Cauta

“Wild Performance”?Ford va trebui să se reinventeze în Europa pentru a supraviețui

Producătorul din Michigan va privilegia în anii următori o ofertă mai americană și de vârf de gamă, renunțând la ceea ce a fost până acum punctul forte al grupului cu ovalul albastru. Cu riscul de a pierde o mare parte din baza de clienți europeni?

Dealerii Ford vor trebui să se pregătească pentru o adevărată revoluție. Marca americană nu o spune deschis, dar este foarte clar: intenționează să vândă tot mai puține mașini în Europa în următorii zece ani. Și-a dat seama că este imposibil să concureze cu grupurile Volkswagen și Stellantis, care pun în comun costurile între mărci, în timp ce Ford este pe cont propriu.

“Ciclurile rapide de reînnoire, prețurile competitive și marjele generoase nu sunt la îndemâna tuturor producătorilor și este suficient să comparăm marjele Ford și Stellantis pentru a ne da seama că David joacă împotriva lui Goliat”, comentează Automobile Magazine.

Acesta este, în parte, motivul pentru care Ford a anunțat retragerea Focus și Fiesta, două modele care i-au făcut renume în Europa. Viitorul va fi american, aventuros și de lux.

Christian Weingartner, directorul de marketing al Ford în Germania, a rezumat foarte bine situația: „Acum profităm de această ocazie pentru a ne repoziționa complet. Modelele viitoare vor fi mai americane, iar din 2030 vor fi toate electrice”.

Pentru a asigura tranziția, Ford dorește să își mute rețeaua europeană la celebrul model de “contract de agent”. Dealerul nu mai este un operator independent, ci un  un simplu asistent de vânzări care acționează în contul și în numele furnizorului care facturează. Scopul Ford: să vândă mașini la prețuri nenegociabile și în principal online.

Revoluție în reprezentanțe, dar și în catalog, cu niște sloganuri foarte catchy: “Wild Performance”, „Urban Escape”, „Active Adventure” sau „Ultimate Outdoor”.

Toți acești termeni corespund unor modele cu viitor: Mustang, Puma, Explorer sau Ranger. Și să nu uităm de miticul Bronco, care va fi lansat pentru prima dată în istorie în 2023 pe Bătrânul Continent.

O alternativă excelentă la un Jeep Wrangler sau Land Rover Defender, dar  mai ales o oportunitate pentru Ford de a vinde un vehicul scump, cu o imagine puternică și mult mai profitabil decât un Fiesta.

Dar ce se va întâmpla cu acești cumpărători de Fiesta? Weingartner  explică: „atunci vor trece la Puma”. Nu este sigur că șoferii îl vor asculta  sau că vor avea bugetul necesar pentru a urma politica impusă de producătorii care doresc să avanseze pe piață și să crească marjele.

Ultimele stiri

  • Ion Sterian, reconfirmat în fruntea Transgaz până în 2029
  • CREATIVE MBA primul MBA pentru leadership creativ la Bucharest Business School, școala de afaceri ASE
  • Alege ce citești
  • Destul! Gata! Ajunge! Acesta este cel mai simplu și arzător mesaj al oricărui român de astăzi
  • Economia Americii va purta amprenta lui Trump
  • Un cocktail exploziv: China, UE, SUA
  • Viziunea USR pentru România: nu vei deține nimic și vei fi executat silit!
  • Prăbușire catastrofală a industriei în UE. Sectorul auto, cel mai afectat
  • Guvernul taie o fărâmă din cheltuielile deșănțate. Dispar indemnizațiile unei autorități absolut inutilă
  • Dronele rusești străpung apărarea Ucrainei într-un ritm record
  • Exit mobile version