AcasăCORONAVIRUSTransportul în comun nu ar fi o cauză majoră care ar duce...

Transportul în comun nu ar fi o cauză majoră care ar duce la răspândirea coronavirusului: Metroul, mai sigur decât credeai

Transportul în comun nu ar fi o cauză majoră care ar duce la răspândirea coronavirusului: Metroul, mai sigur decât credeaiTransportul în comun nu ar fi o cauză majoră care ar duce la răspândirea coronavirusului: Metroul, mai sigur decât credeai

Contractarea coronavirusului în transportul public este mult mai puțin probabilă decât se credea, potrivit unor studii recente. Trenurile, autobuzele și avioanele erau considerate zone cu risc ridicat de către experți din întreaga lume la începutul crizei de coronavirus.

Acest lucru se datorează faptului că noul COVID-19 se răspândea mai bine în spații interioare închise, cu puțină ventilație și mulțimi dense de oameni.

Dar cercetările sugerează că, dacă se poartă măști și se respectă distanțarea socială, șansa de răspândire a virusului în transportul public este minimă.

Mai puțin de 1% din persoanele infectate au cotnract virusul în mijloacele de transport

Anchetele epidemiologice care vizează sute de grupuri COVID-19 din Franța, Austria și Japonia sugerează că mai puțin de 1% din focare au avut vreo legătură cu transportul public. Probabilitatea de a contracta virusul a fost mult mai mare într-un birou, la restaurant sau în bar.

Oamenii de știință spun că oamenii tind să stea în trenuri sau autobuze pentru perioade relativ scurte de timp și de multe ori nu vorbesc cu nimeni, reducând cantitatea de aerosoli care ajunge în aer.

Măștile sunt, de asemenea, obligatorii pentru transportul public în majoritatea țărilor, ceea ce reduce riscul de răspândire în continuare, în timp ce în majoritatea mediilor de muncă și a restaurantelor nu există aeastă obligativitate.

Cu toate acestea, cercetătorii recunosc că datele ar putea fi totuși afectate de faptul că în perioada carantinei, dar și după ridicarea acesteia, mai mpuțini au folosit mijloacele de transport în comun.

Anchetele epidemiologice, gre de făcut în mijloacele de transport public

Și oficialii din sănătatea publică susțin că este destul de dificil să faci o anchetă epidemiologică și la nivelul transportului în comun pentru că unii oameni nu mai știu ce mijloace au folosit și în ce zile.

Anchetele epidemiologice au vizat 386 de focare apărute în perioada mai-iulie la Paris – s-a constatat că doar patru erau legate de transportul public (1%).

Un focar apare atunci când la un eveniment sau într-un spațiu se infectează mai mult de trei persoane.

Studiul a fost realizat de cercetătorii de la Sante Publique France, agenția națională de sănătate publică a țării.

Un studiu asupra a 297 de focare din Austria, efectuate în aprilie și mai, de către oficialii de sănătate publică, a dezvăluit că nu a fost găsită niciun fel de legătură cu transportul în comun.

În mod similar, la Tokyo, unde oficialii de sănătate publică „au vânat” agresiv și le-au izolat pe toate persoanele de contact ale pacienților infectați, niciunul dintre focare nu a fost legat de trasportul în comun, respectiv metroul.

Care este explicația: De ce riscul de transmitere e mai mic în metrou

Cercetătorii Universității Tohoku au descoperit că marea majoritate a focarelor au avut loc în săli de sport, puburi, spații de muzică live și baruri de karaoke.

În Singapore, co-președintele grupului de lucru Covid-19 al națiunii, a postat pe social media luna trecută că „riscul de a răspândi virusul în adunări și interacțiuni sociale este mult mai mare decât în ​​transportul public unde oamenii poartă măști”.

Experții consideră că ratele scăzute de infecție în transportul public sunt parțial reduse de frecvența mai mică de utlizare, purtarea măștii de protecție și normele de distanțare socială, precum și curățarea regulată a autobuzelor și a trenurilor.

„Fiecare dintre aceste lucruri contribuie astfel încât lucrurile să devină mai sigure”, a declarat dr. Don Milton, un cercetător în domeniul sănătății de mediu și expert în transmisia aerosolilor de la Universitatea din Maryland.

Cu toate acestea, Crystal Watson, un savant senior la Johns Hopkins Center for Health Security, i-a îndemnat pe oameni să interpreteze concluziile cu precauție.

Ea a spus că urmărirea focarelor înapoi în transportul public a fost dificilă, deoarece oamenii nu-și aduc aminte de transportul sau autobuzul precis pe care l-au luat cu săptămâni în urmă.

author avatar
Alexandru Tîrcavu
118 afisari

1 COMENTARIU

  1. Depinde de rutele din Bucuresti.La cata inghesuiala e in Dr.Taberei, in fiecare zi, inclusiv duminica, nu poti sa nu ti sufle unul in fata, care poarta masca sub nas.Asa ca…mai usor cu statistica din Japonia aplicata la noi…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger