Cauta

Următorul plan al producătorilor auto din China pe piața europeană: calitate, nu low cost

Companiile chineze se îndepărtează de strategia modelelor ieftine

Constructorii chinezi de automobile electrice își fac loc în Europa și câștigă cotă de piață, dar, pentru moment, sunt departe de temuta dominație totală.

La Salonul Auto de la Geneva, care s-a deschis luni, BYD și MG se aflau vizavi de standul Renault. Mergând pe urmele japonezilor și coreenilor, mai mulți giganți auto chinezi au decis în urmă cu câțiva ani să abordeze piața europeană.

Erau înainte în ceea ce privește proiectarea de vehicule cu baterii, iar condițiile de producție erau economice, ceea ce le permitea să ofere prețuri foarte mici.

Atât de mult încât, în septembrie 2023, Comisia Europeană a deschis o anchetă privind presupusele subvenții ilegale acordate de Beijing producătorilor săi.

Constructorii chinezi au reușit să acapareze 6% din piața electrică din Europa în 2023, potrivit cifrelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).”Ei sosesc, dar nu atât de repede cum îi descriu ziarele”, explică Cigdem Cerit, analist la agenția Fitch.

Micul MG4 și SUV-ul BYD Atto3 concurează doar marginal cu americanii de la Tesla. Pentru a câștiga timp, unii producători au achiziționat mărci cunoscute, cum ar fi Geely cu suedezul Volvo și SAIC cu britanicul MG, o marcă veche de un secol care devenise falimentară.

Acest lucru nu a împiedicat MG să prezinte la Geneva marca sa de lux IM (pentru „mobilitate inteligentă”), joint venture-ul său cu gigantul de comerț electronic Alibaba. Pentru Julien Robert, șeful MG în Franța, noțiunea de brand „își pierde din importanță”.

BYD, care a depășit Tesla la sfârșitul anului 2023 ca principal producător mondial de mașini electrice, și-a prezentat marca de lux YangWang și uriașul său SUV de 1.200 de cai putere.

„Amenințarea din partea Chinei a fost puternică atunci când au redus prețurile”, a declarat pentru AFP Matthieu Noël, economist la la Roland Berger.”Acum, când vor să fie văzuți ca producători de calitate, creșterea lor este mult mai lentă.Prin urmare, producătorii chinezi au intrat într-o a doua fază pe piața europeană.

Ca un simbol, prima navă cargo a BYD a descărcat luni aproximativ 3.000 de vehicule electrice în portul german Bremerhaven. De asemenea, producătorul urmează să deschidă peste trei ani prima sa uzină europeană în Ungaria, așa cum a făcut Toyota în Marea Britanie în 1992.

Și MG, care a vândut în jur de 200.000 de vehicule în Europa în 2023, caută o locație pentru uzina sa.

„Piața va fi împărțită. Nu există niciun motiv pentru ca europenii să rămână în Europa și chinezii în China”, subliniază Noël.

Ultimele stiri

  • Programul Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Aeroport în sudul Bucureștiului și dezvoltarea/extinderea rețelei de metrou, printre promisiuni
  • Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)
  • Tragedie în Marea Neagră! O navă s-a scufundat în apropiere de Sfântu Gheorghe. Trei marinari, dispăruţi!
  • Veşti proaste pentru bugetarii obişnuiţi să primească vouchere de vacanţă. De ce trebuie să se bucure cât mai mult de ele în 2024
  • Alimentul de bază care a atins un preţ exorbitant la raft, cel mai mare din ultimii 15 ani. De ce s-a ajuns în această situaţie
  • ANM anunţă că se schimbă vremea în România! Diferențe mari de temperatură de la o zi la alta. Prognoza pentru Bucureşti
  • Bucureştiul se închide din nou în weekend pentru maşini. Se deschide pentru pietoni. Zonele cu restricţii de trafic
  • Gestul banal, dar extrem de periculos pe care îl fac şoferii la volan, îi poate descrie pe aceştia ca fiind psihopați, narcisiști sau machiavelici
  • Motivele pentru care Volodimir Zelenski nici nu vrea să audă de un armistiţiu cu Rusia pe durata Jocurilor Olimpice 2024
  • Horoscop – sâmbătă, 18 mai 2024. Nativii care trebuie să pună piciorul în prag şi să pretindă mai mult respect
  • Exit mobile version