Cauta

Țicneala unui continent: europenii iubesc mașinile electrice chinezești

Cumpărătorii europeni îmbogățesc China în detrimentul producătorilor autohtoni

Comisia Europeană încearcă să lupte împotriva valului de vehicule electrice din China, dar europenii le cumpără într-o veselie.

Producătorii chinezi câștigă tot mai mulți șoferi europeni, în timp ce mărcile din Europa sunt vândute la prețuri mai mari. Aici se impune o întrebare: Uniunea Europeană vrea să se lanseze în tranziția energetică îmbogățind China în detrimentul producătorilor europeni?

Asta înseamnă dezindustrializare în contextul tensiunilor legate de tehnologie dintre Occident și China –  cea mai mare piață auto din lume.

Pe de altă parte, faimoșii producători germani – și nu numai ei –  lansează automobile pe gustul chinezilor. Ca să nu rămână mai prejos, clienții europeni îmbrățișează cu entuziasm stilul „Made in China”. O țicneală!

Nu este vorba de faptul că gusturile nu se discută, ci de o apropiere bizară de o tendință care a transformat automobilele în smartphone-uri pe patru roți.

Producătorii chinezi vin în forță în Europa deoarece tarifele de import auto sunt de doar 10% față de 27,5% în SUA. De asemenea, Europa are a doua cea mai mare piață de baterii pentru vehicule electrice din lume, după China.

Cea mai mare economie asiatică deține o poziție de necontestat în ceea ce privește producția de baterii – acoperă 80% din necesarul companiilor auto.

Potrivit Agenției Internaționale pentru Energie, China prelucrează mai mult de jumătate din litiul din lume, două treimi din cobalt, peste 70% din grafit și aproximativ o treime din nichel. Produce peste trei sferturi din bateriile litiu-ion.

În cazul în care blocul comunitar va impune tarife la importurile chineze, se așteaptă ca Beijingul să riposteze cu măsuri de retorsiune care ar putea viza orice, de la bunuri de lux la pământuri rare – un grup de 17 elemente care sunt esențiale pentru motoarele  vehiculelor electrice și care au apărut ca un punct fierbinte în războiul comercial dintre China și SUA.

Nu mai contează geopolitica. Cumpărătorii de automobile din Europa sunt încântați de faptul că mașinile EV chinezești sunt mai accesibile și pe placul lor. Preocupările legate de amenințarea la adresa producătorilor auto locali și a locurilor de muncă nu reprezintă o îngrijorare pentru ei.

MG – deținut de SAIC Motor, cel mai mare producător auto din China – este jucătorul major în Europa. BYD, susținută de investitorul miliardar Warren Buffett, se dezvoltă rapid. Există, de asemenea, Geely, care deține compania suedeză Volvo și o serie de mărci de vehicule electrice, inclusiv Polestar, Lynk  și compania britanică de mașini sport Lotus.

În spatele acestora se află o serie de startup-uri, precum NIO și Xpeng. Vânzările lor combinate reprezintă o parte din cele 9,2 milioane de vehicule vândute în Europa în fiecare an, dar au acaparat piața EV într-un ritm uimitor.

Ultimele stiri

  • Vara începe „în forță”! La ce valori vor ajunge temperaturile zilele următoare. Șefa ANM: „Înseamnă deja pragul unei zile de caniculă”
  • Alertă alimentară în România. Sortiment de pește, retras de la rafturi de un cunoscut hipermarket/Care e motivul
  • Cresc veniturile populației în urma măsurilor PSD: românii iau mai multe credite, pe dobânzi mai mici
  • Fluctuațiile la prețul energiei nu-i afectează pe români: Guvernul Ciolacu păstrează plafonarea prețurilor până în primăvara lui 2025
  • Ucrainean reținut de DNA Constanța, pentru cumpărare de influență/Prins în flagrant
  • El a câștigat finala „Românii au talent”, sezonul 14! Tânărul pleacă acasă cu marele premiu de 120.000 de euro – VIDEO
  • Suma uriașă pe care a Trump a câștigat-o în 24 de ore după condamnare. „Sistemul nostru digital de strângere de fonduri a fost copleşit”
  • Imagini dramatice în Italia! Trei tineri, filmați în timp ce se țin în brațe, înainte de a fi luați de ape/Mașina lor, cu numere românești
  • Horoscop 1 iunie 2024. Comunicarea este cheia astăzi
  • Momente de spaimă! Un autocar cu zeci de copii a luat foc pe autostrada A10, în judeţul Alba
  • Exit mobile version