Toaletele luxoase, dotate cu scaune încălzite și jeturi de apă pentru curățare, sunt atât de comune în Japonia, încât au devenit aproape sinonime cu faimoasa sa cultură tehnologică. Acum, se află la mare căutare și în SUA – datorită, în mare parte, penuriei de hârtie igienică provocată de pandemie.
Cel mai mare producător de toalete din Japonia, Toto, care a introdus versiunea high-tech Washlet în 1980, a declarat că vânzările către SUA au crescut de peste două ori în primul trimestru din 2020 față de anul precedent și cu 18% în 2022.
Perspectivele de creștere în continuare sunt „luminoase”, în ciuda faptului că „panica hârtiei igienice” s-a încheiat, spune directorul executiv al companiei, Shinya Tamura.
Atractia este în crestere si la nivel international. Toto a raportat vânzări în străinătate în primul trimestru de 39 de miliarde de yeni (278 de milioane de dolari) pe liniile lor de produse, o creștere de 8% față de aceeași perioadă a anului precedent.
Yoshihiro Nakagawa, analist la Mizuho, a estimat că boom-ul Washlet din America de Nord este probabil să continue atâta timp cât compania poate crea cu succes o imagine de marcă puternică pentru a contracara produse similare cu prețuri mai ieftine.
Pe lângă SUA, Shinya Tamura vede “potential” în Taiwan, Vietnam și alte țări din Asia de Sud-Est. Cu toate acestea, vânzările în China sunt „destul de lente” pe fondul blocajelor Covid repetate și a eforturilor guvernamentale de a suprima prețurile imobiliare.
cu diferenta de bani care-o dau ar fi cumparat hartie ptr 25 de ani dar ce conteaza, fac economie la ei la hartie si ,,paguba” japonezilor! 😀
Abia aștept să aducă și în România aceste toalete !
Bun si daca facem pipi dupa terminare aceste aparate o si scutura….. de ultima picatura sau nu? numa intreb