AcasăAfaceriUrmătorul plan al producătorilor auto din China pe piața europeană: calitate, nu...

Următorul plan al producătorilor auto din China pe piața europeană: calitate, nu low cost

Companiile chineze se îndepărtează de strategia modelelor ieftine

Constructorii chinezi de automobile electrice își fac loc în Europa și câștigă cotă de piață, dar, pentru moment, sunt departe de temuta dominație totală.

La Salonul Auto de la Geneva, care s-a deschis luni, BYD și MG se aflau vizavi de standul Renault. Mergând pe urmele japonezilor și coreenilor, mai mulți giganți auto chinezi au decis în urmă cu câțiva ani să abordeze piața europeană.

Erau înainte în ceea ce privește proiectarea de vehicule cu baterii, iar condițiile de producție erau economice, ceea ce le permitea să ofere prețuri foarte mici.

Atât de mult încât, în septembrie 2023, Comisia Europeană a deschis o anchetă privind presupusele subvenții ilegale acordate de Beijing producătorilor săi.

Constructorii chinezi au reușit să acapareze 6% din piața electrică din Europa în 2023, potrivit cifrelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).”Ei sosesc, dar nu atât de repede cum îi descriu ziarele”, explică Cigdem Cerit, analist la agenția Fitch.

Micul MG4 și SUV-ul BYD Atto3 concurează doar marginal cu americanii de la Tesla. Pentru a câștiga timp, unii producători au achiziționat mărci cunoscute, cum ar fi Geely cu suedezul Volvo și SAIC cu britanicul MG, o marcă veche de un secol care devenise falimentară.

Acest lucru nu a împiedicat MG să prezinte la Geneva marca sa de lux IM (pentru „mobilitate inteligentă”), joint venture-ul său cu gigantul de comerț electronic Alibaba. Pentru Julien Robert, șeful MG în Franța, noțiunea de brand „își pierde din importanță”.

BYD, care a depășit Tesla la sfârșitul anului 2023 ca principal producător mondial de mașini electrice, și-a prezentat marca de lux YangWang și uriașul său SUV de 1.200 de cai putere.

„Amenințarea din partea Chinei a fost puternică atunci când au redus prețurile”, a declarat pentru AFP Matthieu Noël, economist la la Roland Berger.”Acum, când vor să fie văzuți ca producători de calitate, creșterea lor este mult mai lentă.Prin urmare, producătorii chinezi au intrat într-o a doua fază pe piața europeană.

Ca un simbol, prima navă cargo a BYD a descărcat luni aproximativ 3.000 de vehicule electrice în portul german Bremerhaven. De asemenea, producătorul urmează să deschidă peste trei ani prima sa uzină europeană în Ungaria, așa cum a făcut Toyota în Marea Britanie în 1992.

Și MG, care a vândut în jur de 200.000 de vehicule în Europa în 2023, caută o locație pentru uzina sa.

„Piața va fi împărțită. Nu există niciun motiv pentru ca europenii să rămână în Europa și chinezii în China”, subliniază Noël.

author avatar
Radu Jacotă Redactor