AcasăAfaceriZegna, primul brand italian de modă listat pe Wall Street

Zegna, primul brand italian de modă listat pe Wall Street

Brandul universal de costume de lux pentru bărbați este oficial primul din moda italiană care a fost listat la Bursa de Valori din New York, cea mai faimoasă din lume.

Casa de îmbrăcăminte fondată în Trivero, Piemont, în 1910, va intra pe piață printr-o „combinație de afaceri” cu Spac, acronim pentru Special purpose acquisition corporation, creată de grupul de capital privat  Investindustrial, condusă de Sergio Ermotti, fost CEO al UBS.

„Suntem foarte mândri să fim prima companie italiană de modă care a fost listată la New York”, a declarat Gildo Zegna, a treia generație a familiei care conduce compania de la înființarea ei.

“Este o recunoaștere a istoriei noastre și a întregii industrii de modă din Italia. Alegerea Bursei din New York demonstrează încă o dată valoarea în lume a etichetei Made in Italy”, a subliniat el.

Potrivit Financial Times și Affaritaliani, listarea va oferi venituri brute de 761 de milioane de dolari pentru a investi în Zegna și Thom Browne, un alt brand pe care casa de modă  îl controlează. De asemenea, deschide ușa către achiziții suplimentare. Familia Zegna va deține o participație de aproape 66%.

Zegna are aproape 300 de magazine pe tot globul și este de așteptat să închidă anul cu vânzări de 1,2 miliarde de euro.

În trecut, au existat oferte de preluare pe Wall Street ale altor mărci italiene, precum Ferrari în 2015 și grupul Luxottica în 1990, care ulterior au căzut de pe listă, în timp ce alte două mărci de modă, Prada și Ferragamo, au preferat să se listeze în Hong Kong și Milano.

Există un val de consolidare în industria de lux, ofertele din ultimele 12 luni includ achiziționarea de către LVMH a Tiffany & Co, Etro și Off-White. Kering a cumpărat producătorul danez de ochelari Lindberg,  iar Richemont a achiziționat marca de articole din piele Delvaux.

Zegna intenționează, de asemenea, să investească în continuare în afacerile sale textile – furnizează țesături rivalilor precum Chanel și Tom Ford – și în Thom Browne, pe care a cumpărat-o pentru 500 de milioane de dolari în 2018 și de atunci s-a extins în îmbrăcăminte pentru femei și copii.

author avatar
Radu Jacotă
330 afisari

Nu rata să citești

Ultimele știri