, dupa ce premierul Victor Ponta a aruncat „pisica moarta” la Ramona Manescu. Iar aceasta din urma, bine sfatuita, nu a cazut in plasa si s-a tinut tare in ultimele zile, refuzand cu obstinatie sa calce pe la birou. Asa ca a plecat ba la Bruxelles, ba la Constanta, doar sa nu dea ochii cu Cristian Ghibu, caruia ii pasase intre timp intreaga responsabilitate a privatizarii. Acum ramane de vazut daca Ponta si Manescu au intrerupt la timp „legaturile primejdioase” cu secretarul de stat care a ajuns, chiar si fara voia lui, „cartita” DNA in aceasta speta. Dar alti politiceni probabil ca deja regreta amarnic „lobby”- ul facut in ultima vreme la Ministerul Transporturilor pentru obtinerea altor contracte…

Privatizarea CFR Marfa a esuat

Privatizarea CFR Marfa a esuat, deoarece comisia de privatizare din cadrul Ministerului Transporturilor si Grup Feroviar Roman (GFR) nu au ajuns, ieri, la un acord pentru incheierea transferului de actiuni in proprietate privata. Practic, Gruia Stoica nu a depus, pana la termenul-limita invocat de autoritati (14 octombrie 2013), cele 170 de milioane de euro datorate pentru pachetul majoritar de actiuni de la CFR Marfa. Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a precizat ca intreaga responsabilitate pentru incheierea privatizarii ii revine secretarului de stat Cristian Ghibu. Ramona Manescu a lasat, astfel, sa se inteleaga ca vinovat pentru esec ar fi Ghibu.

author avatar
Catalin Tache
3.757 afisari

1 COMENTARIU

  1. NEREGULI LA CFR !
    DL. PONTA ,PREA ELEGANT VA EXPRIMATI , POATE AVETI MOTIVE , AICI E CA IN VESTUL SALBATIC, FIECARE CAT POATE SA …”FURE” ?
    DOAMNA MANESCU, AVETI OBLIGATIA SA SESIZATI DNA , CAT MAI REPEDE POSIBIL , ALTFEL E DE RAU…
    VA RUGAM SA VERIFICATI SI CONTRACTELE DE SALUBRIZARE , SPATII, VAGOANE , ETC. LA CFR CALATORI , INCHEIATE IN 2013.
    CFR Călători face LICITAŢII pentru hârtie şi apă minerală, dar dă contracte de zeci de milioane de euro PRIN ÎNCREDINŢARE DIRECTĂ pentru carburanţi şi piese.
    Biletele de tren s-au scumpit din cauza „costurilor cu energia şi PIESELE”.
    CFR Călători cumpără „PIESE” de 1,7 milioane de dolari de la un offshore din Panama cu un capital social de 1.000 de dolari.
    “Pentru fostul ministru, Relu Fenechiu, managementul privat înseamna ca aceia care au devalizat ani la rând sistemul feroviar românesc, cum este cazul directorilor Micu, Dorobanțu sau Ghibu, trebuiesc promovaţi ca manageri privaţi, dar remuneraţi împărăteşte.
    Astfel, devalizatorul de ieri, este de astăzi managerul de succes şi, ca atare, trebuie plătit cu mii de euro pe lună.
    Practic, Fenechiu a continuat campania de distrugerea cu bună ştiinţă a căilor ferate…
    Valentin Dorobanţu, managerul privat de la CFR Călători, este verificat de Consiliul Concurenţei pentru desfiinţarea a peste 150 de trenuri de călători , toate rentabile pentru companie . Totodată, inspectorii de concurenţă vor analiza şi modul de acordare a subvenţiei alocate anual de către Ministerul Transporturilor pentru operatorii privaţi de transport feroviar de persoane .

    Mai mult, Valentin Dorobanţu s-a înţeles cu liderul sindical Iulică Măntescu ca angajaţii care au manifestat împotriva Guvernului „să fie consideraţi în deplasare în interesul serviciului”

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger