AcasăAfaceriTopul celor mai valoroase branduri din lume

Topul celor mai valoroase branduri din lume

Amazon și Apple sunt cele mai valoroase mărci din lume, dar le concurează cele din China, potrivit unui clasament global realizat consultanța Kantar Group.

Amazon, fondată în 1994 de Jeff Bezos, a rămas cea mai valoroasă marcă din lume, estimată la 684 miliarde de dolari, urmată de Apple(612 miliarde de dolari),Google (458 miliarde de dolari) și Microsoft(410 miliarde de dolari).

Rețeaua de socializare și jocuri video Tencent, cea mai mare companie din China, ocupă locul cinci, în timp ce Alibaba se află pe poziția a șaptea.

Tesla, fondată în 2003, a devenit cea mai valoroasă marcă de mașini, o creștere cu 275% față de 2020 la 42,6 miliarde de dolari.

Pinduoduo, Meituan și TikTok, toate din China, se numără printre brandurile care și-au dublat valoarea.

China a reprezentat 14% din primele 100 de mărci, în creștere față de 11% în urmă cu un deceniu. Mărcile europene reprezintă 8%, în scădere față de 20% în perioada respectivă.

“Brandurile chineze progresează constant și își demonstrează abilitățile de a se alinia la tendințele majore care modelează China și piața globală”, a declarat Graham Staplehurst, director de strategie globală la Kantar.

Marca europeană de top a fost Louis Vuitton(Franța) – pe locul 21, urmată de grupul de software SAP din Germania(26). Singurul brand britanic de pe listă a fost Vodafone, pe locul 60.

Brandurile americane au reprezentat 74% din primele 100. Cele mai importante 100 de mărci din lume valorează 7,1 trilioane de dolari.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
164 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger