AcasăAfaceriTurismul de lux în Europa, un business de 170 miliarde de...

Turismul de lux în Europa, un business de 170 miliarde de euro

După întreruperile legate de Covid-19 și în timp ce China continuă să-și țină locuitorii acasă prin izolări, turismul își recapătă drepturile.

Iar în cadrul acestuia, turismul de lux în Europa este evaluat între 130 și 170 de miliarde de euro pe an –  și s-ar putea tripla în următorii zece ani, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanţă Bain and Company pentru European Cultural and creative Industries Alliance (ECCIA), care regrupează cinci organizaţii care aduc împreună peste 600 de mărci de lux, precum Altagamma (Italia), Circulo Fortuny (Spania), Comité Colbert (Franţa), Meisterkreiss (Germania) şi Walpole (Marea Britanie).

„Europa este prima destinaţie turistică mondială şi turismul de lux european reprezintă între 130 şi 170 de miliarde de euro pe an”, susţine Matteo Lunelli, preşedintele firmei Altagamma şi noul preşedinte al ECCIA.

Deşi ocupă doar 2% din structurile de primire, turiştii „de lux” generează aproape 22% din totalul veniturilor turistice europene, sunt responsabili pentru 22% din cheltuielile cu cazarea şi până la 33% din cheltuielile pentru cultură, divertisment şi shopping.

Turiştii din categoria „premium” cheltuie de opt ori mai mult decât media iar industria hotelieră de vârf angajează de două ori mai mult personal decât aşa numita industrie hotelieră „clasică”.

Franţa, Italia, Spania şi Marea Britanie sunt pe primele poziții, cu un turism de lux care depăşeşte 20 de miliarde de euro. Germania încasează între 5 și 10 miliarde de euro, adică la fel de mult ca Elveția. Dar și alte țări se descurcă bine, cum ar fi Grecia, cu 10 miliarde de euro (7% din PIB) și Portugalia, cu 4-6 miliarde de euro.

Raportul subliniază de asemenea apariţia unor destinaţii precum Croaţia, Slovenia şi ţările nordice care atrag turişti de lux prin natură şi dezvoltarea durabilă. Puncte pe care ECCI vrea să pună accent, notează AFP.

„Ştim că turiştii de lux preferă să viziteze Europa din motive ce ţin de gastronomie, cultură, istorie, artă, shopping dar suntem deficitari când vine vorba de natură sau wellness, spre deosebire de alte destinaţii precum Bali, Australia sau Japonia”, a explicat directorul general de la Comite Colbert, Benedicte Epinay.

Matteo Lunelli, care se bazează pe studiul realizat de Bain and Company, susține că „un plan pentru dezvoltarea turismului high end în Europa ar putea conduce la o creştere a valorii sectorului până la 520 de miliarde de euro pe an între 2030 şi 2035”.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
213 afisari

1 COMENTARIU

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger