Cauta

Topul celor mai valoroase companii din lume. Cine ia partea leului

Topul celor mai valoroase companii din lume. Cine ia partea leului - Ziarul National

Apple a ajuns pentru al zecelea an consecutiv în fruntea unui index al celor mai bune branduri din lume, care arată cât de dominant a devenit sectorul tehnologic în ultimul deceniu.

Producătorul iPhone este cea mai valoroasă companie din lume, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 2 200 de miliarde de dolari. Valoarea mărcii sale a crescut cu 18%, ajungând la 482,2 miliarde de dolari, de la 408,3 miliarde de dolari în urmă cu un an, potrivit companiei de consultanță Interbrand.

Primele cinci mărci din top aparțin toate industriei tehnologice. Compania americană de software Microsoft a urcat un loc până pe locul al doilea, deoarece valoarea mărcii sale a crescut cu 32% – cea mai bună valoare din clasamentul din acest an – până la 278,3 miliarde de dolari, depășind Amazon, cea mai mare piață online din lume, care a coborât pe locul al treilea( valoarea mărcii sale a crescut cu 10% până la 274,8 miliarde de dolari).

Compania de internet Google și Samsung Electronics, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume, s-au menținut pe locurile patru și, respectiv, cinci. Valoarea mărcii Google, cu sediul în California, a crescut cu 28% de la an la an, ajungând la 251,6 miliarde de dolari, în timp ce Samsung, cu sediul la Seul, a înregistrat o creștere anuală de 17%, ajungând la 87,7 miliarde de dolari.

Toyota, Coca-Cola, Mercedes-Benz, Disney și Nike au completat topul 10, toate păstrându-și aceleași poziții din 2021 și cu o valoare combinată a brandului de aproximativ 274 de miliarde de dolari.

Primii 10 pot fi considerați o “super ligă”, deoarece modelele lor de afaceri au fost construite pe o “fundație de experiențe excepționale și o integritate puternică”, a declarat Gonzalo Brujo, directorul executiv global al Interbrand

“Aceste companii se pot mișca în mai multe direcții, crescându-și ponderea în viața clienților, împreună cu valoarea mărcii și capitalizarea de piață”.Primele cinci branduri de pe listă au o capitalizare de piață combinată de aproape 6,2 mld. dolari. În total, valoarea cumulată a celor 100 de mărci a depășit pentru prima dată 3 trilioane de dolari.

 

Ultimele stiri

  • Categoria de pensionari care ar putea primi bani în plus în 2026. Ce iau în calcul autoritățile
  • O nouă lovitură cruntă pentru Mihaela Rădulescu! Mama vedetei TV s-a stins din viață
  • Grindeanu: „Pentru mine, de azi începe o nouă etapă la Bucureşti, care va fi dificilă”. Șeful PSD, confesiune de față cu Ciolacu – VIDEO
  • Putin, în conferința sa de presă anuală: „Vrem să punem capăt conflictului prin mijloace paşnice”, dar „nu vedem Ucraina pregătită de discuţii” – VIDEO
  • Când poate fi vizitată Catedrala Națională. Patriarhia Română a anunțat programul de sărbători
  • Noi vești de la ANM! Prognoza actualizată pentru Crăciun și Revelion/Cum va fi vremea până la mijlocul lunii ianuarie 2026
  • Nicușor Dan spune că România susține proiectul de acord UE-Mercosur: „Ăsta e motivul” – VIDEO
  • Comunicat de presă COMUNA IRATOȘU
  • UE ne obligă să mai dăm câteva miliarde Ucrainei! Ce s-a întâmplat cu activele rusești
  • A murit profesorul și analistul economic Mircea Coșea
  • Exit mobile version