Cauta

Trăim în lumea banilor. Viitorul și tendințele luxului

Chiar și în condițiile tensiunilor geopolitice actuale, industria luxului își dovedește rezistența

Chiar și în condițiile tensiunilor geopolitice actuale, industria luxului își continuă extinderea susținută de consumatorii bogați.

O industrie care și-a dovedit încă o dată rezistența. Aproape 95% dintre marile grupuri de lux au raportat o creștere solidă a veniturilor în acest an.

Definiția însăși a luxului este din ce în ce mai nuanțată. Iar dependența de tehnologie se adâncește, având în vedere era Web3.

Așadar, mărcile de lux vor trebui să continue să se redefinească în calitate de promotori ai schimbărilor sociale pentru a rămâne relevante.

Centrarea pe client nu a fost niciodată mai importantă: brandurile trebuie să livreze o formă oportună și atemporală de valoare semnificativă și să împuternicească expresiile identităților individuale.

Tendințele remodelează în mod fundamental dinamica globală și modul de operare al mărcilor de lux. În primul rând, mediul online va depăși în curând toate celelalte canale de vânzare a produselor de lux, depășind magazinele monobrand.

În timp ce, în ultimul deceniu, mărcile tradiționale s-au bazat în mare măsură pe comercianții cu amănuntul multibrand pentru a-și vinde produsele online, își dublează acum eforturile pentru a-și dezvolta comerțul pe propriile site-uri web.

În al doilea rând, consumatorii tineri, mai ales Generația Z, vor reprezenta toată creșterea pieței de lux în următorii trei ani.

În al treilea rând, Asia devine din ce în ce mai bogată, dincolo de China și în detrimentul piețelor din SUA și Europa. Țările asiatice, inclusiv India și Indonezia, vor genera un aflux de cheltuieli.

În al patrulea rând, luxul la mâna a doua devine o veritabilă afacere. Caracterul atemporal, durabilitatea și, în unele cazuri, raritatea  bunurilor de lux le face deosebit de potrivite pentru piața second hand. Din ce în ce mai mult, consumatorii înstăriți văd în revânzare o modalitate de a face cumpărături sustenabile (iar mărcile o modalitate de a-și consolida acreditările de sustenabilitate).

Apoi, mai există tehnologia și inovația. Mărcile de lux vor folosi din ce în ce mai mult NFT-urile pentru a experimenta utilitățile reale ale proprietății virtuale și autentificarea bunurilor fizice.

În cele din urmă, trăim în lumea banilor. Cei mai bogați 2% dintre consumatorii globali au reprezentat 40% din cheltuielile de lux în 2022, față de 35% în 2009, potrivit analiștilor de la Bain & Co. Iar aceste persoane ultra-bogate vor continua să cheltuiască și în perioadele de dificultăți economice.

Ultimele stiri

  • Hoția pensiilor!
  • Importanța fermelor locale și dietă sustenabilă pentru sănătatea metabolică a românilor
  • Ducesa de Kent a Marii Britanii s-a stins din viață la vârsta de 92 de ani/Anunțul de la Palatul Buckingham – VIDEO
  • Român dispărut în Italia, găsit în viață după 12 zile. Cu ce s-a hrănit în tot acest timp
  • Drone detectate la nord-est de Sulina/Două aeronave Eurofighter Typhoon au survolat zona din apropierea graniţei cu Ucraina
  • BNS, solidar cu protestele profesorilor din întreaga țară: „Revendicările lor să fie soluționate în mod responsabil”
  • Fit-tech românesc: cum personalizarea AI în fitness și nutriție prinde teren și la noi
  • Cum va fi vremea în următoarele săptămâni. Estimările meteorologilor pentru perioada 8 septembrie – 6 octombrie
  • Atac șocant în Canada: o tânără a fost ucisă, alte șapte persoane fiind rănite. Ce s-a întâmplat cu agresorul
  • Ministrul Educației, optimist că școala va începe luni: „Le transmit părinţilor să îi ducă pe copii la şcoală”
  • Exit mobile version