AcasăCORONAVIRUSBătălia retailerilor cu pandemia a salvat magazinele

Bătălia retailerilor cu pandemia a salvat magazinele

Când pandemia a izbucnit  în urmă cu 21 de luni și a lovit comercianții cu amănuntul din întreaga lume, a părut doar un alt capitol din povestea tristă a declinului unei industrii. Însă realitatea erei Covid-19 nu s-a desfășurat în acest fel.

Da, a fost o răsturnare cu mii de magazine care s-au închis. Un val de lucrători din retail și-au pierdut locurile de muncă, unii definitiv.

Dar șocul Covid a adus și schimbări întârziate care vor consolida sectorul pentru anii următori, inclusiv investiții mari în tehnologie, crearea de noi metode de conectare cu consumatorii și accelerarea livrărilor online.

Magazinele nu sunt moarte

Cu toată mizeria umană pe care a adus-o coronavirusul, nu este greu de argumentat că pandemia va întări în cele din urmă comercianții cu amănuntul la nivel mondial, comentează economiștii de la Bloomberg.  Este o întorsătură uluitoare față de previziunile de nenorocire pentru industrie la jumătatea anului 2020.

„Ideea că magazinele sunt moarte s-a dovedit a fi o eroare. Mulți comercianți ies mai puternici din pandemie decât au intrat”, a spus Michael Baker, analist la consultanța financiară DA Davidson.

Comerț cu amănuntul vs comerț electronic

Pandemia i-a împins pe cumpărătorii de pe tot globul să se adapteze rapid, ceea ce i-a forțat pe comercianții cu amănuntul să facă același lucru.

Blocați în casele lor în primele luni și apoi atenți în privința magazinelor când s-au redeschis, consumatorii care au bani din programele guvernamentale de stimulare – împreună cu economiile lor din perioadele de restricții – au îmbrățișat comerțul electronic mai mult ca niciodată.

În China, una dintre cele mai sofisticate piețe de vânzare cu amănuntul din lume, magazinele au introdus rapid această strategie. În Wuhan, epicentrul inițial al pandemiei, un serviciu de livrare de alimente a ajutat comercianții cu amănuntul să stabilească preluarea fără contact.

Lanțul britanic de alimente Marks & Spencer a folosit pandemia pentru a-și accelera transformarea prin închiderea magazinelor cu performanțe slabe și investind în oferte digitale, inclusiv în produse online.

Cu magazinele închise în SUA, comercianții cu amănuntul au adoptat noi moduri de a servi clienții: prin chat și partajarea de imagini și videoclipuri cu ajutorul aplicației mobile.

Noul model de cumpărături

Modelele de cumpărături s-au schimbat dramatic în locurile în care comerțul electronic se afla în primele etape de dezvoltare. Comercianții cu amănuntul de pe piețele din Mexic până în Rusia au fost forțați să accelereze livrarea și să construiască sisteme de plată mai sigure.

Retailerii pariază că serviciile, cum ar fi ridicarea comenzilor online dintr-un magazin, vor deveni o parte mai mare a vânzărilor lor.

Revin vânzările cu amănuntul

2021 a cunoscut o revenire remarcabilă. În SUA, lanțurile cu peste 50 de magazine au adăugat peste 4.000 de locații în acest an.

Multe dintre cele mai mari lanțuri care acoperă diferite categorii atrag mai mulți cumpărători decât înainte de pandemie. Acestea includ Target, Lowe’s, Dick’s Sporting Goods, Ulta Beauty și Bath & Body Works.

Vizitele la Walmart, cel mai mare retailer din lume, sunt cu doar 2% sub nivelul din 2019 până în acest an.

Pe lângă toate acestea, magazinele fizice sunt încă acolo unde se cumpără majoritatea covârșitoare a mărfurilor. Chiar și mărcile născute online arată în mod continuu valoarea acestor magazine, apelând la ele pentru a stimula creșterea după ce câștigurile comerțului electronic se blochează

„Cele mai mari schimbări în viitor vor fi relația pe care o are consumatorul cu magazinul”, a declarat Deborah Weinswig, un analist veteran de retail și fondator al Coresight Research. „ Nu am văzut niciodată oportunitatea de a avea retail atât de mare ca acum.”

author avatar
Radu Jacotă Redactor
253 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger