AcasăCORONAVIRUSPandemia a lăsat Heineken "pe sec”

Pandemia a lăsat Heineken „pe sec”

După un declin major al profitului din cauza restricțiilor Covid-19, al doilea producător mondial de bere intenționează să taie mii  de locuri de muncă, în încercarea de a-și stabili marjele operaționale la nivelurile pre-pandemice.

Compania olandeză, care fabrică în Europa sortimentele lager Heineken, Tiger și Soul,  a anunţat că până în 2023 va economisi două miliarde de euro (2,4 miliarde de dolari) conform planului „EverGreen” al directorului general Dolf van den Brink. Economiile vor fi realizate prin “reorganizare, reducerea complexităţii şi a numărului de produse, şi identificarea cheltuielilor cel mai puţin eficiente”. Revizuirea operațiunilor va avea ca rezultat concedierea a aproximativ 8.000 de angajaţi – aproximativ 9% din forţa de muncă la finalul lui 2019, în condițiile în care compania va înregistra costuri de 420 de milioane de euro. De asemenea, cheltuielile de personal vor fi reduse cu aproximativ 350 milioane de euro. Heineken NV se aşteaptă ca anul acesta veniturile, profitul operaţional şi marja de profit să fie sub nivelul din 2019, din cauza restricţiilor asupra reuniunilor sociale şi a problemelor cu care se confruntă industria ospitalităţii. Compania estimează o îmbunătăţire graduală a condiţiilor de pe piaţă în 2021 şi o redresare mai accentuată în 2022, odată cu creșterea consumului în barurile și restaurantele din Europa, dintre care mai puțin de 30% erau deschise la sfârșitul lunii ianuarie. Miercuri la prânz, acţiunile Heineken înregistrau un declin de 2,2%, după ce anul acesta titlurile au scăzut cu 4,6%.
Profitul operaţional al companiei a scăzut cu 35,6% în 2020, în conformitate cu estimările.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
283 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger