AcasăAfaceriUzina Tesla din Germania, imposibil de construit?

Uzina Tesla din Germania, imposibil de construit?

Tesla Gigafactory a devenit o problemă mai mult decât spinoasă pentru celebrul său CEO, Elon Musk. Viitoarea fabrică europeană a mărcii se confruntă cu mai multe dificultăți de câteva luni și nu este sigur că va putea începe să producă mașini încă din iulie 2021, așa cum era planificat initial.

În Grünheide, în landul Brandenburg, la aproximativ 30 de kilometri sud-vest de Berlin, Tesla a planificat să ridice noua sa super-fabrică pentru a produce 500.000 de vehicule pe an, începând cu modelul SUV Y.

Un șantier plin de  întorsături

Anunțată de Elon Musk în noiembrie 2019, construcția Gigafactory a fost presărată cu incidente de la bun început. Prima dezamăgire, bombele – mai exact șapte, datând din cel de-al doilea război mondial și cântărind 50 de kg fiecare – au fost găsite de echipele de muncitori. O altă preocupare, locația de 300 de hectare găzduiește o populație de lilieci pe cale de dispariție care hibernează din ianuarie până în martie, perioadă după care se reproduc și, prin urmare, nu pot fi deranjați. E posibil să fie mutați dar acest lucru necesită obținerea unui permis special . O autorizație pe care Tesla încă se străduiește să o obțină, dar dintr-un alt motiv. În timp ce autoritățile germane au spus săptămâna trecută că firma californiană a obținut în sfârșit undă verde pentru reluarea construcției, între timp a avut loc o altă surpriză: instanța administrativă din Berlin-Brandenburg tocmai a dispus oprirea lucrărilor, pe motiv că asociațiile de mediu au considerat că șantierul  ar putea dăuna specilor locale de reptile, animale protejate de legislația UE. Pe scurt, se pare că Tesla și-a ales terenul foarte prost.

Chiar dacă marca s-a angajat să replanteze de 3 ori mai mulți copaci decât cei tăiați, activiștii de mediu sunt în alertă și nu ezită să arate cu degetul spre Elon Musk. Acum doi ani, aceeași activiști au alungat Google, care vroia să-și deshidă un campus lângă Berlin.Și asta nu e tot, pentru că Tesla se luptă să găsească forță de muncă. Deși Elon Musk călătorește personal la Berlin(a primit un premiu de la Axel Springer, gigantul mass-media din Germania), participă la unele recrutări, semnează autografe pentru fani și în ciuda salariilor destul de mari oferite(de la 2700 euro), potrivit cifrelor anunțate de Automobilwoche,  există încă aproximativ 7.000 de candidați lipsă astăzi, un număr suficient pentru ca uzina să nu își poată respecta termenele. Pe de altă parte, Tesla deschide prima reprezentanță în România și a publicat deja anunțuri de angajare în București pentru pozitii ca Store Manager, consultant, manager de service sau tehnician service. Musk anunța încă de la sfârșitul anului trecut că Tesla va deschide magazine fizice în Slovacia, Croația, Serbia și “în mai multe țări est-europene”, dar România nu era menționată atunci.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
410 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger