Apple a ajuns pentru al zecelea an consecutiv în fruntea unui index al celor mai bune branduri din lume, care arată cât de dominant a devenit sectorul tehnologic în ultimul deceniu.
Producătorul iPhone este cea mai valoroasă companie din lume, cu o capitalizare bursieră de aproximativ 2 200 de miliarde de dolari. Valoarea mărcii sale a crescut cu 18%, ajungând la 482,2 miliarde de dolari, de la 408,3 miliarde de dolari în urmă cu un an, potrivit companiei de consultanță Interbrand.
Primele cinci mărci din top aparțin toate industriei tehnologice. Compania americană de software Microsoft a urcat un loc până pe locul al doilea, deoarece valoarea mărcii sale a crescut cu 32% – cea mai bună valoare din clasamentul din acest an – până la 278,3 miliarde de dolari, depășind Amazon, cea mai mare piață online din lume, care a coborât pe locul al treilea( valoarea mărcii sale a crescut cu 10% până la 274,8 miliarde de dolari).
Compania de internet Google și Samsung Electronics, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume, s-au menținut pe locurile patru și, respectiv, cinci. Valoarea mărcii Google, cu sediul în California, a crescut cu 28% de la an la an, ajungând la 251,6 miliarde de dolari, în timp ce Samsung, cu sediul la Seul, a înregistrat o creștere anuală de 17%, ajungând la 87,7 miliarde de dolari.
Toyota, Coca-Cola, Mercedes-Benz, Disney și Nike au completat topul 10, toate păstrându-și aceleași poziții din 2021 și cu o valoare combinată a brandului de aproximativ 274 de miliarde de dolari.
Primii 10 pot fi considerați o „super ligă”, deoarece modelele lor de afaceri au fost construite pe o „fundație de experiențe excepționale și o integritate puternică”, a declarat Gonzalo Brujo, directorul executiv global al Interbrand
„Aceste companii se pot mișca în mai multe direcții, crescându-și ponderea în viața clienților, împreună cu valoarea mărcii și capitalizarea de piață”.Primele cinci branduri de pe listă au o capitalizare de piață combinată de aproape 6,2 mld. dolari. În total, valoarea cumulată a celor 100 de mărci a depășit pentru prima dată 3 trilioane de dolari.