AcasăAfaceriVânzări de 300 miliarde de dolari: industria modei întoarce pagina Covid

Vânzări de 300 miliarde de dolari: industria modei întoarce pagina Covid

Vânzările globale de modă vor depăși nivelurile din 2019 cu 3% până la 8% în 2022, potrivit unui raport realizat de McKinsey și The Business of Fashion.

Redresarea va fi cea mai puternică în China și SUA, Europa rămânând în urmă, potrivit autorilor  raportului, care au intervievat peste 220 de directori și experți internaționali în modă.

Piața globală a bunurilor personale de lux ar putea scăpa de lovitura cauzată de pandemie  încă din acest an, deoarece cumpărătorii chinezi și americani ajută vânzările să revină la nivelurile de dinainte de pandemie. Într-adevăr, piața va genera vânzări de 334 miliarde de dolari.

“Industria de fashion iese din cea mai gravă criză pe care a văzut-o vreodată. De aceea, atunci când privim în viitor cu perspectiva normalizării, este și mai important ca jucătorii din industrie să urmărească cinci subiecte cheie în 2022: creștere și inovare, controlul marjei de profit, flexibilitate și reziliență, strategie de sustenabilitate și frontiere digitale”, a declarat Achim Berg, consultant  manager la McKinsey.

Totuși, raportul avertizează că presiunile lanțului de aprovizionare vor fi principala provocare pentru industrie, prezentând un risc pentru ritmul redresării.O combinație de penurie de materiale, blocaje în transport și creșterea costurilor va  forța companiile să crească prețurile pentru consumatori.

Aproximativ 67% dintre companii se așteaptă să crească prețurile de vânzare cu amănuntul anul viitor, cu o medie de 3%.

De asemenea, 87% dintre directorii de modă se așteaptă ca întreruperile lanțului de aprovizionare să aibă un impact negativ asupra afacerilor lor în 2022.

Între timp, mărcile de modă care doresc să interacționeze cu tinerii consumatori în creștere trebuie să exploreze potențialul jetoanelor nefungibile (NFT), al jocurilor de noroc și al modei virtuale ca noi rute către comerț, a sugerat cercetarea McKinsey.

Aproximativ 32% dintre directorii chestionați au identificat digitalul ca fiind cea mai mare oportunitate de creștere, în timp ce 37% au citat comerțul social drept una dintre primele trei teme care vor avea impact asupra profiturilor în 2022.

Turismul internațional nu se va recupera complet până în 2023, se arată în raport. Pentru a compensa pierderea cumpărătorilor internaționali, mărcile de lux ar trebui să se implice în continuare pentru a capta o cotă mai mare a pieței interne.

author avatar
Radu Jacotă Redactor