Cauta

„Terra dei motori”, tărâmul supermașinilor italiene

„Terra dei motori”, tărâmul supermașinilor italiene - Ziarul National

Dacă Toscana are Chianti,  Emilia-Romagna se poate mândri cu una dintre cele mai mari concentrații de producători de mașini sport de lux și motociclete din lume.

„Terra dei motori”, tărâmul supermașinilor italiene - Ziarul National „Terra dei motori”, tărâmul supermașinilor italiene - Ziarul NationalO regiune agricolă bogată, „Țara motoarelor”, un teritoriu care se întinde pe o suprafață de aproximativ 1.000 de kilometri pătrați, în principal între Bologna și Modena, a văzut căluțul cabrat Ferrari și taurul Lamborghini alergând pe șoselele care separă câmpurile de  orz și grâu.

Este, de asemenea, locul de naștere al Maserati și Ducati, precum și al altor producători mai puțin cunoscuți și mult mai elitiști, cum ar fi Pagani și Dallara – furnizorul oficial de mașini pentru campionatul american Indycar – sau grupul Energica, ale cărui motociclete electrice conduc un campionat paralel de GP.

În fiecare an – cu excepția pandemiei – toate aceste mărci își expun creațiile în piețele din Modena timp de un weekend, spre deliciul numeroșilor fani care își fac selfie-uri lângă minunățiile pe patru sau două roti.

În panteonul supermașinilor, Pagani se remarcă în special prin preț: 2,6 milioane de euro fără opțiuni… Fondată în 1998 în San Cesario sul Panaro, lângă Modena, de argentinianul Horacio Pagani, care lucrase anterior pentru Lamborghini, marca se adresează unei clientele de nișă extrem de restrânse.

Ferrari și Lamborghini completează reputația Emilia-Romagna drept centru de excelență mecanică.

Potrivit observatorului economic Riparte l’Italia, Terra dei motori(sau Motor Valley) include peste 16.000 de companii , patru circuite, șase centre de pregătire avansată și are peste 90.000 de angajați.

Sectorul are o cifră de afaceri de 16 miliarde de euro pe an, din care 7 miliarde sunt exportate, și se bucură de o sănătate excelentă: în 2021, Ferrari, Lamborghini și Maserati, printre alții, au avut rezultate record.

Bugatti a avut și ora sa de glorie în regiune, producând la începutul anilor 1990 celebrul model B110 GT, vândut la acea vreme pentru suma – modestă acum –  de 500 de milioane de lire (circa 260.000 de euro).

Ultimele stiri

  • Litoralul românesc, scena unui moment neașteptat în plin decembrie
  • De ce oamenii uită primele amintiri din copilărie
  • Vârsta de pensionare în România: regulile actuale și simulările pentru generațiile 1968–1980
  • Sorana Cîrstea și-a anunțat retragerea din tenis. Câți bani a strâns în 20 de ani de carieră
  • Cum să reduci consumul la energie, după eliminarea plafonării. Românii caută cu disperare soluții!
  • Moș Nicolae a adus vreme foarte rece în Capitală. Alertă meteo emisă de meteorologi, e cod galben în mai multe județe
  • Românii cu credite la bănci plătesc jumătate din salariu pe rate. Cum au ajuns în această situaţie, deşi gradul maxim de îndatorare acceptat e de 40%
  • O nouă pompă, de culoare roz, a apărut în benzinării. Cu ce fel de carburant alimentezi dacă foloseşti acel „pistol”
  • De ce se pun cadouri în ghetuțe. Tradiţii şi obiceiuri de Moş Nicolae
  • Guvernul pregătește o „ordonanță trenuleț” în decembrie. Ce va conține „cadoul” premierului Bolojan pentru români, de sărbători
  • Exit mobile version