AcasăAfaceri"Vorsprung durch Technik" s-a evaporat: Tesla îi învinge pe nemți

„Vorsprung durch Technik” s-a evaporat: Tesla îi învinge pe nemți

Producătorii auto germani au anunțat planuri îndrăznețe în ultimii ani pentru a trece la electrificare și pentru a contesta dominația Tesla. În schimb, nu fac decât să rămână și mai mult în urmă.

Compania lui Elon Musk depășește producătorii germani pe toate piețele majore

Tesla a livrat 889.015 mașini electrice în prima jumătate a acestui an, mai multe decât Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz și Porsche vândute împreună, potrivit Bloomberg.

Aceste companii se  confruntă cu dificultăți, deoarece problemele software întârzie modelele cheie și contribuie la scăderea vânzărilor în China, cea mai mare piață a lor, unde Tesla și campionul local BYD au concurat înainte. Joacă  chiar rolul secundar pe piața lor internă, unde Tesla rămâne marca EV de top.

Pe măsură ce Tesla își extinde producția cu reduceri agresive de prețuri, crește presiunea asupra producătorilor tradiționali care se luptă să țină pasul. Vânzările de vehicule electrice ale companiei americane au crescut cu 30 de puncte procentuale mai mult decât cele ale VW în cele trei luni care s-au încheiat în iunie, lărgindu-și avansul.

„Tesla este încă cu mult înaintea producătorilor auto germani pe toate piețele majore”, a declarat Matthias Schmidt, analist auto la o firmă din Hamburg. Nemții  au prosperat în trecut, deoarece au perfecționat producția de vehicule care funcționează cu benzină și motorină, sute de producători locali de piese de înaltă calitate furnizându-le cutii de viteze și injectoare de combustibil. Acum că electrificarea preia controlul, „Vorsprung durch Technik” s-a evaporat.

În cea mai mare economie a Europei, presiunile inflaționiste, lipsa lucrătorilor calificați și prețurile ridicate la energie se adaugă provocărilor structurale generate de trecerea la vehiculele electrice. Așteptările producătorilor auto germani sunt la cel mai scăzut nivel de la criza financiară din 2008, potrivit unui sondaj publicat luna aceasta de Institutul Ifo din München.

Cea mai mare amenințare este slăbirea poziției lor în China. VW, BMW și Mercedes au dominat vânzările de mașini cu combustie pe cea mai mare piață auto din lume timp de decenii, dar recent au rămas în urma mărcilor chineze care au fost mai bune la producerea de vehicule electrice accesibile cu tehnologie și software adaptate gusturilor locale.

Se așteaptă ca vehiculele electrice să reprezinte 90% din piața chineză până în 2030, adăugând urgență pentru germani să accelereze ofertele EV mai competitive. Actualii lideri ai vehiculelor electrice din China „își vor întări controlul asupra pieței”, au declarat analiștii de la HSBC într-un raport din această lună. „Cu excepția Tesla, credem că toate vor fi mărci de vehicule electrice din China”.

Nu totul este pierdut, dar giganții germani trebuie să se miște rapid. VW pregătește un vehicul electric compact cu un preț mai mic de 25.000 de euro – care este la câțiva ani distanță de producție.Mercedes va introduce o versiune electrică a sedanului său compact CLA în SUA anul viitor pentru a concura mai bine cu Modelul 3 al Tesla, conform  Automotive News.

BMW pariază că gama sa „Neue Klasse”, care urmează să sosească în jurul anului 2025, vor ajuta la accelerarea vânzărilor. Își  propune să reducă costurile bateriei la jumătate și să mărească intervalul și viteza de încărcare cu 30% față de modelele actuale.

author avatar
Radu Jacotă Redactor