Cauta

Moștenirea distructivă a pandemiei: întreruperea aprovizionării globale

Datorită lansării vaccinurilor împotriva coronavirusului, economia globală începe să-și revină încet. Dar Covid-19 a lăsat  în urmă o problemă economică foarte distructivă: întreruperea lanțurilor globale de aprovizionare.

Răspândirea rapidă a virusului în 2020 a determinat oprirea pe scară largă a industriilor din întreaga lume și, în timp ce  blocările au fost impuse, a existat o cerere mai mică a consumatorilor și o activitate industrială redusă.

Pe măsură ce blocajele s-au ridicat, cererea a crescut. Și lanțurile de aprovizionare care au fost întrerupte în timpul crizei globale de sănătate se confruntă în continuare cu provocări uriașe și se luptă să revină.

Acest lucru a dus la haos pentru fabricanții și distribuitorii de bunuri: nu pot produce și furniza la fel de mult ca în perioada pre-pandemică din mai multe motive, inclusiv penuria de lucrători, componente cheie și materii prime.

De exemplu, lipsa de energie electrică din China a afectat producția în ultimele luni, în timp ce în Marea Britanie criza de șoferi de camioane a lovit majoritatea sectoarelor economice. SUA și Germania se confruntă cu lipsa de muncitori și cu întârzieri de livrare în porturi.

Va fi și mai rău

Din păcate, experți precum Tim Uy, de la Moody’s Analytics, spun că problemele lanțului de aprovizionare „se vor agrava înainte de a se îmbunătăți”.

“Redresarea economică globală va fi împiedicată de întreruperile lanțului de aprovizionare, care apar în fiecare colt al lumii – o presiune uriașă pentru  transportul maritim și aerian, porturi, camioane, căi ferate și depozite.  Este o furtună perfectă în care producția va fi îngreunată deoarece livrările nu se fac la timp, costurile și prețurile vor crește, iar estimarea PIB la nivel mondial nu va fi la fel de robustă ca rezultat ”, a spus el.

Blocajele lanțului de aprovizionare și sistemului de producție  au afectat o varietate de sectoare, servicii și bunuri, de la lipsa de electronice și autovehicule (cu probleme exacerbate de binecunoscuta penurie de cipuri semiconductoare) la aprovizionarea cu carne, medicamente și produse de uz casnic.

Tarifele de transport de mărfuri provenind din China către SUA și Europa au crescut, în timp ce lipsa șoferilor de camioane  a agravat problema livrării mărfurilor către destinațiile finale  și a condus la prețuri ridicate odată ce aceste produse au ajuns pe rafturile magazinelor.

Economiștii de top din Germania  tocmai au avertizat că blocajele de aprovizionare vor continua să amenințe producția și exporturile celei mai mari economii din Europa.

Companiile din UE și SUA au ridicat prețurile – alimente, transport, retail, construcții, automobile – chiar înaintea Crăciunului, o perioadă de consum.

Într-adevăr, pandemia a  evidențiat cât de interconectate și cât de ușor pot fi destabilizate lanțurile de aprovizionare globale, afectând în cele din urmă consumatorii și creșterea economică.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Munca hibridă și sănătatea posturală: cum să lucrezi confortabil acasă fără dureri de spate sau ochi
  • Cum vrea China să împingă folosirea yuanului la nivel global
  • Bolojan, profetul Apocalipsei
  • Mario Draghi: Puterea economică nu mai ajunge. Europa trebuie să se reinventeze
  • Ministerul Energiei pregătește o suprataxă pentru Green Deal
  • Arde Bundesliga: Bayern – RB Leipzig, 6-0, se poate rejuca!
  • Dennis Man, pulverizat în Olanda după debutul la PSV Eindoven!
  • UE, lovită crunt de sărăcie. Subnutriția, o amenințare reală pentru segmente largi ale populației europene
  • Hackerii ruși se distrează. Au blocat site-uri din sectorul energetic, bancar, transporturi și administrația centrală și locală
  • Exit mobile version