Compania Singapore Airlines va lansa un „Travel Pass”, care funcționează pe smartphone.
Singapore Airlines va inaugura săptămâna viitoare un „pașaport digital” dezvoltat de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA), care va permite pasagerilor să își dovedească starea de sănătate în fața coronavirusului. Virusul a scufundat industria aeriană într-o criză istorică, cu o pierdere estimată a veniturilor de 510 miliarde de dolari anul trecut. IATA a proiectat un „Travel Pass”, o aplicație care afișează și autentifică datele de sănătate ale pasagerilor, cum ar fi testele Covid-19 sau starea lor de vaccinare, pentru a facilita controalele. Compania din Singapore va începe testarea acestui dispozitiv pe zborurile dintre orașul-stat și Londra în perioada 15 – 28 martie cu pasageri ale căror smartphone-uri rulează cu iOS. „Parteneriatul nostru cu Singapore Airlines va fi prima implementare completă a IATA Travel Pass și va ajuta la reluarea călătoriilor aeriene în întreaga lume”, a declarat Nick Careen, oficial al asociației. Utilizatorii pot rezerva teste pentru Covid-19 la o clinică prin intermediul aplicației. După înregistrarea la respectiva clinică, aceștia primesc rezultatele testelor și confirmarea stării lor de sănătate pe Travel Pass. Pasagerii sunt rugați să-și demonstreze starea de sănătate prin intermediul aplicației la check-in. La astfel de teste sunt așteptate să participe și alte companii aeriene, inclusiv Air New Zealand sau Emirates.