AcasăAfaceriVânzările mașinilor hibrid-plug-in, prima scădere în Europa

Vânzările mașinilor hibrid-plug-in, prima scădere în Europa

Ponderea hibrizilor plug-in a scăzut pentru prima dată în al treilea trimestru, în timp ce modelele full electrice au continuat să câștige teren.

„Hibrizii plug-in (PHEV), vehicule echipate cu un motor termic și un mic bloc electric, au reprezentat 8,5% din vânzările de mașini noi între iulie și septembrie, pe o piață europeană care își revine ușor după luni de criză”, a anunțat Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) într-un comunicat.

Vânzările PHEV au scăzut cu 6% pe parcursul anului, cu 184.000 de vehicule livrate. Aceste modele au suferit scăderi puternice pe piețele din Franța și Italia, care le îndrăgeau foarte mult, dar au rămas echilibrate în Germania.

Pentru mulți experți, hibrizii plug-in combină dezavantajele motoarelor cu combustie (poluarea aerului) cu cele ale motoarelor electrice (greutate și preț ridicat).

Atunci când nu sunt reîncărcate în mod regulat, aceste autoturisme au un consum foarte mare de combustibil. Dar pentru unii șoferi care le folosesc pentru distanțe lungi pe autostrăzi și în mediul urban, hibrizii plug-in sunt în continuare considerați o alternativă la diesel.

Automobilele pe benzină au cea mai mare cotă pe piață, 37,8%, dar pierd 3,3% pe parcursul unui an, cu 823.000 de vehicule vândute.

Vânzările diesel au scăzut cu 4,7%, la 361.000 de unități și au doar o cotă de  16,5%.

Modelele complet electrice reprezintă acum 11,9% din piață, sau 259.000 de mașini vândute (+22% pe un an), cu creșteri puternice pe parcursul trimestrului pe toate piețele majore, cu excepția Italiei.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
397 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger