Cauta

“Wild Performance”?Ford va trebui să se reinventeze în Europa pentru a supraviețui

“Wild Performance”?Ford va trebui să se reinventeze în Europa pentru a supraviețui - Ziarul National

Producătorul din Michigan va privilegia în anii următori o ofertă mai americană și de vârf de gamă, renunțând la ceea ce a fost până acum punctul forte al grupului cu ovalul albastru. Cu riscul de a pierde o mare parte din baza de clienți europeni?

“Wild Performance”?Ford va trebui să se reinventeze în Europa pentru a supraviețui - Ziarul NationalDealerii Ford vor trebui să se pregătească pentru o adevărată revoluție. Marca americană nu o spune deschis, dar este foarte clar: intenționează să vândă tot mai puține mașini în Europa în următorii zece ani. Și-a dat seama că este imposibil să concureze cu grupurile Volkswagen și Stellantis, care pun în comun costurile între mărci, în timp ce Ford este pe cont propriu.

“Ciclurile rapide de reînnoire, prețurile competitive și marjele generoase nu sunt la îndemâna tuturor producătorilor și este suficient să comparăm marjele Ford și Stellantis pentru a ne da seama că David joacă împotriva lui Goliat”, comentează Automobile Magazine.

Acesta este, în parte, motivul pentru care Ford a anunțat retragerea Focus și Fiesta, două modele care i-au făcut renume în Europa. Viitorul va fi american, aventuros și de lux.

Christian Weingartner, directorul de marketing al Ford în Germania, a rezumat foarte bine situația: “Acum profităm de această ocazie pentru a ne repoziționa complet. Modelele viitoare vor fi mai americane, iar din 2030 vor fi toate electrice”.

Pentru a asigura tranziția, Ford dorește să își mute rețeaua europeană la celebrul model de “contract de agent”. Dealerul nu mai este un operator independent, ci un  un simplu asistent de vânzări care acționează în contul și în numele furnizorului care facturează. Scopul Ford: să vândă mașini la prețuri nenegociabile și în principal online.

Revoluție în reprezentanțe, dar și în catalog, cu niște sloganuri foarte catchy: “Wild Performance”, “Urban Escape”, “Active Adventure” sau “Ultimate Outdoor”.

Toți acești termeni corespund unor modele cu viitor: Mustang, Puma, Explorer sau Ranger. Și să nu uităm de miticul Bronco, care va fi lansat pentru prima dată în istorie în 2023 pe Bătrânul Continent.

O alternativă excelentă la un Jeep Wrangler sau Land Rover Defender, dar  mai ales o oportunitate pentru Ford de a vinde un vehicul scump, cu o imagine puternică și mult mai profitabil decât un Fiesta.

Dar ce se va întâmpla cu acești cumpărători de Fiesta? Weingartner  explică: “atunci vor trece la Puma”. Nu este sigur că șoferii îl vor asculta  sau că vor avea bugetul necesar pentru a urma politica impusă de producătorii care doresc să avanseze pe piață și să crească marjele.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • S-a stricat motorul franco-german?
  • Energia României, „tranzacționată” de Bolojan pe „bursa” OMV, la Viena
  • Fâșia Gaza, de la moloz la lux? Proiectul de 112 miliarde de dolari
  • Criză catastrofală. În 2026, Guvernul sistează aproape toate investițiile
  • Ucraina atacă petrolul lui Putin
  • Lumea MAGA se confruntă cu proprii demoni
  • Suma infimă pentru care un club legendar va dispărea
  • O ”mită” de peste 7 milioane de dolari. Cum vrea USR să intre în grațiile lui Trump?
  • Neymar, apel la Ancelotti, înainte de CM 2026
  • Exit mobile version