AcasăAfaceriStrategie pe Facebook: cum se opune Big Oil interzicerii combustibilului fosil

Strategie pe Facebook: cum se opune Big Oil interzicerii combustibilului fosil

Marile companii petroliere folosesc în mod strategic Facebook, cu un flux constant de mesaje menite să întârzie dispariția consumului de combustibili fosili.

Anunțurile pe această temă au fost vizualitate de peste 431 de milioane de ori doar în 2020, an în care Joe Biden și-a anunțat planul climatic de 2 trilioane de dolari.

În ciuda acestei vaste acoperiri, industria petrolului și a gazelor a cheltuit doar 9,6 milioane de dolari pe reclame, potrivit InfluenceMap, un grup de reflecție axat pe energie și schimbările climatice.

Manual sofisticat

„Industria petrolului și a gazelor folosește un manual mai sofisticat pentru a submina acțiunile climatice, care implică utilizarea unor tactici de mesagerie mai subtile și nuanțate”, se arată în raportul citat de CNN.

Cei mai mari utilizatori de reclame plătite pe platformele Facebook din SUA au fost ExxonMobil și American Petroleum Institute(API),puternicul grup comercial din industrie, reprezentând  62% din anunțuri.

O strategie utilizată în reclame a fost aceea de a lega utilizarea petrolului și gazului de a menține o calitate ridicată a vieții.

O altă tactică a fost atragerea atenției asupra măsurilor voluntare pe care industria le-a întreprins cu privire la schimbările climatice – exploatare curată, combustibil verde, educație energetică etc.

Raportul a identificat 6.782 de reclame care promovează gazele naturale ca fiind „curate sau verzi” – și a subliniat că niciuna dintre ele nu a fost eliminată de Facebook ca dezinformare sau conținut înșelător.

API le numește „dezbateri validate de studii guvernamentale și independente”, în timp ce Exxon respinge acuzațiile din raport și susține că „afirmațiile făcute sunt în mod deliberat înșelătoare”.

„Postările noastre de educație energetică pe rețelele de socializare reprezintă o fracțiune din investițiile solide pe care companiile noastre le fac în fiecare zi în cercetări tehnologice revoluționare pentru a contura un viitor mai redus cu carbon – eforturi precum captarea metanului, hidrogenul, sechestrarea carbonului și altele”, a scris Megan Bloomgren, senior vicepreședinte la API.

Un purtător de cuvânt al Facebook a subliniat că reclamele cu combustibili fosili nu sunt exclusive pentru rețelele sociale.

„De zeci de ani, companiile de combustibili fosili au indus în eroare publicul, autoritățile de reglementare și Congresul cu privire la adevăratul pericol pe care îl reprezintă produsele lor”, a spus reprezentantul democratic Ro Khanna, președintele Comitetului pentru supraveghere și reformă al Senatului SUA.

Potrivit Influence Map, Facebook a primit 9,6 milioane de dolari pentru anunțurile cu combustibili fosili și continuă să primească venituri din publicitate din industria petrolului și a gazelor, chiar dacă rețeaua de  socializare s-a angajat public să sprijine eforturile de combatere a schimbărilor climatice.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
275 afisari

1 COMENTARIU

  1. avantaje si dezavantaje.
    Cand totul va fi electric vom sta la cozi la prize…sistemul electric va trebui reformat din temelii pentru ca altfel va pica.Si totul va fi…nebunie !
    Ganditi va cum va veti petrece noaptea pe autostrada…Dar nici ca va va merge aerul conditionat…

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger